Toon posts:

[WinXp] systeem blijft herstarten

Pagina: 1
Acties:
  • 198 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort een heel erg vervelend probleem: mijn operating system, windows xp home edition, blijft steeds herstarten. Het probleem begon toen ik 'em laatst opstartte en de muis niet reageerde in het opstartscherm. Nu gebeurt dat bij mij wel vaker dus heb ik 'em gereset.

En nu komt het vervelende: ik kom in het scherm waarbij er gekozen moet worden hoe ik de computer wil opstarten. Welke optie ik ook kies(je ziet het aftellen vanaf 30 sec), als ik op enter druk verschijnt er een vaag balkje met allemaal ììììììììììììììì erin die volloopt. Als dat eenmaal gebeurt is zie ik aan het logo dat verschijnt dat windows xp home geladen wordt(dat balkje wat steeds volloopt zie je ook) en dan valt het beeldscherm uit en start ie opnieuw op.

Ik kom dus niet eens meer in mijn windows. :/ In het begin reageerde mn toetsenbord nog hierop en probeerde ik de default settings in de BIOS te herstellen maar dat werkte ook niet. Nu reageert het nergens meer op en lijkt het in een eeuwige opstartloop te zitten. Ik heb daarom nu mn oude harde schijf geïnstalleerd zodat ik nog wel het een en ander kan doen. Dat werkt dus nog wel...
Herkent iemand dit probleem en weet je een oplossing, please let me know! Anders ben ik namelijk 60 GB aan data kwijt :'(

• Epitome
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-05 10:32
Zoek op MS Blaster virus...

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
Zet ajb met de edit knop rechtsboven je post eens een enter of twee in je verhaal, het leest zo een beetje moeilijk

En lees dan de Windows XP en 2000 BSOD guide even door :)
edit:

Dat heeft natuurlijk helemaal geen zin, als je er ook met de veilige modus niet in zou komen 8)7

Je data kan je trouwens altijd nog terug krijgen, als je geen encryptie hebt gebruikt: met take ownership kan je je bestanden weer benaderen (zie de WOS FAQ over take ownership :) )

Oeh en welkom op GoT! :)

[ Voor 71% gewijzigd door F_J_K op 07-01-2004 20:27 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Epitome schreef op 07 januari 2004 @ 19:41:
Zoek op MS Blaster virus...
Die heb ik ooit gehad en daar heb ik die beveiligingspatch van Microsoft voor geïnstalleerd.

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-05 21:29

momania

iPhone 30! Bam!

Verwijderd schreef op 07 januari 2004 @ 19:52:
[...]

Die heb ik ooit gehad en daar heb ik die beveiligingspatch van Microsoft voor geïnstalleerd.
Heb je het virus er ook afgehaald dan?
De patch beschermd je alleen maar, meer niet. Doet dus geen verwijdering van je virus.

Waarschijnlijk heb je het virus nu nog en door dat virus wordt je RPC service gestopt.

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

Hey,

Zoek eens naar een bootable blaster worm removal tool,
ofzoiets.
Daar zou je iets mee kunnen doen.

De groentenboer op de hoek

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 07 januari 2004 @ 19:54:
Hey,

Zoek eens naar een bootable blaster worm removal tool,
ofzoiets.
Thanks voor de tip, maar hoe kan ik die tool installeren als mijn toetsenbord niets meer doet..? |:(

• Ryceck
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-05 12:16

Ryceck

Constants and Variables

Verwijderd schreef op 07 januari 2004 @ 20:00:
[...]

Thanks voor de tip, maar hoe kan ik die tool installeren als mijn toetsenbord niets meer doet..? |:(
Uhhmmmm wat gebeurt er als je je winXP cd erin propt? werkt je tobo dan wel?

Zo niet dan zou ik als ik jou was eens al mijn hardware gaan nalopen :)

If everything is working perfect, break something before someone else fucks up.

Verwijderd

Topicstarter
Ryceck schreef op 07 januari 2004 @ 20:02:
[...]

Uhhmmmm wat gebeurt er als je je winXP cd erin propt? werkt je tobo dan wel?

Zo niet dan zou ik als ik jou was eens al mijn hardware gaan nalopen :)
neej dan reageert ie ook niet, echt vet vaag..Ik heb net ook ff de stroomtoevoer van mn cd-brander en cd-rom eraf gehaald om te zien of ie t misschien niet aan kon door de hoeveelheid stroom die mn computer vroeg. Er zit namelijk heel veel nieuwe hardware in en t kan misschien zijn dat ie t daardoor niet meer trekt. 't Laatste wat ik een paar weken geleden heb toegevoegd is een optische muis. Daarvoor werkte alles nog normaal.

Verwijderd

polartiger, mag ik vragen wat voor muis je hebt?

Ik heb namelijk een vergelijkbaar probleem als jij. Met dien verstande dat als ik windows her-installeer het na een aantal goede herstarts vrij rap weer fout is, ik begreep uit je verhaal niet of het bij jou ook een terugkerend verschijnsel is. Deze problemen begonnen voor mij ('af en toe') ongeveer vanaf het moment dat ik er een nieuwe muis in heb gestopt. Ik kon me echter nauwelijks voorstellen dat een muis hier invloed op zou hebben maar als ik jou verhaal lees komt het wel enorm bekend voor. Overigens helpt het als het eenmaal mis gegaan is (voor mij i.i.g.) niet om gewoon de muis eruit te halen, maar wellicht dat het kwaad dan op de één of andere manier al geschied is. Ik heb een "microsoft wireless optical mouse blue."

Overigens werkt mijn cd-spelerd wel.

Heb je wel

I de bootsequence goed staan zodat ie vanaf de cd-rom boot,

II een boot-able winxp cd (illegale copiën zijn over het algemeen niet bootable, test het even bij een andere computer)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 07 januari 2004 @ 22:37:
Overigens werkt mijn cd-spelerd wel.

Heb je wel

I de bootsequence goed staan zodat ie vanaf de cd-rom boot,

II een boot-able winxp cd (illegale copiën zijn over het algemeen niet bootable, test het even bij een andere computer)
Hey Dennis, ik heb een Logitech® Click!™ Optical Mouse. Kan je mij vertellen hoe en wat een bootsequence is en werkt?

groetjes Paul
Pagina: 1