Toon posts:

2 audiokaarten onafhankelijk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik vroeg me af of ik dit kon doen:
2 Audiokaarten
1 is voor gewone pc gedoe
1 is voor me stereo toren

is het dus mogelijk om bijvoorbeeld in een muziek programma in te stellen dat hij het geluid naar de andere audiokaart stuurt? klinkt misschien erg raar zal je wel denken maar het gaat mij om dit:

Ik volg al een tijdje inkoopacties.net en daar hebben ze van die coole 12" touchscreens.. als ik keer geld genoeg heb kan ik zoiets halen en wilde ik aan muur ophangen als 2e monitor van me pc.. vervolgens wil ik hem ook voor audio gebruiken, dan sluit ik die 2e audiokaart aan op de versterker dus dan loop ik langs muur "tik tik" muziek speelt >:) en ga ik gewoon gamen of wat dan ook achter me pc.

Is dit dus mogelijk?

Verwijderd

wil je dan dat het geluid van je muziek en van je spelletje appart gaat?? dat lijkt me vrij onmogelijk

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm... jah het klinkt heel raar maar is het niet mogelijk dat als je 2 audiokaarten hebt je in games en andere applicaties *eigenlijk gaat het mij alleen om games en muziek apart* te kiezen voor de "output" ofzow?

want anders moet ik aparte pc gaan samenstellen voor mp3 speler :(

Verwijderd

volgens mij kan je je geluidskaart alleen kiezen in configuratiescherm en dat betekent dat je overal dezelfde gebruikt.. werk nooit met winamp :P

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2004 22:40 ]

• Quorian
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-06 23:42
Het is mogelijk, ik doe het zelf ook. Heb een onboard geluidskaart die aangesloten staat op een stereotoren en een ingebouwde geluidskaart die aangesloten staat op een computersetje. Bij winamp kan je bijv. instellen welke geluidskaart je wilt gebruiken om af te spelen en als je de onboard in windows als standaard instelt kan je gewoon gamen via je computersetje.

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:56

Super_ik

haklust!

in winamp kun je gewoon opgeven welke kaart hij moet gebruiken :)
k heb t hier ook zo, onboard meuk voor winamp => stereo
pci kaartje voor de rest (spelletjes enzo :)) met surround

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-08 14:17

MBV

niet alleen winamp. Meeste audioprogramma's kan je precies instellen welke output ze moeten gebruiken. Je kan je audioprogramma op de een zetten, windows default op de ander, spellen, mailtjes enz. pakken toch de default.

Verwijderd

Topicstarter
oeeeee THNX :D!

maar trouwens.. je moet zeker handmatig in bios de onboard sound weer aanzetten? want anderen op tweakzone.nl *zit ik ook* die hadden dat hun onboard uitging zodra PCI erin zat?

maar goed.. hij stuurt dan dus alleen de winamp shit naar de "stereotoren" geluidskaart?

echt heel erg bedankt ;)

*damn wat ben ik blij dat ik nu een niet hotmail adres heb.. na maanden eindelijk lid :P*

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:56

Super_ik

haklust!

uhh, kan zelfs zo zijn dat je bios je onboard meuk helemaal verbergt, dan moet je ff opzoek gaan naar de bios update en kijke of t gefixt is :)

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

Verwijderd

Super_ik schreef op 07 januari 2004 @ 20:06:
uhh, kan zelfs zo zijn dat je bios je onboard meuk helemaal verbergt, dan moet je ff opzoek gaan naar de bios update en kijke of t gefixt is :)
bij mij kan ie alleen op disable of op auto...als ik er een pci in doe gaat onboard zowieso uit..
Pagina: 1