Nieuwe printer moet printen in DOS

Pagina: 1
Acties:

• pelleke
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-11-2024

pelleke

Aut viam inveniam aut faciam

Topicstarter
Hallo!

Ik zoek een laserprinter die ik

* NU NIEUW kan bestellen
* kan aansturen onder DOS.
* snel kan printen. (min. 6 ppm)
* zuinig en niet te duur is

Iemand een idee welke dat kan zijn?

Verwijderd

Typisch een Google-vraagje, volgens mij hangt er een slotje in de lucht (ook gezien al je vorige slotjes)

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Voor zover ik weet zijn alle laserprinters ook vanuit DOS aan te sturen.
Problemen met DOS, en ook Windows NT, kwamen alleen voor bij een aantal low-end en office-/all-in-one-inkjet-printers (onder andere van Canon), die alleen direct GDI spraken, de interne grafische aansturing van een aantal Windows-varianten (met name 95/98).

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

mvdejong schreef op 07 januari 2004 @ 21:52:
Voor zover ik weet zijn alle laserprinters ook vanuit DOS aan te sturen.
Problemen met DOS, en ook Windows NT, kwamen alleen voor bij een aantal low-end en office-/all-in-one-inkjet-printers (onder andere van Canon), die alleen direct GDI spraken, de interne grafische aansturing van een aantal Windows-varianten (met name 95/98).
Fout. Er is weer een hele bos GDI-printers te koop. Ondermeer van HP, Canon en nog wat van die merken. Met USB is GDI nog leuker voor fabrikanten. Een printer met een render-engine op een paar Ghz, wat wil je nog meer?

De site van een fabrikant helpt je verder. Als je _geen_ opmerking over aansturen vanuit DOS ziet staan, kun je er van uitgaan dat je geen support op gebruik onder DOS krijgt. Een parallele printerpoort is een goed teken, dat wel.

I don't like facts. They have a liberal bias.

• pelleke
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-11-2024

pelleke

Aut viam inveniam aut faciam

Topicstarter
Verwijderd schreef op 07 januari 2004 @ 19:32:
Typisch een Google-vraagje, volgens mij hangt er een slotje in de lucht (ook gezien al je vorige slotjes)
Dat maken de modjes zelf wel uit, bovendien kan het gewoon ook zijn dat ik er niet echt veel verstand van heb, had je daaraan gedacht?

Anderen: bedankt voor de reacties, ik zal verder op zoek gaan. Concrete tips blijven natuurlijk altijd welkom.

• gridfox
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-09-2023
Je kan het ook omdraaien. Zoek een leverancier van printers, bv HP, kijk naar de actuele modellen in je prijsklasse en check even op HP.com -> drivers -> laserjet of er een DOS driver voor beschikbaar is.

Add. de pricewatch: HP LaserJet 4100DTN bijvoorbeeld.

[ Voor 16% gewijzigd door gridfox op 07-01-2004 22:18 ]

Hey, it compiles . . . . Ship it !

• gerhald
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-05 10:52

gerhald

:P

het dos probleem bij usb printers omzijl ik altijd door de printer te sharen op netwerk nivo en dan op de dos machine "net use LPT1: //pcmetprinter/sharenaam" te doen zodat het programma naar de LPT1 kan printen
Pagina: 1