Toon posts:

[4800SE vastlopers]Driver probleem?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb een MSI TI4800se op een ECS K7S5AL moederboard lopen. Als ik een spel speel loopt de game meestal na een minuutje of 4 vast. Ik kan alleen de pc uitzetten door de voeding aan de achterkant uit te drukken. Als ik dan in de BIOS de CPU temp. bekijk is ie 45 graden. Ik heb de detonator 52.14 en 52.16 gepbrobeerd. Ligt het hier aan de drivers?

• sjekneck
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06-08 18:08
Lijkt er op alsof je moederbord het probleem is en niet de drivers van je videokaart. Als het je videokaart was zou het gelijk moeten gebeuren met spelen en niet na een paar minuten ( als het na een paar minuten zou gebeuren dan zou je videokaart aan het overhitten kunnen zijn maar dan reboot de comp meestal of je kunt hem op z'n minst nog uit zetten door op de knop te drukken)
Het zou ook je voeding kunnen zijn mischien issie overbelast of begint ie dood te gaan.
Denk niet dat je het bij drivers moet zoeken maar als je er toch vanuit gaat dat dat het is ga dan een driver terug en probeer het dan nog eens.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu verschillende drivers geprobeerd, zonder resultaat. Ik heb in GTA vice city 50 frames, dus daar ligt het ook niet aan. Het gekke is, dat ie het alleen heeft als ik de AA aan heb.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:24

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

1) Welk OS draai je?
2) Heb je de SiS chipset drivers al geinstalleerd?

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Het gekke is, dat ie het alleen heeft als ik de AA aan heb.
Wat is de temperatuur van de videokaart voor/tijdens de crash?
Wat zijn de verschillende spanningslijnen voor/tijdens de crash?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2004 17:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb winXP en ik heb ook de drivers geinstalleerd. Temp weet ik niet, spanningslijnen?? :? Maar hij doet het tot nu toe weer goed, ik heb de AGP aperture op 64 gezet.

Verwijderd

Topicstarter
Net weer een paar keer achter elkaar hetzelfde gehad. Hoe kan ik de temp zien van mijn GPU? Ik heb een MSI TI48000se (op 4XAGP). Er zit wel MSI 3d monitor bij, maar de temp verschijnt niet.

Verwijderd

ik denk niet dat het ook maar iets te maken heeft met moederbord, voeding en temperaturen. als dat zo is dan hebben wel heel veel mensen een pc die kwa hardware niet deugt. ik heb zelf dit probleem met een Geforce2 MX-200 bij de game Delta Force (na 10 minuten bevriest beeld). UT2003 heb ik geen probleem mee. Als je op internet zoekt naar dit probleem of in de TW FAQ van videokaarten, zie je dat dit probleem regelmatig voor komt. Het enige wat mij opvalt (kan toeval zijn) dat het vaak een combinatie is van een willekeurige videokaart en een AMD Athlon processor. Ik zeg niet dat het daar mee te maken heeft.
Wat ook opvalt is dat mijn videokaart + de geluidskaart op IRQ11 zitten. In principe moet dit kunnen werken volgens meneer Microsoft maar ik heb zo mijn vraagtekens. Alleen het jammere is dat je de IRQ's niet kunt wijzigen in WinXP.
Zelf ga ik mijn geluidskaart eens verwijderen en een tijdje draaien via de onboard soundkaart. Echte oplossingen heb ik nog niet gezien voor dit probleem.
Dus vooral met beleid wat dingen uitproberen ... AGP van 4 naar 2, Aperturesize wijzigen etc etc (meer te vinden in dit forum). Ik houd me aanbevolen voor zinvolle tips :-)

Groet, Leon

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is opgelost door de zijkant van de kast eraf te halen. Met de zijkant op de pc is de temp erin 32 graden, met de zijkant eraf 20 graden. Het is dus wel een temp probleem. Ik had het bedrijf gebeld waar ik de videokaart vandaan had en die zeiden dat het niet onder de garantie viel als de koeler het goed deed. Als ie het niet goed deed ruilen ze 'm om. Is de temp in mijn kast 10 graden omlaag te brengen met een casefan die zuigt aan de voorkant en blaast aan de achterkant?

Verwijderd

Ik heb vergelijkbare problemen met mijn ASUS Ti-4600 128mb.
Mijn beeldscherm begint soms te knipperen en dan loop mijn pc
vast. Ik heb al andere drivers geprobeert en mijn kast ligt los dus
geen warmte probs... Toen las ik hier over dat het aan een
voeding kan liggen (check specs voor info)

Hieronder een screenie. Is dit slecht of heeeel slecht??

Afbeeldingslocatie: http://213.134.234.11/images/mm5.jpg

Verwijderd

Maximale afwijkingen ATX voeding
Bron: ATX spec. v2.1 -> 4.1.4 - pagina 21
Lijnmin.nom.max.%
+5VDC 4,76255,2505%
-5VDC -4,545-5-5,50010%
+3,3VDC 3,1733,33,4324%
+12VDC 11,4291212,6005%
-12VDC -10,909-12-13,20010%
+5VSB 4,76255,2505%

Heb je minimaal 20A op je 3,3V lijn?