Power On Self Test gaat niet goed

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

• YMGV4LIFE
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-05 09:10
Heb zelf een nieuw systeem gekocht en nu wil een kameraad van mij, mijn moederbord graag hebben, dus heb ik hem uit mijn oude systeem gehaald en in die van hem geplaatst, maar nu komt ie door de een of andere reden niet meer door de POST heen :?

Het betreft een:

ASUS A7V266-E
AMD ATHLON 1,0 Ghz
256 MB DDR Geheugen
ASUS V8200 GEFORCE 3

De videokaart heeft trouwens ook altijd op dit moederbord gezeten. Zoals je zult begrijpen heb ik dus al geprobeerd om alleen de CPU, het geheugen en de videokaart aan te sluiten, maar dan zie ik niets op het scherm en begint er ook niets te piepen, haal ik de videokaart eruit maakt dat geen verschil, haal ik het geheugen eruit dan gaat er wel een sirene af, wat aangeeft dat het geheugen niet klopt, maar dat vat ik als er niets in zit :)
Verder heb ik al een andere videokaart geprobeerd, ander geheugen geprobeerd, andere CPU geprobeerd en een sterkere voeding geprobeerd, maar niets wou helpen.
Het enige wat ik nog kan bedenken is dat een Aopen voeding van 350 watt extreem veel beter is dan een net nieuwe Q-Tec voeding van 350 watt, maar eigenlijk wil ik dit niet geloven.

Nog mensen met een goed idee?

If you're my dog. I shaved his ass and teach him to walk backwards!

• Fulcrum2000
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-01 02:54

Fulcrum2000

Ik wil een threadripper...

Wat voor processor zat er eerst op dat Mobo?. Kan zijn dat de FSB nog te hoog staat voor een Athlon 1000.

AMD Ryzen 9 5950X | Asus ROG Strix X570-E Gaming | G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC (64 GB total) + Samsung 980 Pro 1TB (M.2) | Corsair Hydro H100x

• YMGV4LIFE
Eerst zat er een AMD 1,2 Ghz in, maar zelfs als ik die erin doe dan doet ie het niet.

• YMGV4LIFE
Blijkbaar weinig profs die nog een oplossing weten |:(

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Probeer anders eens een CMOS reset, door de jumper even om te zetten.
En overigens, je Q-Tec 350W moet ruim voldoende zijn, ook al is een AOPEn versie beter. Ikzelf gebruik met 3HD's, 1 DVD, 1CDRW, Athlon XP 2000+ en bendes andere troep een 400W Q-Tec.

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-01 21:01

Flame17

Captur EDC 130

Ehh, misschien domme vraag, maar heb je de harde schijf van hem zo aan je oude moederbord gehangen of heb je Windows er opnieuw opgezet?........ik ga er vanuit dat je dat gedaan hebt, zoniet is het volgens mij wel logisch dat hij niet opstart.

Windows11 Enterprise 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 7 5700G, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 16 gb.

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-08 17:23

tweakerbee

dus..?

Ik neem aan dat de fans wel gaan draaien? Dan zou ik het toch in de voeding zoeken. Probeer het eens met een andere voeding. Omdat die Qtec nieuw is zou het zeker een DOA'tje kunnen zijn.
Blijkbaar weinig profs die nog een oplossing weten
Dergelijke opmerkingen kweken weinig goodwill, en zou ik dus maar achterwege laten in het vervolg.

You can't have everything. Where would you put it?

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 22:43
-Niet goed gemonteerd? (dus zonder busjes op de backplate)
-Ik lees op Got veel slechte ervaringen met Q-tec voedingen, misschien toch even een andere proberen...

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

YMGV4LIFE schreef op 07 januari 2004 @ 20:50:
Blijkbaar weinig profs die nog een oplossing weten |:(
Ja, dááág, zoek het dan maar zelf uit.

Dat je ongeduldig een topic omhoogkickt is tot daar aan toe, maar met zo'n instelling mag je je heil maar voortaan zoeken op fora als www.beginnerweb.nl, www.iksnaphetniet.nl, www.helpmij.nl, etc.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.