Computer elke dag automatisch laten opstarten

Pagina: 1
Acties:

• Trasos
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Sinds we een nieuwe computer hebben kan deze niet meer automatisch via een schakelklok worden ingeschakeld, je moet per se de power knop indrukken. Dit heeft volgens mij te maken met ATX, toch? Ik heb al gezocht in het BIOS bij power-on enzo, het staat er wel bij maar het werkt gewoon weg niet. Als je m instelt op tijd niet en op een datum ook niet. Hoe moet dat nou? Verkoper zei al dat er speciale mobos zijn met een schakelklok ingebouwd maar die kosten een paar honder euro, geen optie dus.

Tis erg irritant om elke dag handmatig de computer aan te moeten zetten, is vanwege een registratieprogje van machines dat elke gereset wordt. Dat progje start voor Windows op, dus dat is het probleem niet.

Ik heb al gezocht maar niks gevonden.
Wel al dezelfde vragen maar niet met een goed antwoord alleen maar wijsneuzen die zeggen van zet er een schakelklokje tussen.

Plz help me!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:17
In een award bios heb je een optie "Power state after powerfailure." Als je die op "active" oid zet start je PC op als hij stroom krijgt...

Geen idee of dit voor jouw moederbord geld, maar daar kan ik geen zinnig antwoord opgeven zonder specs erbij...

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• mylar
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-05 16:48
Volgens mij is er in je bios ergens een optie met wat je computer moet doen als de stroom wegvalt en weer terugkomt. Je kan dat dan instellen op ofwel uit blijven, ofwel aan gaan, ofwel de vorige staat herstellen (dus uit als hij uit stond en omgekeerd). Als je dit dan insteld op aan, gaat hij dan niet vanzelf aan als je met je tijdklok de stroom onderbreekt en terug aanschakeld?

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Moet je hem niet vergeten uit te zetten 8)7

Zeg dan niets :X

[ Voor 34% gewijzigd door Pollewob op 07-01-2004 21:14 ]

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

startup from alarm :?

dat kan ik tenminste in mijn bios instellen, kon ook bij m'n vorige kan ook bij m'n laptop en mijn server heeft het en de de pc van mijn vader ook dus ik geef je een goede kans dat je die mogelijkheid hebt

edit:
dit zou natuurlijk alleen werken wanneer je het op een bepaalde tijd doet

[ Voor 18% gewijzigd door Wolfboy op 07-01-2004 19:05 ]

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• Mac_Cain13
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-05 11:46
Ik kan het instellin in mijn BIOS (Mobo: Asus A7V333), maar of dat bij jou kan. Het zou idd handig zijn als je even de specs van je PC gaf. Dan valt er wat meer zinnige info te geven, nu is het nogal gokwerk, nogal inefficient :P

[ Voor 5% gewijzigd door Mac_Cain13 op 07-01-2004 19:04 ]

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Windows 2000 en XP hebben shutdown.exe en een scheduler.
Shutdown.exe -r geeft een reboot.
Misschien dit iets voor jou?

Ey!! Macarena \o/

• DkF
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:42

DkF

IDD, ff wat meer gegevens...

Mijn PC (Asus A7V8X moederbord) doet het prima als ik een tijd instel hoor... Vreemd dat die van jou dat niet doet...

En idd het idee van die "Powerstate after Power failure" zou ook moeten werken, alleen ben ik daar persoonlijk niet zo'n fan van omdat het natuurlijk niet de mooiste oplossing is...

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Bij mij werkt het perfect als ik in de BIOS instel wanneer ie aan moet gaan (P4P800 Deluxe). Staat je tijd wel goed ingesteld in de BIOS?

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Pagina: 1