Toon posts:

Een goede Renderer voor Solidworks (3D MAX alike)

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Zoals de titel al zegt: Ik ben opzoek naar een betere optie voor de render functie die in SolidWorks zit. Er is tegenwoordig een versie 2 van de render engine, maar die vindt ik nogsteeds erg bagger.

Weet iemand hoe ik Solidworks modellen kan renderen met een betere kwaliteit? Een optie is misschien het importeren in 3D max. Ik weet niet of het kan, maar als het kan, hoe???, want ik heb geen idee. Of is er een programma'tje wat dat voor mij kan doen?
(script ofzo??)

• alientje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-01-2008

alientje

Hallo?

3Dmax kan het volgende allemaal importeren:
*.3ds
*.prj
*.dwg
*.dxf
*.fbx
*.igs
*.ls
*.vw
*.stl
en
*.wrl

Hopelijk zit er wat tussen waarnaar solidworks kan exporteren :)

3d-en is leuk

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal het idd. eens met die export functies proberen. Maar volgens mij moet ik dan alle parts opnieuw met elkaar gaan maten.

Dus dat alle onderdelen los geconverteert moeten worden, dan openen in 3D MAX en vervolgens weer importeren en invoegen. Maar nu vroeg ik mij af of er een programma is wat de standaard SLDASM bestanden van Solidworks kan importeren of converteren naar de bestanden die een betere render engine hebben.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 januari 2004 @ 20:41:
Ik zal het idd. eens met die export functies proberen. Maar volgens mij moet ik dan alle parts opnieuw met elkaar gaan maten.

Dus dat alle onderdelen los geconverteert moeten worden, dan openen in 3D MAX en vervolgens weer importeren en invoegen. Maar nu vroeg ik mij af of er een programma is wat de standaard SLDASM bestanden van Solidworks kan importeren of converteren naar de bestanden die een betere render engine hebben.
Je kan autocad fils importeren in 3dsmax en als het goed is kan je in solidworks exporten naar autocad files.

Maar hier heb je een tut die het anders doet, misschien heb je er wat aan:
http://www.cadmonkey.com/tut8.htm

Verwijderd

Topicstarter
Nou, dat is idd. een geweldige link. Ga er even naar kijken!

bedankt!!

• tie-rep
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-02 15:56

tie-rep

nu met ir. !

ik zie op verschillende fora, dit als oplossing.

De oplossing van de tutorial (dus met .stl) lijkt me niet ideaal, omdat je dan namelijk je model gaat sample'n. Je geeft zelf de grootte van stukjes/driehoekjes aan en dan is er dus geen relatie meer tussen de verschillende punten.

Succes iig! :)

Verwijderd

Topicstarter
jep, daar heb je idd ook weer gelijk in. Zeker bij ronde voorwerpen en een hoog detail kom ik dan in de problemen. Zal eens ff kijken.

• ddtommie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-01 12:03
(jarig!)
Je kunt van solidworks naar iges exporteren, dan import in rhino, dan export naar 3dsmax5 iges, dan import, en wat normals gelijkrichten.. klaar :)

Of misschien dat max6 wel met solidworks iges om kan gaan, nog niet geprobeerd.

En hoe je betere kwaliteit kunt renderen in solidworks? Wat versta je onder kwaliteit? Render to file levert je hoge resoluties, anti-aliasing kun je instellen, global illumination kun je instellen, kwaliteit van schaduwen kun je instellen, ik mis alleen kwaliteit in zelf texturen en qua animatie is het niet veel soeps.

Verwijderd

Max 6 kan solidworks iges aan... het werkt dus prima om direct op te slaan als iges en dan in max 6 te importen... hij heeft alleen een beejte moeite met de normals.... maar dat is goed op te lossen...
Pagina: 1