Toon posts:

Corsair Twinx 512mb 3200LL niet over te clocken.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb vandaag corsair Twinx 512 mb 3200LL matched pair setje gekocht.

Hier eerst even mijn sys gegevens:

mobo: P4C800 deluxe
proc: P4 3.0 Ghz
videokaart: ati 9800 pro 128mb
geheugen: corsair sinds vandaag
voeding: Antec 430 Watt
hd's: 2*80Gig striped

Toen ik ze erin stopte eerst alles op standaard settings gedraait.

2-2-3-2-6 V2.65
Op een memory freq. van 400mhz
Me proc draaide op 3.0Ghz.

Dit ging zonder problemen.

Ga ik mijn fsb omhoog gooien naar 205Mhz met een mem divider van 1:1 dan klapt hij er al uit!!!

Heeft iemand een idee waarom dit al gebeurd, ervaringen?

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Heb je het ook geprobeerd met iets meer voltage? en als je minder strakke timings probeert?

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Topicstarter
Ja heb de timings lager gehad zelfs naar het laagste wat het geheugen kan.
2.5-4-4-8 en dan kom ik tot 210Mhz.

Heb ook het voltage op 2.75 gehad met 2-2-3-2-6 timings met een fsb van 205 en dan doet hij het nog niet. Maar dat is toch niet normaal dat je het voltage voor een overklok van 5mhz al omhoog moet gaan gooien.

-edit-
Heb trouwens ook de nieuwste bios erop staan.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2004 18:23 ]

Verwijderd

Tja, als het geheugen werkt op de aangegeven snelheid en met de aangegeven timings lijkt me dat eigenlijk heel normaal. Je hebt echt geluk als je hoog te clocken geheugen hebt denk ik. En vooral dan nog es in dual-channel en op (of boven) die snelheden.

• The_Duke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-08 15:39

The_Duke

ho gek!

Verwijderd schreef op 07 januari 2004 @ 18:24:
Tja, als het geheugen werkt op de aangegeven snelheid en met de aangegeven timings lijkt me dat eigenlijk heel normaal. Je hebt echt geluk als je hoog te clocken geheugen hebt denk ik. En vooral dan nog es in dual-channel en op (of boven) die snelheden.
had ie net zo goed cheap ass no name mem kunnen kopen. Hij heeft waarschijnlijk duur Corsair geheugen gekocht om de boel wat vlotter te laten lopen, ik zou hetzelfde gedaan hebben en ook enorm balen als je niet eens 5 Mhz over kan klocken.

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 19:58

Dark

who tweaked the light?

het standaard voltage voor deze reepjes is 2.75v je kan gerust nog wat meer gebruiken... 2.85 zou al een verbetering tezien moeten geven

Verwijderd

Topicstarter
Er staat zelfs achterop de verpakking dat dit het geheugen is voor overclockers.
Lijkt me dan niet meer dan logisch dat ik dan niet tevreden ben met standaard snelheid.
The_Duke schreef op 07 januari 2004 @ 18:28:
[...]
Had ie net zo goed cheap ass no name mem kunnen kopen. Hij heeft waarschijnlijk duur Corsair geheugen gekocht om de boel wat vlotter te laten lopen, ik zou hetzelfde gedaan hebben en ook enorm balen als je niet eens 5 Mhz over kan klocken.
Had eerst ook cheap ass geheugen erin zitten. Zelfs dat was nog beter te overclocken.

-edit-
Heb het voltage nu op 2.85 gezet dan kan ik de fbs overclocken tot 205Mhz, 210Mhz kapt ie er al mee.

Dit snap ik niet want heb op meerdere sites gezien dat ze veel hogere snelheden konden halen met 2-2-3-2-6 timings.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2004 19:25 ]

Pagina: 1