Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

sms vraagje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vrienden van mij uit zwitserland sturen mij een sms en krijgen daarna ook een bericht dat het sms verstuurd is, maar ik ontvang niks. :'( Als ik hun eentje stuur krijgen zij hem wel.

T-mobile (mijn provider) schuift de schuld naar Swisscom en Swisscom zegt dat het aan t-mobile ligt, bij welke provider ligt nu het probleem?

Iemand een idee?

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Het ligt aan beide providers, want ze hebben geen overeenkomst voor de aflevering van sms berichten op elkaars netwerken gesloten.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 10:03
Bij mijn GSM moet je deze functie inschakelen. Ik weet niet of dit iets met je probleem te maken heeft? Of heb je het enkel als je sms't naar Zwitserland?.

Verwijderd

Topicstarter
Canaria schreef op 07 januari 2004 @ 17:48:
Het ligt aan beide providers, want ze hebben geen overeenkomst voor de aflevering van sms berichten op elkaars netwerken gesloten.
Ja maar waarom krijgen zij mijn sms's wel dan? Swisscom zij mij toen een keer dat hun niet zo moeilijk doen en alls sms's doorgeven zou het dan echt zo zijn dat t-mobile het wel zal kunnen maar niet willen?

• Gondor
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09:04
Niet dat ik hierover verstand heb maar, dat ze zeggen dat hun sms verstuurd is wil niet zeggen dat hun provider zegt dat het afgeleverd is.
Verstuurd != afgeleverd.
Een detail maar je weet nooit.

"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding"-Albert Einstein-

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

De ontvangstbevestiging die je vrienden in Zwitserland krijgen, wil alleen zeggen dat hun sms is afgeleverd aan het netwerk van de ontvanger, in dit geval T-Mobile. Maar T-Mobile levert het vervolgens niet bij jou af, omdat ze geen overeenkomst met Swisscom hebben voor het afleveren, wat T-Mobile moeite kost waar ze niets direct aan verdienen.

Een van de oorzaken waarvoor de overeenkomsten noodzakelijk werden, was toen in het verleden veel gratis online sms-diensten hun berichten verstuurden vanuit buitenlandse netwerken. De providers in Nederland en hun netwerken kregen daardoor véél af te leveren berichten binnen vanuit het buitenland, waardoor sms-centrales overbelast raakten.

Zolang er een redelijke balans is tussen de richtingen waarin sms-verkeer tussen twee netwerken voorkomt (ongeveer net zoveel berichten van T-Mobile naar Swisscom als van Swisscom naar T-Mobile) komt zo'n overeenkomst tot stand. Is die verhouding echter scheef, dan gaat het ontvangende netwerk geld vragen aan het verzendende netwerk voor het afleveren.

Nederlandse providers kunnen twee opties hebben gekozen:
-opt-in, waarbij sms berichten worden afgeleverd zolang die balans in orde is, zodat alleen berichten worden geweigerd van netwerken met veel inkomende berichten.
-opt-out, waarbij alleen berichten worden afgeleverd van netwerken waarmee een overeenkomst is

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-11 20:07

FastBunny

Give it the Works !

Stomme opmerking misschien maar staat er wel netjes +31 voor het nummer als hun iets versturen?

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de duidelijke uitleg. Vind het wel vreemd omdat swisscom toch de grootste provider in zwitserland is, daar kan toch de balans niet zo slecht zijn

• mabarto
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-02 12:37
Canaria schreef op 07 januari 2004 @ 18:02:
De ontvangstbevestiging die je vrienden in Zwitserland krijgen, wil alleen zeggen dat hun sms is afgeleverd aan het netwerk van de ontvanger, in dit geval T-Mobile.
Dat is dus niet waar, want ga maar een sms sturen naar een vriend van je die zijn mobiel uit heeft staan. Je zal geen bericht ontvangen dat ie afgeleverd is, maar dat ie onderweg is. Zodra die mobiel zichzelf op het netwerk aanmeldt en de sms komt binnen, ontvang jij een bericht dat ie afgeleverd is.

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

barto018 schreef op 07 januari 2004 @ 18:13:
[...]

Dat is dus niet waar, want ga maar een sms sturen naar een vriend van je die zijn mobiel uit heeft staan. Je zal geen bericht ontvangen dat ie afgeleverd is, maar dat ie onderweg is. Zodra die mobiel zichzelf op het netwerk aanmeldt en de sms komt binnen, ontvang jij een bericht dat ie afgeleverd is.
Ja, daar heb je gelijk in...
Bij internationale berichten werkt dat dus niet blijkbaar, of niet goed.

• mabarto
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-02 12:37
Ik heb dit overigens ook met de mobiel van mn schoonvader. Zodra we allebij in een ander land zitten dan nederland, kan ik hem een sms sturen, maar andersom komt niet aan.
Nooit kunnen achterhalen wat de oorzaak is, maar volgens mij is dit puur de instellingen van de provider waar ie aangesloten zit.
Pagina: 1