Kapotte voeding na knetter

Pagina: 1
Acties:

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik heb een neon lampje in gebouwd in mn pc. Zon dingetje die je eenvoudig kan aan sluiten op je voeding, dan een blokje er tussen en dan het lampje.
Omdattie scheef stond trok ik t stekkertje eruit maar daardoor ontstond r wat geknetter, en ging mn pc uit. hij stond nog aan |:( En wil sinds dien niet meer aan... Hopelijk is het probleem alleen de voeding en is het de zekering, deze zitten toch hopelijk wel in voedingen...
mocht het niet de zekering zijn (hopelijk wel) hoe kan ik dan zien (aan de buitenkant) of mn moederbord of nog andere zaken kapot zijn gegaan? Of is het misschien de aan en uit knop?

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:27
ff stroom van je voeding afhalen (of schakelaar omzetten als ie erop zit), ff wachten en dan weer aansluiten (aanzetten). En als het goed is moet ie het weer doen.

• MetalRush
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-03 11:23

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Wat denk je nu zelf?
Als je mazzel hebt, heb jij een voeding met een zekering (openschroeven en je weet het).
Indien niet... jammer, nieuwe voeding kopen.

Keep smiling... it makes people wonder what you're up to :)

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Jimsterrr schreef op 07 januari 2004 @ 17:47:
ff stroom van je voeding afhalen (of schakelaar omzetten als ie erop zit), ff wachten en dan weer aansluiten (aanzetten). En als het goed is moet ie het weer doen.
Hierbij sluit ik me aan. Ik heb ook zo vaak gehad met sluiting en dan stekker er uit of schakelaar om en het werkt weer ;)

• DopdeDouwer
  • Niet online
k heb in de tussen tijd nog een paar keer geprobeerd maar t werkt dus niet meer... Heb m vervolgens open geschoeft en maar de zekering zit vast gesoldeeerd, terwijl die vast zet heb ik m door gemeten, maar t die was nog goed :(
Meet ik verkeerd of zijn de problemen groter dan alleen voeding?

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Gaat je voeding wel aan als je hem nergens op aansluit, en de volgende 2 polen met elkaar verbind ? Afbeeldingslocatie: http://www.tutti-frutti.demon.nl/ATX.JPG

(eerst stekker uit stopcontact, dan polen verbinden, dan stekker erin ;))

[ Voor 16% gewijzigd door Tutti-frutti op 07-01-2004 18:07 ]

4015Wp west (Dordrecht)

• DopdeDouwer
  • Niet online
ow kijk daar heb ik wat aan, thnx, alleen welke gaatjes zijn t precies je kan nl niet zien of het de bovenste of onderste zijn..

Verwijderd

DopdeDouwer schreef op 07 januari 2004 @ 18:08:
ow kijk daar heb ik wat aan, thnx, alleen welke gaatjes zijn t precies je kan nl niet zien of het de bovenste of onderste zijn..
de bovenste :) (je moet nl. de groene draad met een zwarte verbinden)

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

DopdeDouwer schreef op 07 januari 2004 @ 18:08:
Wat ik op dat plaatje zie zijn het de bovenste, want je ziet dat dingetje door de aansluitingen heen

• ~Destructor()
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://pc-mod.com/articles/atx/atxpin2.gif

Volgens deze tabel is de groene draad het PS-ON signaal.

[ Voor 12% gewijzigd door ~Destructor() op 07-01-2004 18:13 ]

Nothing is impossible

• DopdeDouwer
  • Niet online
joehoe, hij bleef dood na deze bijpass, dit keer ben ik blij dat er iets kapot is.... het is gelukkig dus niet mn mobo. Zou ook nog kunnen maar ik hoop dat t bij mn moederbord is gebleven... thnx allemaal voor snelle reacties...
ff kijken of ik nog wat kan repareren aan t ding anders een mooie fan erbij

[ Voor 16% gewijzigd door DopdeDouwer op 07-01-2004 18:35 ]

Verwijderd

wel vreemd dat ie daardoor stuk is gegaan, zelfs de meeste e-cheapo voedingen hebben kortsluitingsbeveiliging (lees: ze springen uit) voor zover ik ze heb gezien.

• DopdeDouwer
  • Niet online
K snap t eerlijk gezegd ook niet. vanavond ff kijken hoe ver ik kom met een andere voeding.
ps t was ook een el chaepo variant, r staat niet eens een merk op.

Van wege budget wil ik gaan voor q-tec: http://shop.informatique....n/iqshop.xgi?M=I&A=565111

is namelijk ook 350W net al wat ik had.

PS:
systeem:
ECS K7S5A moederbord
amd1800+
Jaton Nvidia Geforce3 TI200 64mb + TV out
256DDRpc2100
Maxtor Diamondmax 45+ 7200RPM, 40GB
Brander Aopen 50x48xnogwat

voeding kwam uit : Rainbow ATX midi Tower met 350 watt voeding

[ Voor 72% gewijzigd door DopdeDouwer op 07-01-2004 19:15 ]

Verwijderd

was dat toevallig een lc - b350ATX? Ik had een lc - b300ATX en die kon m'n Duron 1300 systeempje nauwelijks trekken (instabiel, +12 lijn ruim 1,4 volt te hoog, +5v was ongeveer 4 volt :X).

• DopdeDouwer
  • Niet online
ik weet t niet was gewoon zon standaard kast (was een compleet systeem van NC-the store) witte midikast met twee blauwe bulpen op de voorkant, en 2 blauwe knopjes waarvan de on/off vaak bleef hangen, daarom een niewe kast gekocht maar de voeding overgezet...

• DopdeDouwer
  • Niet online
Zo nieuwe voeding gehaald en alles werkt weer zoals vanouds...
Heb een ultra low noise gehaald was iets minder in vermogen nu 300W ipv 350 maar wel stabieler. en mooier, een hele grote 12fan, en vooral stiller, ik hoor alleen de wind in mn oor :D

Volgens MBM5 zijn dit re resultaten:
1.74
2.28
+3.3=3.33
+5=4.99
+12=12.27
-12=-12.32
alles draait nog op orginele snelheid

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:27
DopdeDouwer schreef op 08 januari 2004 @ 22:35:
Zo nieuwe voeding gehaald en alles werkt weer zoals vanouds...
Heb een ultra low noise gehaald was iets minder in vermogen nu 300W ipv 350 maar wel stabieler. en mooier, een hele grote 12fan, en vooral stiller, ik hoor alleen de wind in mn oor :D
Gokje: bij Mycom geweest en ff een Aopen voeding gescoord?
Die zijn afaik van goede kwaliteit. Je hebt geluk dat er verder niks meer kapot was.

• DopdeDouwer
  • Niet online
nee ben bij crazy hans begonnen en bij paradigit gestopt, mycom, was iets te ver :s . (Rotterdam ja)
K heb nu een FSP group inc.? zegt me nix, maar schijnt 80% stabiel te zijn. leek me beter dan alle q-tec's die ik onderweg had gezien voor 30 + euro, dees was 35

[ Voor 7% gewijzigd door DopdeDouwer op 09-01-2004 10:21 ]

Pagina: 1