Toon posts:

Wireless netwerk probs.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik word er gek van. Verbeter me als ik het fout heb, maar draadloos is toch 1 standaard. Hiermee bedoel ik dat je andere soorten merken met elkaar kunt laten communiceren.

Want het volgende. Kennissen van mij hebben een wireless/router/modem (Thomsom 500 serie) van KPN gekocht. Per vergissing had KPN ipv een pci een pcmca kaartje gestuurd. Op rekening pci :)
iig bij de gewone pc heb ik vorig jaar maart een USB wireless apparaat geinstalleerd. Het werkte perfect. Na elke stroomstoring moest ik het ding resetten en opnieuw laten connecten.
Zo ook afgelopen maandag, lang leve ENECO, de helft van de stad lag eruit en omliggende dorpen. Nu dacht ik weer, ff resetten enzo. Maar neej :(
Het USB apparaat kan de accespoint zien en ook mee connecten alleen de pc kan niet gebruik maken van het netwerk.
De status is goed, hij kan ontvangen maar niet verzenden.
Ik heb ook een ander apparaat geprobeerd, maar ook hierbij het werkt nog steeds niet. De notebook werkt overigens wel. Deze was dus wel meegeleverd met KPN.

Wat nou. Zou het aan de pc liggen? Voor de stroomstoring werkte alles perfect nu erna niet meer.

Verwijderd

Topicstarter
Misschien iemand met een hint, idee, iets?

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-04 08:41
pingen naar elkaar? nog een reset geven?

Verwijderd

Topicstarter
Mister_X schreef op 08 januari 2004 @ 15:12:
pingen naar elkaar? nog een reset geven?
Lukt niet, ook al aangedacht. Krijg bij de ping alleen maar Time-out. Ik reset de hele tijd, maar het heeft allemaal geen zin.

• Mister_X
ehm ik heb 2 antennes, en dan kan ikz eggen dat ie er 2 moet gebruiken voor zenden en 1 voor ontvangen? kan het daar aan liggen misschien? :)

Verwijderd

Topicstarter
Mister_X schreef op 08 januari 2004 @ 16:50:
ehm ik heb 2 antennes, en dan kan ikz eggen dat ie er 2 moet gebruiken voor zenden en 1 voor ontvangen? kan het daar aan liggen misschien? :)
Het is 1 usb apparaat en zoals je gelezen hebt, het heeft gewerkt. Vanaf vorige jaar maart tot afgelopen maandag.
Er is niets met de configuratie gebeurd ofzo.

edit:
bedankt voor je reactie

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2004 19:21 . Reden: toevoeging ]

• Mister_X
ow wacht, heeft het zenden gewoon niets meer dan met de beveiling te maken? ik bedoel ontvangen lukt altijd wel (requests om te indetificeren bv.) maar om te zenden moet je een geldige webkey hebben of moet je mac in de alllow list staan (als je mac filter gebruikt)

zet alle beveiliging eens uit (mac filter, webkey, etc) kijk even je kanaal na (zet hem op 6) en kijk je SSID na!

[ Voor 17% gewijzigd door Mister_X op 08-01-2004 22:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
Mister_X schreef op 08 januari 2004 @ 22:53:
ow wacht, heeft het zenden gewoon niets meer dan met de beveiling te maken? ik bedoel ontvangen lukt altijd wel (requests om te indetificeren bv.) maar om te zenden moet je een geldige webkey hebben of moet je mac in de alllow list staan (als je mac filter gebruikt)

zet alle beveiliging eens uit (mac filter, webkey, etc) kijk even je kanaal na (zet hem op 6) en kijk je SSID na!
De SSID heb ik meerdere malen nagekeken. Ik heb eigenlijk bijna de zelfde instelling gepakt als die van de notebook. Behalve ip adres enz.
De mac filter kan ik op zich us proberen, nog niet aan gedacht eigenlijk. Ik ga het iig us proberen, ik hou je op de hoogte. Thx! :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou nog laten weten hoe het afgelopen is.
Het werkt nog steeds niet, heb nu wel voor een tijdelijke oplossing gezorgd. Ik weet echt niet waar het aan ligt. Ik denk dat het modem kapot is. Het moet wel eigenlijk. Nadat ik de fabrieksinstellingen heb terug gezet, werkte zelfs de notebook niet meer. Op geen enkele manier. Na ja, toch maar ff nieuw modem bestellen.
Pagina: 1