he jongens kan je ook zelf een sleutel zo'n usb ding waar je betanden mee kunt beveiligen zelf bouwen? of word dit heeeel moeilijk. ik heb al het een en ander gegoogled en wat gesearcht maar niets kunnen vinden:(
Je kan ook gewoon die bestanden meenemen op dat usb ding!
"Luie mensen worden ook moe!"
jawel maar dat is niet leuk.
<!--- weet je wat lekker is? pindakaas met duopenotie:P //-->
<!--- weet je wat lekker is? pindakaas met duopenotie:P //-->
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2004 19:08 ]
Je kan een 512-bits dongle nemen die je op de serieele poort aansluit, en via die dongle je harde schijven encrypten ( ideetje uit de warez scene )
Maar ik denk dat zo'n idee ook als USB versie kan gemaakt worden :-)
Maar ik denk dat zo'n idee ook als USB versie kan gemaakt worden :-)
[ Voor 20% gewijzigd door swampy op 07-01-2004 17:53 ]
There is no place like ::1
moet dat usb ding de bestanden versleutelen of zorgen dat je pc niet op kan starten? want dat versleutelen heb je geen usbstick voor nodig.
I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock
MSI had van die USB keys waarmee je kon zorgen dat je zonder die sleutel je pc niet kon opstarten, of bedoel je dat niet?
'When you're not paying for the product, you are the product!'
Ik kwam er voorbij door even de jumper op me moederbord om te zetten destijds. En in windows kreeg je een BSOD als je dat kreng eruit trok (als je dat windowsprogramma erbij installde)Turkish schreef op 07 januari 2004 @ 17:56:
MSI had van die USB keys waarmee je kon zorgen dat je zonder die sleutel je pc niet kon opstarten, of bedoel je dat niet?
I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock
Verwijderd
Neem een stuk software wat op zoek gaat naar een sleutel op USB en die sleutel gebruikt om partities op de harddisk te decrypten.
Wat dit dan met CME te maken heeft begrijp ik niet helemaal, ik denk dat je dan eerder in SA (software voor encryptie) of OM (hardwarematige versleuteling) terecht kunt. Aangezien je uitgaat van bestaande hardware denk ik dat je de oplossing in de softwarehoek moet zoeken.
move CME > SA
Wat dit dan met CME te maken heeft begrijp ik niet helemaal, ik denk dat je dan eerder in SA (software voor encryptie) of OM (hardwarematige versleuteling) terecht kunt. Aangezien je uitgaat van bestaande hardware denk ik dat je de oplossing in de softwarehoek moet zoeken.
move CME > SA
Op zich kan je vrij eenvoudig bestanden encrypten en de (grote) sleutel als bestand op een USB key zetten, neem dan wat software die automagisch naar %schijfletter% kijkt als je wilt decrypten en je bent er
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Wil eigenlijk ook wel de computer beveiligen dmv een usb stick.
Hoe gaat dit dan precies in zijn werk, en wat voor software heb je precies nodig?
Hoe gaat dit dan precies in zijn werk, en wat voor software heb je precies nodig?
[IMG]http://www.danasoft.com/sig/dannyversluis.jpg[/IMG]
Pagina: 1