Toon posts:

usb sleutel?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
he jongens kan je ook zelf een sleutel zo'n usb ding waar je betanden mee kunt beveiligen zelf bouwen? of word dit heeeel moeilijk. ik heb al het een en ander gegoogled en wat gesearcht maar niets kunnen vinden:(

• Pindkaas
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-08 17:49

Pindkaas

Smeert smeuïg tot...

Je kan ook gewoon die bestanden meenemen op dat usb ding! :+

"Luie mensen worden ook moe!"

Verwijderd

Topicstarter
jawel maar dat is niet leuk.

<!--- weet je wat lekker is? pindakaas met duopenotie:P //-->

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2004 19:08 ]

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Je kan een 512-bits dongle nemen die je op de serieele poort aansluit, en via die dongle je harde schijven encrypten ( ideetje uit de warez scene )

Maar ik denk dat zo'n idee ook als USB versie kan gemaakt worden :-)

[ Voor 20% gewijzigd door swampy op 07-01-2004 17:53 ]

There is no place like ::1

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

moet dat usb ding de bestanden versleutelen of zorgen dat je pc niet op kan starten? want dat versleutelen heb je geen usbstick voor nodig.

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-08 10:56

Turkish

zhé germans

MSI had van die USB keys waarmee je kon zorgen dat je zonder die sleutel je pc niet kon opstarten, of bedoel je dat niet?

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

Turkish schreef op 07 januari 2004 @ 17:56:
MSI had van die USB keys waarmee je kon zorgen dat je zonder die sleutel je pc niet kon opstarten, of bedoel je dat niet?
Ik kwam er voorbij door even de jumper op me moederbord om te zetten destijds. En in windows kreeg je een BSOD als je dat kreng eruit trok (als je dat windowsprogramma erbij installde)

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Verwijderd

Neem een stuk software wat op zoek gaat naar een sleutel op USB en die sleutel gebruikt om partities op de harddisk te decrypten.

Wat dit dan met CME te maken heeft begrijp ik niet helemaal, ik denk dat je dan eerder in SA (software voor encryptie) of OM (hardwarematige versleuteling) terecht kunt. Aangezien je uitgaat van bestaande hardware denk ik dat je de oplossing in de softwarehoek moet zoeken.

move CME > SA

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Op zich kan je vrij eenvoudig bestanden encrypten en de (grote) sleutel als bestand op een USB key zetten, neem dan wat software die automagisch naar %schijfletter% kijkt als je wilt decrypten en je bent er :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• DannyVersluis
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Wil eigenlijk ook wel de computer beveiligen dmv een usb stick.
Hoe gaat dit dan precies in zijn werk, en wat voor software heb je precies nodig?

[IMG]http://www.danasoft.com/sig/dannyversluis.jpg[/IMG]

Pagina: 1