Toon posts:

tv via sateliet reciever

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

zinds kort heb ik een plasma tv die is aangesloten op de kabel.
Ik denk er aan om een sateliet aan te schaffen.

Ik zoek een reciever waarbij ik tv kan kijken en op een andere zender kan opnemen.

B.V. Op de tv kijk ik SBS6
maar ik wil wat opnemen met mijn DVDrecorder RTL5.

kan iemand mij een paar recievers opnoemen die dat ondersteunen

(het opnemen moet niet in de reciever gaan)

groeten Michael

Verwijderd

Opnemen kan alleen met twee tuners, dus effe zoeken naar tuners met twee tuners erin bijv. Topfield.

Verwijderd

Inderdaad de topfield bijvoorbeeld, of je neemt 2 losse ontvangers. Je hebt dan altijd een dual lnb nodig.

heeft dit topic niet een beetje hoog utfs gehalte?

Verwijderd

Kijk effe op www.cardwriter.nl ofzo voor meer ontvangers.

• Tijmen
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-07 07:58
De Pace Puma Digitale Twin satelliet ontvanger

Of de Topfield pvr 5000 80 Gb / Topfield pvr 4000 40 Gb

Wij zelf hebben thuis pas de Topfield pvr 4000 aangeschaft.
Daarbij kan je opnemen en dus tv kijken tegelijk, maar wel elk een appart kanaal.
Er zit een 40gig HD in die op mpg2 opneemt, voor totaal 24uur opname.
Timeshifting, kan je 2min terug shiften want hij slaat 2min programma op in geheugen. En nog veel meer opties. We zijn tevreden over de ontvanger.
Helaas hangt er wel een prijs kaartje aan.
De Pace puma is goedkoper want die heeft geen ingebouwde harddisk.

En tenslotte de beeld en geluidskwaliteit van schotel is voor mij altijd nog verbluffend.
Zeker als je een wat betere TV hebt word het het geld ook waard.
Ik zou wel willen dat iedereen die gare kabel eruit gooit. Helaas zijn schotels nogal groot en kan je het bij sommige huizen/wijken niet mooi wegplaatsen.
Veel mensen denken ook nog dat schotel snel stoort met slecht weer. Dit is echt onzin. Als je de schotel goed afsteld (64 > aanbevolen) en je een redelijk goede ontvanger hebt heb je nauwelijks storing. Af en toe krijg je een vertekent beeld in de vorm van op hol geslagen pixels. Maar de kwaliteit van het beeld maakt dit wel goed :D

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:34

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Voor vragen mbt sateliet kijken verwijs ik je graag door naar deze site:
http://www.sat4all.com/ubbthreads/ubbthreads.php?cat= Daar huizen veel experts op sat tv gebied :)

Ik heb zelf een Hauppauge WinTV Nova CI in mijn PC hangen, waar een 60 cm schotel met een standaard LNB aanhangt. Bijna nooit last van storing etc. Alleen de beeldkwaliteit van een monitor haalt het qua TV kijken niet ivg een TV. Maar goed, daar hebben we een TV out op mijn videokaart voor ;)

He who controls the Spice, controls the Universe.

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-03 16:32
Verwijderd schreef op 07 januari 2004 @ 18:02:
Opnemen kan alleen met twee tuners, dus effe zoeken naar tuners met twee tuners erin bijv. Topfield.
Met de Topfield kun je dan alleen opnemen op de ingebouwde harddisk. Als je het gelijk op de DVD recorder wil krijgen moet je het daarna nog overzetten. Anders moet je een tweede receiver nemen. Maar op de harddisk opnemen vind ik zelf veel handiger dan DVD's.
Pagina: 1