Toon posts:

[WinXP] Spontaan inbelscherm naast kabelverbinding?*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Ik heb een PIII 800MHZ 256 MB RAM Windows XP draaien en daarbij heb ik het volgende probleem: Zodra ik de hub (8 ports) activeer door de stekker in de wandcontactdoos te doen zijn 2 andere PC verbinden met ADSL (Planet Internet Comfort Ab. via ethernet modem). Tot nu toe gaat alles goed. Na verloop van tijd krijg ik op een bepaald moment een opnieuw inbel schermpje en dat is dan na 1 seconde of minder weer weg. Terwijl ondertussen downloaden e.d. op volle snelheid zonder haperen doorgaat. Nu wil ik graag weten hoe ik van dat opnieuw inbelschermpje afkom of dat ik het niet merk want het is behoorlijk irritant als ik bijvoorbeeld aan het gamen ben. Dan stop de game en kom ik weer gewoon bij mij achtergrond van windows uit.

Darkfire911

Verwijderd

Ik snap er eerlijk gezegd niet veel van van je verhaal. Inbellen als er weer netwerk beschikbaar komt ? Waarom trek je dan ook de stekker uit je hub ?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 januari 2004 @ 17:22:
Ik snap er eerlijk gezegd niet veel van van je verhaal. Inbellen als er weer netwerk beschikbaar komt ? Waarom trek je dan ook de stekker uit je hub ?
Huh? Waar lees jij dat de TS de stekker uit z'n hub trekt?

@Darkfire911, heb je misschien eens een inbelverbinding gehad?
Zoja, dan moet je dat even verwijderen.

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Titel iets duidelijker gemaakt... volgende keer even zelf proberen om je titel te voorzien van een OS en een beknopte omschrijving van je probleem :)

Zie ook: Waar moet een topictitel aan voldoen?

Kijk trouwens even of er geen spyware op je PC staat... :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Topicstarter
Het is geen spyware. Het is de gewoonte dat je bij ADSL even inbelt in het begin om je aan te melden. Je beldt dat geen nummer maar opent verbinding en geeft dat een wachtwoord + username af. Ik had een inbelverbinding maar deze is verwijderd en daar is zelf een re-install van windows geweest. In dit inbel venster wordt verbinding gemaakt met MxStream (nu KPNADSL) en er staat heel even verbonden. Ik wil dus graag van dit inbelvenstertje af

Verwijderd

Topicstarter
Niemand?

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik heb geen ervaring met ADSL+inbellen op een lokale PC (alleen met ADSL routers/modems in 1), maar ik wil je wel even duidelijk maken dat spyware scanners lang niet alles vinden. Als ik dit verhaal hoor denk ik idd ook aan een dialer ofzo. Het enige wat ik me kan bedenken is alle nutteloze inbelverbindingen weggooien. Zodra je maar 1 verbinding hebt (je provider), kan het niet zo zijn dat er spontaan een 2e gestart wordt tenzij het een dialer is lijkt mij.

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-04 11:46

PcDealer

HP ftw \o/

Verwijderd schreef op 07 januari 2004 @ 20:21:
Het is geen spyware. Het is de gewoonte dat je bij ADSL even inbelt in het begin om je aan te melden. Je beldt dat geen nummer maar opent verbinding en geeft dat een wachtwoord + username af. Ik had een inbelverbinding maar deze is verwijderd en daar is zelf een re-install van windows geweest. In dit inbel venster wordt verbinding gemaakt met MxStream (nu KPNADSL) en er staat heel even verbonden. Ik wil dus graag van dit inbelvenstertje af
Ik heb dat niet bij mijn Demon ADSL. Kijk eens in je "Network Connections" of daar iets raars staat.

LinkedIn WoT Cash Converter

• schijndel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15-05 18:45
Dat komt waarschijnlijk door het type verbinding dat je provider gebruikt. Het zal waarschijnlijk PPPOE zijn.
Kijk eens of je je modem zo in kan stellen dat hij het inbellen van je overneemt. Dat betekend dat je modem zelf inbelt bij KPN en je username en wachtwoord afgeeft, en zo de verbinding tot stand doet komen. Tussen je modem en je eigen pc bestaat dan een gewone netwerk verbinding. De PPPOE ligt dan tussen je modem en de provider, en niet meer tussen je eigen pc en de provider.
Je bent dan van de noodzaak van "inbellen" af.....

Hoe een en ander moet: geen flauw idee welk modem je hebt, en je zal er vast wel een boekje bij gekregen hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Dat boekje heb ik niet (meer), maar het is geen tweede inbelverbinding maar gewoon de gene die ik ook wel maar ik begin met internetten

Verwijderd

Topicstarter
Modem is een Alcatel

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

Bij MXstream heb je wel degelijk een inbel verbinding je belt namelijk naar het nr 35. Dat moest ik ook altijd instellen. Op de site van KPN staan hele handleidingen die je kunt downloaden en bel anders de helpdesk dat ze jou een nieuw boekje toe sturen.

Verwijderd

Topicstarter
Boekje heb ik wel en het werkt allemaal prima, maar ik wil van dat schermpje af, hoe regel ik dat dat niet meer opent of zodat het gewoon NIET verschijnt

• P-ter
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-05 15:43

P-ter

...

Lukt het hiermee mischien?

Extra -> Internet Opties -> Verbindingen -> Alleen Kiezen zodra er geen netwerkverbinding beschikbaar is (Of helemaal uit natuurlijk) (In Internet Explorer)

Om dan de eerste keer de verbinding tot stand te brengen kun je gewoon handmatig die verbinding aanklikken.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Merely schreef op 07 januari 2004 @ 18:11:
Titel iets duidelijker gemaakt... volgende keer even zelf proberen om je titel te voorzien van een OS en een beknopte omschrijving van je probleem :)
Misschien ff in Planet ADSL ofzo veranderen :P
PcDealer schreef op 08 januari 2004 @ 17:11:

Ik heb dat niet bij mijn Demon ADSL. Kijk eens in je "Network Connections" of daar iets raars staat.
Bij Demon zit je als het ware in een LAN, waarbij je enkel afhankelijk bent van de DHCP. draait bij mij 8/1 Mbit met Zyxel 650R31 oppie toppie :)
Verwijderd schreef op 10 januari 2004 @ 10:54:
Boekje heb ik wel en het werkt allemaal prima, maar ik wil van dat schermpje af, hoe regel ik dat dat niet meer opent of zodat het gewoon NIET verschijnt
Gokje heb je misschien in de instellingen van internet Explorer ingesteld dat die eerst ADSL verbinding moet maken als je hem opent ? Dit is te zien in Internet Explorer (in Engelse versie) : 'Tools > Internet options' tabblad connections'

Je geeft aan gebruik te maken van een Planet modem en een hub, Is de Planet modem wel een router ? Welk type Alcatel ?

Via een switch of hub met alleen een modem zal iedere keer als een andere pc verbinding maakt je verbinding verbroken worden en krijg je logischerwijs een verbindingsvenster :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Hier situatie tekening

Mijn PC -----------------------HUB (via netwerkkaart) ------- PC 2 en PC 3
| |
Modem (via netwerkkaart)

De verbinding wordt ook continu opnieuw gemaakt als dezelfde pc continu online is en het opnieuw maken gaat zo snel (20x sneller dan normaal) dat het me krom lijkt dat er compleet een nieuwe verbinding gemaakt wordt. De modem is de modem die Planet ADSL standaard als Ethernet modem leverbaar elke jaren terug. De type bij verbinding staat al op alleen verbinding maken bij geen andere verbinding

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2004 14:52 ]

Pagina: 1