Welk waterblok op Radeon 9800 Pro AIW?

Pagina: 1
Acties:

• b-gone
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-06-2025
Ben sinds enkele dagen in bezit van dit kaartje. Leuk, maar mijn DangerDen MAZE4 GPU waterjacket uit mijn vorige set past niet op deze kaart i.v.m. de TV-tuner die in de weg zit (of het koelblok dat te groot is :) ). Nu ben ik op zoek naar een koelblok dat past op dit type videokaart.

Met search noch Google kom ik verder en ook de verschillende fabrikanten vermelden niet expliciet of hun koelers geschikt zijn voor de All In Wonder-kaarten, alleen de vermelding ATI 9800 (m.u.v. DangerDen; die sluit gebruik uit).
Het moet i.i.g. een koperen blok zijn i.v.m. rest van de setup.

Graag jullie info en/of ervaringen

Thnx!

Verwijderd

hmmm, ik leer ook wat van deze vraag, namelijk dat ik ook een vraag heb!

Ik was van plan een maze 4-1 blok op een AIW 9800PRO te zetten.

mijn extra vraag is nu dus:

is er ook een waterblok met peltier dat op een AIW 9800 pro past?
ik gebruik namelijk het liefst een kit, en geen 'normaal' koelbok + een peltier, om zeker te zijn dat het goed zit (want ik wil geen risicos lopen met een peltier)

De koelblokken met peltier voor VGA die ik uberhaupt heb kunnen vinden zijn de Maze 4-1 en de Swiftech MCW50-T, maar ik kan nergens vinden of deze nou passen of niet.
De Maze 4-1 past dus niet, en na het bekijken van een installatie filmpje kan ik me dat ook wel voorstellen

Verwijderd

net op switech site gelezen dat het niet past op kaarten met tv-tuner :(

iemand?

• Hazuki
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-01 01:28

Hazuki

On my Suzuki

Op mijn Hercules 9800SE AIW zit nu een home made blokje van Tha Mafkees en dat past prima. Als ik me niet vergis is het pcb van de 9800PRO AIW exact hetzelfde, dus dat moet geen probleem opleveren.

Afbeeldingslocatie: http://home.filternet.nl/~fn007963/waterkoeling/waterkoeling12.JPG

Alhoewel ik geen vergelijkingsmateriaal heb, vind ik de prestaties bijzonder goed, en kan ik het blokje sterk aanraden ;)

Restanten van een partij die hij vorig jaar heeft gefabriceerd worden op inkoopacties.net verkocht. Er is op het moment nog maar één Radeon blokje over, dus haast je en mail em als je interesse hebt.

Koekie?

• b-gone
Het lijkt me erg sterk dat er echt niemand is die een dergelijke kaart met w/c heeft.
:?

• Hazuki

Hazuki

On my Suzuki

b-gone schreef op 08 januari 2004 @ 02:22:
Het lijkt me erg sterk dat er echt niemand is die een dergelijke kaart met w/c heeft.
:?
Ja mij ook B)

Tis dat mijn kaart een andere doos heeft en dat ik de helft van de pipelines zelf aan moest zetten ;)

Maar zoals ik al zei, de layout van het PCB is hetzelfde, aanschouw:

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/aiw9800.JPG

Koekie?

• b-gone
Hazuki schreef op 08 januari 2004 @ 02:37:
[...]

Ja mij ook B)

Tis dat mijn kaart een andere doos heeft en dat ik de helft van de pipelines zelf aan moest zetten ;)

Maar zoals ik al zei, de layout van het PCB is hetzelfde, aanschouw:
Eh ja, en nu nog een pic MET die Mafkees-jacket >:) anders geloven we het niet

Just kidding :)

Verwijderd

Ik dacht dat die Tha Mafkees blokken replicas waren van Dangerden blokken, dus dat zou toch betekenen dat die Maze blokken er gewoon op moeten passen?

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:25

makje

Professioneel prutser

Volgens mij zit op de AIW precies dezelfde koeler als op de gewone 9800 Pro, of zie ik dat verkeerd??
In dat geval zullen de meeste waterblokkies wel passen daar die meestel kleiner zullen zijn dan het standaard koelblok van Ati en consorten. In ieder geval is mijn Innovatek Graph-O-Matic rev. 2.0 qua formaat precies even groot als de core zelf (alleen de bevestigingsschroefjes steken er aan de zijkanten uit, maar dat is bij het standaard koelblok ook zo) en zal die dus ook wel passen op een AIW.

Afbeeldingslocatie: http://shop.freezinghardware.nl/pictures/921-959K.GIF

9800x3d

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-02 16:00

Steve

Krokodil \o/

Verwijderd schreef op 08 januari 2004 @ 03:41:
Ik dacht dat die Tha Mafkees blokken replicas waren van Dangerden blokken, dus dat zou toch betekenen dat die Maze blokken er gewoon op moeten passen?
Oóit waren ze dat, dan heb je 't over die Maze3-klonen. Die worden echter al geruime tijd niet meer verkocht en zijn vervangen door blokjes van eigen creatie. Pic. Probleem dat je zult hebben met 'standaard' VGA waterblokjes is dat je de spacer moet overbruggen, tenzij je hem eraf wilt halen. De Mafkees VGA-blokjes hebben daar een afgefreesd randje voor (zie Hazuki ^^^). Ik heb er ook eentje op m'n Radeon 9700 (is geen 9800 Pro AIW, maar moet er wel gewoon op passen) en hij presteert super.

Als je die niet meer kunt krijgen (nu of in een toekomstige actie), kan je misschien eens kijken wat Koolance heeft - ik heb eens een klein Koolance VGA-blokje op de kop getikt dat _precies_ binnen de spacer paste en het koelde zelfs redelijk goed.

Verwijderd

De waterblokjes van Asetek passen volgens hen. Hij maakt dan gewoon gebruik van de gaatjes rondom je GPU.

• b-gone
Verwijderd schreef op 08 januari 2004 @ 13:20:
De waterblokjes van Asetek passen volgens hen. Hij maakt dan gewoon gebruik van de gaatjes rondom je GPU.
Dat was destijds ook de bedoeling, een Asetek-blok op mijn "gewone" 9800 Pro. Alleen was de levering zo slecht dat ik een MAZE4 voor hetzelfde bedrag kreeg. Leuke deal maar nu kan ik er niets meer mee (V&A dan maar?)

• makje

makje

Professioneel prutser

Jupiler schreef op 08 januari 2004 @ 08:34:
[...]
Probleem dat je zult hebben met 'standaard' VGA waterblokjes is dat je de spacer moet overbruggen, tenzij je hem eraf wilt halen. De Mafkees VGA-blokjes hebben daar een afgefreesd randje voor (zie Hazuki ^^^)
Hmmm, ikzelf heb helemaal geen last van de spacer. Ik was er zelf namelijk ook al helemaal op ingesteld om die spacer eraf te moeten halen maar gelukkig ben ik het eerst toch even gaan nameten met een lineaal en de spacer komt precies even hoog als de core van mijn Radeon 9800 Pro.

Ik heb gisteren ook nog even mijn waterblokje eraf gehad en er zit een heel mooi vierkant afdrukje met arctic zilver op mijn waterblokje, dus contact was er tussen de core en het blokje en dat lag niet aan een grote hoeveelheid pasta ofzo, ik heb hem net zo dun ingesmeerd als ik mijn processors altijd doe.

Misschien is de hoogte van de spacers wel veranderd in de tussentijd. Ik vind het in ieder geval wel zo makkelijk, hoef je geen risisco meer te nemen en je verspeelt je garantie tenminste niet :)

9800x3d

• Hazuki

Hazuki

On my Suzuki

Ach die spacer kun je er zo weer opplakken hoor ;)

Koekie?

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Vaag dat die spacer geen problemen opleverde bij jou. Hij zorgt toch voor een afstand van 0,2mm. Lijkt niet veel, maar het is veel te veel vrije vruimte om opgevuld te worden met koelpasta. Zelfs m'n blokje, dat een afgefreesde rand heeft, moest ik relatief hard aanspannen om te vermijden dat m'n Radeon oververhit raakte (wat resulteerde in een helemaal verfragd beeld).

• makje

makje

Professioneel prutser

Jupiler schreef op 08 januari 2004 @ 16:14:
Vaag dat die spacer geen problemen opleverde bij jou. Hij zorgt toch voor een afstand van 0,2mm. Lijkt niet veel, maar het is veel te veel vrije vruimte om opgevuld te worden met koelpasta. Zelfs m'n blokje, dat een afgefreesde rand heeft, moest ik relatief hard aanspannen om te vermijden dat m'n Radeon oververhit raakte (wat resulteerde in een helemaal verfragd beeld).
hmm? ik had er helemaal geen probleem mee. Ben nog niet echt heel zwaar bezig geweest met overklokken, maar ik heb wel een paar 3dmark testjes gedaan met de core op 400Mhz en dat was geen enkel probleem....

9800x3d

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Dan heb je misschien (gedurende langere tijd) zoveel kracht op de spacer gezet dat de gum-achtige vulling eronder wat samengedrukt is :?

• b-gone
makje schreef op 08 januari 2004 @ 03:47:
Volgens mij zit op de AIW precies dezelfde koeler als op de gewone 9800 Pro, of zie ik dat verkeerd??
In dat geval zullen de meeste waterblokkies wel passen daar die meestel kleiner zullen zijn dan het standaard koelblok van Ati en consorten. In ieder geval is mijn Innovatek Graph-O-Matic rev. 2.0 qua formaat precies even groot als de core zelf (alleen de bevestigingsschroefjes steken er aan de zijkanten uit, maar dat is bij het standaard koelblok ook zo) en zal die dus ook wel passen op een AIW.

[afbeelding]
Mailtje van Innovatek:

"Hallo,
danke für Ihr Interesse an unseren Produkten. Der Coolmatic ATI ist auf der
All-in-Wander nicht einsetzbar. Alternativ ist auch der Graph-O-Matic mit
passiven Speicherkühlern einsetzbar."

Jammer, Innovatek past er dus ook niet op :'(
Pagina: 1