Toon posts:

Ratelende koeler tijdens opstarten: club 3d gforce4

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
wanneer ik mijn pc een tijdje heb uitgezet (meer als 2 of 3 uur) dan maakt de koeler van m`n club 3d 440mx 64mb gforce4 een ratelend geluid er komt niks tegenaan, en na 1 minuut is het weg.

toen ik hem nieuw had maakte hij het geluid nog niet, maar pas 1 week later, ik heb al een mail naar club3d gestuurd maar "nog" geen reactie gehad.
in het begin was het geluid veel sneller weg dan nu.

ik denk zelf dat het misschien iets te maken heeft met de uitzetwaarde van de kaart of iets er omheen, kan dit kwaad ofniet? of is het heel iets anders? ik weet zeker dat me koeler zelf het geluid maakt want als ik op de koeler druk en hem dus laat stoppen met draaien is het geluid weg.

• Dark Master
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:20
er zit spilling in je koeler.Kun je oplossen door of hem helemaal schoon maken of gewoon een nieuwe cooler te halen.Die club 3d coolers op de geforce 4 mx 440 van club 3d hebben dit heel vaak je kunt er wel aan zitten pieren maar beter is een nieuwe cooler erop te zetten.

greetzzz..... :)

Razer 18 * 32GB * i9 13950HX 5,5 GHz * 4TB ssd * RTX 4090

Verwijderd

Ruilen die kaart, je koeler is defect, houd er binnenkort mee op.

Verwijderd

Topicstarter
ok bedankt voor de tip, ik heb de kaart bij alternate gekocht, maar ze komen zeker niet bij je thuis omruilen voor zover je weet? ik stuur zo ff een mailtje naar alternate.

• Mastasidaz
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-06 18:26
Ik heb dit ook maar dan met een GF FX 5600.
2 zijn er al stuk gegaan door dat geluid })
Morgen krijg ik de derde als ik het dan weer dat ratelende geluid krijg ga ik naar ATI :(

Dan kunnen ze hem in hun hol steken :P

Verwijderd

Loopt net een ander Topic waarin iedereen zijn tevreden meening geeft over ATI dus ik zou dit eerst maar eens doorlezen kom je er misschien achter dat het toch niet z'n goed idee is.

[rml][ ALG] Hoe snel gaat een VGA-cooler kapot?[/rml]

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Ik heb precies hetzelfde maar dan op me Abit NF7-S mobo, als ik me pc start ratelt ie eerst 1 minuut en daarna is 't over. :{

Verwijderd

kep ook hetzelfde gehad met me voeding
ratelde paar minuten, toen weg
ik heb er maar een nieuwe in gezet, geen zin om die ouwe te fixen

Verwijderd

mijn sapphire ati radeon 9600 pro , ging na 3 maanden ook herrie maken het fannetje, heb andere kaart gehad, bleek dat er veel stof in zat...

Verwijderd

Ik heb de asus v9280/TD en die heeft hetzelfde probleem.
Overigens ook bij Alternate gekocht
Pagina: 1