Toon posts:

[win2k3]FTP en WEB rechten

Pagina: 1
Acties:
  • 16 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een win 2k3 server draaien met daarop wat gebruikers.
Deze gebruikers hebben een website die ze kunnen bewerken dmv uploaden met FTP.
Hier is het probleem

Als ik de rechten van de FTP-server aanpas zodat niet elke ingelogde gebruiker in die map kan komen, dan verwijder ik dus de IUSR gebruiker.
De rechten die verandert hij vervolgens op de betreffende homedir.
als ik nu de website van die gebruiker opvraag dan vraagt ie dus om een wachtwoord, omdat de site nu niet meer anoniem op te vragen is.

Hoe stel ik dit in zodat ik anoniem de website kan bezoeken, maar niet anoniem FTP-uploaden

Verwijderd

Ik zou dan Serve-U of Bulletproof FTP Server installeren. Ftp van microsoft zuigt :Y)

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Verwijderd schreef op 07 januari 2004 @ 17:11:
Ik zou dan Serve-U of Bulletproof FTP Server installeren. Ftp van microsoft zuigt :Y)
en op wat voor manier lost dit zijn probleem op? je omzeilt het alleen op de meest lamme manier mogelijk
Hoe stel ik dit in zodat ik anoniem de website kan bezoeken, maar niet anoniem FTP-uploaden
kent IIS geen 'disallow anonymous uploads' optie oid? :)

verder kan je gewoon een useraccount maken voor anon xs, en die wel read, maar geen write-rechten geven

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/20671/full.jpg

je laat de webserver dus gewoon zoals ie is en maakt voor anonymous connecties een aparte user die wel mag schrijven maar niet mag lezen. volgende keer even goed zoeken in de useropties dus :)

[ Voor 34% gewijzigd door G33rt op 07-01-2004 18:12 ]

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:29

momania

iPhone 30! Bam!

Idd simpel op te lossen zoals G33rt al aangeeft ;)

Verder mag je idd zelf wel iets beter voor onderzoek doen naar een probleem, of iig even aangeven wat je allemaal al gezocht hebt etc..

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Dit topic is gesloten.