Toon posts:

Locatie index op multi-sessie cd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Waarin verschilt de index op een multi-sessie cd van de index op een normale cd, en wat is de locatie hiervan?
Wordt er ruimte gereserveerd in het midden van de cd voor alle indexen van de cd, of wordt er voor iedere sessie een nieuwe index achter de laatste sessie (data) gezet?
Verder moet een cd-rom zien waar de indexen staan neem ik aan. Staat er een flag op een multi-sessie cd van waar de volgende index te vinden is, of zijn er andere punten waardoor dit herkend wordt?

Alvast bedankt voor de tijd en moeite!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-03 13:41

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Precies weten doe ik het niet, en ben ook te lui om te gaan Googlen. Dus mijn idee. Je brandt een multiesessie CD, dus in TOC 1 staat dat er meer sessies kunnen volgen na de data 1. Als TOC 1 ingelezen wordt, staat daar dus dat er meer kunnen zijn. Omdat bekend is waar de data 1 start en stopt wordt nu na de data 1 gekeken of er nog een TOC staat. In deze eventueel aanwezige TOC 2 staat dan waar data 2 ophoudt. Als de multisessie niet gesloten wordt (dit staat in de laatste TOC) blijft dit spel zich herhalen.

TOC = Table of Content = soort van FAT op CD.

Dus: TOC1 - DATA1 - TOC2 - DATA2 .... (eventueel) TOCx met sluiten sessie - DATAx

Klinkt aannemelijk, en schud het zo uit mijn mouw.

This footer is intentionally left blank