Aangezien ikzelf nogal fan ben van vooral de ouwe console shite, vroeg ik me af of het mogelijk zou zijn om zelf een (hand held) console in elkaar te kunnen zetten en hier een OS voor te kunnen schrijven waarbinnen je verschillende roms moet kunnen uitvoeren/spelen.
Op zich leuk bedacht natuurlijk, alleen heb ik er totaal geen benul van hoe moeilijk een dergelijk project te realiseren is en óf een dergelijk project uberhaupt wel mogelijk is om te realiseren (binnen een aantal jaar).
Kortom zijn er hier mensen die ervaring hebben / meer kunnen vertellen over;
- het bouwen (met bestaande hardware) van een computer (console)
- het schrijven van een OS (emulator) -> denk aan: tijd, programmeertaal, kennis van hardware etc.
PS. @de mods: Dit topic is dus bedoeld om kennis / ervaringen uit te wisselen en niet om mensen te recruteren
Op zich leuk bedacht natuurlijk, alleen heb ik er totaal geen benul van hoe moeilijk een dergelijk project te realiseren is en óf een dergelijk project uberhaupt wel mogelijk is om te realiseren (binnen een aantal jaar).
Kortom zijn er hier mensen die ervaring hebben / meer kunnen vertellen over;
- het bouwen (met bestaande hardware) van een computer (console)
- het schrijven van een OS (emulator) -> denk aan: tijd, programmeertaal, kennis van hardware etc.
PS. @de mods: Dit topic is dus bedoeld om kennis / ervaringen uit te wisselen en niet om mensen te recruteren