Toon posts:

Stock AMD cooler op Radeon 9800

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier nog een cooler liggen, die bij m'n xp2500+ kwam. Kan ik deze op m'n Hercules Radeon 9800SE monteren? Hoe kan ik dit dan het beste doen, 2 gaten boren in heatsink en dan.... Is er iemand die dit heeft gedaan en me misschien wat tips kan geven, bij voorbaat bedankt.

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-08 18:33

mvds

Totally awesome!

Moet kunnen, al moet je wle oppassen voor het gewicht. Zo'n koeler weegt meestal best veel en daar zijn die kaarten niet op gemaakt. Maar vaak zijn tiewraps een makkelijke oplossing :D

[ Voor 3% gewijzigd door mvds op 07-01-2004 16:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
Die kunnen dan door gaatjes op de kaart maar hoe maak ik die dan vast aan de cooler?

• mvds

mvds

Totally awesome!

Gewoon meerder aan elkaar vastknopen en dan door de ribben heen van de koeler. Moet je wel de kleine maat gebruiken natuurlijk

• dCY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-01 13:16

dCY

[rml][ ervaringen] 9800 (non) Pro > 9800 XT Mod[/rml]?

staat een foto!!

En helemaal beneden een hele kleine uitleg

[ Voor 21% gewijzigd door dCY op 07-01-2004 17:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
CPU cooler houdt de boel wel beter koel dan dat stock coolertje dat er nu op zit, dat neem ik dan maar aan ;)

• Race Eend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Zeker.. dat houdt het veel beter koel ja..!!

Wat je kan doen is zo als ik gedaan heb:
gaten in je heatsink boren.. dan met een tap ff een beetje schroefdraad tappen en dan m3 schroefjes gebruiken! Vast als een huis!

Race Eend in "Het 'Post hier je kleine mods' Topic - D..."

[ Voor 5% gewijzigd door Race Eend op 07-01-2004 17:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dus ik verwijder eerst de stock fan. Ik weet niet precies hoe dit in z'n werk gaat, mocht het niet helemaal lukken kan ik die er dan weer op plaatsen? Dan kan ik tie wraps gebruiken of gaten in de heatsink boren, dit zijn er dan 2 he, ik hoef dus niet te boren in de kaart zelf? Btw veroorzaken die schroefjes dan geen kortsluiting?

• Race Eend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
ik heb een rubbertje tussen de schroef en mijn kaart gedaan zoals je op de foto's kan zien (kijk anders ook in mijn sig voor meer foto's), geen sprake van kortsluiting, overigens zit er wel wat ruimte om de gaten van je kaart.

Je hoeft absoluut niet te boren in je kaart, dat zou ik ook NOOIT doen!!
Alleen 2 kleine gaatjes in de heatsink, en ja de originele koeler kan er gewoon weer op.

Die verwijder je door de 2 achterste pinnetjes dicht te knijpen.

Handige site:
http://sid.nrgservers.net/9700mod/

Verwijderd

Met een fijn tangetje de pinnetjes uit de pushpins eruit halen, vervolgens druk je die pushpinnetjes zo bij elkaar en dan een beetje wrikken en hij komt er zo af :). Wel die gore koelprut eraf halen he? :)

Verwijderd

Topicstarter
Met aceton/alcohol heb ik gehoord? Op AMD heatsink zit thermal pad is deze te gebruiken of is het beter om toch maar wat koelprut te gaan halen in de winkel.

Verwijderd

Ik heb het gewoon met spiritus en keukenpapier gedaan, werkte perfect hoor.

Verwijderd

Topicstarter
Moet ik nou schroefjes of boutjes gebruiken? Ze moeten zich natuurlijk vastzetten in die koelvinnen, of is het de basis van de heatsink die ervoor zorgt dat hij goed vastzit? Als het boutjes zijn gaan die er dan van boven in, en het moertje onder op de kaart?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2004 21:28 ]

• mvds

mvds

Totally awesome!

Als je schroefdraad tapt kan je beter fijn schroefdraad doen en dan boutjes gebruiken

Verwijderd

Topicstarter
My last question: hoe om gaat het boutje erin, van boven (van heatsink naar kaart) of van onder (van kaart naar heatsink). Ik vermoed namelijk dat de moertjes aan de onderkant van de kaart komen (boven als hij in pc zit).

• glashio
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-08 08:20

glashio

C64 > AMIGA > PC

Maak ff een foto....

> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan moeilijk een foto maken als ik de koeling er nog niet op heb. Ik wil eerst weten hoe het in z'n werk gaat zodat ik het in het weekend kan doen.

Verwijderd

ik heb m er ook aan hangen... en gaat goed... moet je wel de FAN erbij laten trouwes!!! anders wordt dat ding echt BLOED heet... had zelf ff de fan uitgezet om te kijken of ie wel goed gemonteerd zat en duz goed warmte zou geleiden, en dat doet ie :+

Verwijderd

Topicstarter
Je maakt dus gebruik van boutjes die zich vast zetten d.m.v. de schroefdraad. Er word dus geen gebruik gemaakt van moertjes?
Pagina: 1