Toon posts:

[ASP] Upload boven 1mb klapt er uit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai websites met daarin een upload functie. Als ik een bestand van rond de 1 MB wil uploaden krijg ik een rare foutmelding. Als ik upload vanaf een snellere verbinding, dus bijvoorbeeld 80kb up ipv 15kb dan lukt het wel, MAAR ik heb overal de scripttimeout al hoger dan 90sec gezet, zowel in de scripts zelf als op de webserver in IIS.

Ik heb 5 verschillende upload componenten geprobeerd, zowel met dll als pure asp upload. Ik krijg per component weer andere foutmeldingen. Maar ik heb wel al een aantal keren gehad dat hij zegt dat hij niet kan/mag schrijven naar de map waar naartoe geschreven moet worden, ECHTER dit werkt met kleine bestandjes (300kb) prima.
Ik draai op windows 2003 server enterprise.

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:28

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Ik denk dat die rare foutmeldingen best wel eens wat nuttigs kunnen vertellen. Wat precies? Geen idee; dat hangt van die rare foutmeldingen af.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• faabman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08-2024
volgens mij is dit heel makkelijk te vinden met google

je antwoord
http://www.dmxzone.com/sh....asp?TypeId=7&NewsId=5424

je google zoekwaarde
[google=upload large files windows 2003]

Op zoek naar een baan als Coldfusion webdeveloper? Mail me!

• Peetman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:23

Peetman

Tjah....

Ik heb dit probleem ook ooit gehad en dat bleek met de proxy te maken te hebben. Die kon geen HTTP-posts aan van meer dan 1 MB.

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-05 22:23

curry684

left part of the evil twins

FvKnijff schreef op 07 januari 2004 @ 16:32:

je antwoord

je google zoekwaarde
Dit verklaart echter niet waarom het met een dikke upload wel zou werken en met een trage upload niet :?

Professionele website nodig?

• faabman
curry684 schreef op 07 januari 2004 @ 16:56:
[...]

Dit verklaart echter niet waarom het met een dikke upload wel zou werken en met een trage upload niet :?
true :o , maar dat is dan ook het enige wat imho niet verklaard wordt, gelet op het antwoord op dmxzone en de opmerking van de TS mbt de verschillende foutmeldingen denk ik dat het aan de IIS instellingen ligt (weet uit ervaring dat elk component andere foutcodes teruggeeft voor dezelfde IIS / filesystem fout)...

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:28

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

maar dat is dan ook het enige wat imho niet verklaard wordt, gelet op het antwoord op dmxzone en de opmerking van de TS mbt de verschillende foutmeldingen denk ik dat het aan de IIS instellingen ligt (weet uit ervaring dat elk component andere foutcodes teruggeeft voor dezelfde IIS / filesystem fout)...
Zonder foutcodes is er weinig over te zeggen; misschien wordt de script timeout genegeerd of overruled door bijvoorbeeld de instelling in IIS. :)

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Verwijderd

Topicstarter
FvKnijff schreef op 07 januari 2004 @ 16:32:

je antwoord

je google zoekwaarde
Ik wilde proberen of dit werkte, ik denk namelijk dat de kans vrij groot is, dus ik heb het artikel gevolgd. Nu moet ik de metabase.xml aanpassen, geen probleem, MAAR voor het opslaan moet ik IIS eerst uitzetten. Ik heb alle 20 webs uitgezet en ook de ftp server en alle andere bende, maar toch geeft hij de melding dat er een programma is dat gebruik maakt van het bestand en dat hij dus niet kan opslaan. |:(

• faabman
Verwijderd schreef op 08 januari 2004 @ 14:24:
[...]

Ik wilde proberen of dit werkte, ik denk namelijk dat de kans vrij groot is, dus ik heb het artikel gevolgd. Nu moet ik de metabase.xml aanpassen, geen probleem, MAAR voor het opslaan moet ik IIS eerst uitzetten. Ik heb alle 20 webs uitgezet en ook de ftp server en alle andere bende, maar toch geeft hij de melding dat er een programma is dat gebruik maakt van het bestand en dat hij dus niet kan opslaan. |:(
Er staat in een van de artikellen die je met google vind aangegeven dat je wellicht in veilige modus op moet starten, probeer dat anders eens :)

Verwijderd

Topicstarter
FvKnijff schreef op 08 januari 2004 @ 14:48:
[...]

Er staat in een van de artikellen die je met google vind aangegeven dat je wellicht in veilige modus op moet starten, probeer dat anders eens :)
Ik begrijp je punt, maarja server draait ergens anders, dus ik zit er remote op. Websites platgooien overdag is niet echt aardig en 's nachts kan ik niet bij de server.

Ik heb ook de optie aangezet enable direct metabase edit, maar als ik dan het bestand opsla wordt het weer gereset als ik het afsluit.

• faabman
Verwijderd schreef op 08 januari 2004 @ 15:12:
[...]

Ik begrijp je punt, maarja server draait ergens anders, dus ik zit er remote op. Websites platgooien overdag is niet echt aardig en 's nachts kan ik niet bij de server.

Ik heb ook de optie aangezet enable direct metabase edit, maar als ik dan het bestand opsla wordt het weer gereset als ik het afsluit.
oke, das idd een beetje lastig, waarom kan je er 's nachts niet op?? enige optie zou denk ik zijn om in de taskmanager alle iis processen te trashen en dat kan je beter om een uurtje of 0100 's nachts doen...

[ Voor 2% gewijzigd door faabman op 08-01-2004 18:36 . Reden: iss != iis ]

Pagina: 1