Toon posts:

[XP] mappen verwijderen/renamen/aanmaken traag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In de search heb ik al naar dit probleem gezocht, maar helaas niets relevants kunnen vinden. Het probleem is als volgt:

Wanneer ik in XP een mapje aanmaak, wijzig of verwijder (maakt niet uit of het in verkenner, deze computer of mapje aanmaken bij internet favorieten (IE)) is het gaat altijd ontzettend traag. En met traag bedoel ik tussen de 30 sec > 1 min.

Tenminste het is begonnen sinds enkele dagen en ik heb geen software pakketten of iets dergelijks geinstalleerd...

Heeft iemand een idee?

Verwijderd

Topicstarter
oh ja, defragementeren had ik ook al gedaan... maar helaas geen effect.

iemand :?

• ascona
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-02-2022
draai eens een virus scanner,en kijk of dma aanstaat.

Verwijderd

Topicstarter
Virusscanner heb ik aan en uit gezet en in beide gevallen ging het niet anders...

DMA?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het idee dat niemand een zelfde probleem heeft of heeft gehad??

hoe kan het nou zo zijn dat het aanmaken, danwel verwijderen van mapjes zo traag gaat.... zelfs bij het verwijderen van internet favorieten duurt het minimaal 30 seconde.

plz?!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Als je in een command prompt een directory aanmaakt is het dan ook zo traag ?

• VincentVega
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-03 07:47
Kijk eens in je taskmanager/taakbeheer en kijk dan bij processen, en welke van die processen het meeste CPU of geheugengebruik hebben.

Vooral op het moment dat je zo'n taak uitvoert

Laat even weten welke dat zijn

0111010001110111011001010110000101101011011001010111001001110011

Verwijderd

Topicstarter
de taskmanager geeft bij het item 'system' ongeveer 60% en niet actieve systemen ongeveer 30%. De overige procenten varieren, maar zijn niet hoger dan 1 a 2 %.

in CMD kan ik heel snel nieuwe mappen aanmaken, dit gaat heel snel...

misschien ter extra info, geen idee of het nuttig is, ik heb sinds korte tijd wireless lan...

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Welke virusscanner gebruik je? Er waren de laatste dagen nogal wat problemen met Norton AntiVirus.

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-05 09:01

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Verwijderd schreef op 12 januari 2004 @ 15:54:
misschien ter extra info, geen idee of het nuttig is, ik heb sinds korte tijd wireless lan...
Dat zou er an sich weinig mee te maken mogen hebben, of heb jij je hele harddisk gedeeld staan en staat er een andere computer constant jouw disk te monitoren ik noem maar wat.

Ik heb gehoord dat wireless lan tot op heden mooier gezegd was dan gedaan, en dat zelfs met een ideale opstelling je nog maar een deel van de maximum snelheid haalde. Dus misschien is voor je netwerk het 'rapporteren aan andere pc's's dat er een map bij is, gewoon langzaam; maar dan zou je internet ook traag moeten zijn.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Verwijderd

Topicstarter
internet is gewoon snel, 100 % bereik en geen problemen. Daarnaast zijn de mappen niet gedeeld.

Als virusscanner gebruik ik Norman. Maar wanneer deze uitstaat blijft het probleem helaas bestaan.

Ik vind het maar een vaag probleem, volgens mij zit er niets anders op dan te formateren, hoewel ik daar totaal geen zin in heb...
Pagina: 1