Toon posts:

Geen internet, wel ping na vervangen netwerkkaart

Pagina: 1
Acties:
  • 154 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik loop onder XP-pro al een tijdje tegen een irritant probleempje op:
Na het verwisselen van mijn realtec 100Mbit kaartje van het ene naar het andere pci-slot of het vervangen van de netwerkkaart door een andere kan ik de router (waar deze pc aan hangt) wel pingen, maar krijg ik geen internet of messenger verbinding meer.

Het updaten van xp, het verwijderen en weer terugplaatsen van de explorer of het terugplaatsen van de kaart hebben geen enkele zin.
het riedeltje van netwerkinstellingen aflopen helpt ook niet.
Ik werk met vaste ip-adressen in mijn netwerk en alle andere computers hebben permanent internet gehad zonder problemen.
Moederbord: asus 533-c met 2,4 GHz p4 en 512 mb geheugen.
Dit is denk ik zeker geen performance issue zijn.
Enige remedie: terugplaatsen van de (inmiddels nu standaard gemaakte) backup van drive-image.
Wie is wel eens tegen dit probleem opgelopen???

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ervan uitgaand dat het een software probleem is (je zegt dat een image terugzetten wel werkt):

Je zegt dat je wel kan pingen.
Kan je pingen naar het internet op IP?
Kan je pingen naar het internet op naam?

Als de antwoorden ja en nee zijn, zoek dan eens op WinsockXPFix. Vermoedelijk een firewall of andere netwerk gerelateerde software die je netwerkinstellingen om zeep helpt.

• Pinyin
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-06-2025
staat er misschien een uitroeptekentje in de hardwareconfiguratie bij netwerkadapters?
het zou ook handig zijn als je wat meer info gaf.Bijvoorbeeld een uitdraai van ipconfig /all, zodat je configuratie een beetje duidelijk word...

Verwijderd

Topicstarter
dankjewel voor je reactie!, heb e.e.a. nog niet geprobeerd omdat ik a) netwerkkaart weer retour heb geplaatst en b) alles weer werkt.
Ik zal gaan zoeken waar ik dit progje vandaan kan halen maar als je een tip hebt, graag!!.

paul
Mike Jarod schreef op 07 januari 2004 @ 16:02:
Ervan uitgaand dat het een software probleem is (je zegt dat een image terugzetten wel werkt):

Als de antwoorden ja en nee zijn, zoek dan eens op WinsockXPFix. Vermoedelijk een firewall of andere netwerk gerelateerde software die je netwerkinstellingen om zeep helpt.

Verwijderd

Topicstarter
Neen, de drivers werken goed en pingen nar mijn router ook. Alleen messenger en explorer liggen eruit

ga eerst aan de slag met de eerste tip en laat zeker even weten wat de resultaten zijn.

bedankt anyway!!
drugsbunny schreef op 07 januari 2004 @ 16:03:
staat er misschien een uitroeptekentje in de hardwareconfiguratie bij netwerkadapters?
het zou ook handig zijn als je wat meer info gaf.Bijvoorbeeld een uitdraai van ipconfig /all, zodat je configuratie een beetje duidelijk word...

Verwijderd

Topicstarter
Ben ik weer ;)
heb je advies opgevolgd en kon zowel de router als een adres op het internet (dus achter de router) pingen. had geen names dus daar kan ik effe niets mee.
Heb het progje winsockXPfix gedownload (was wel heel erg populair ergo snel te vinden) en toegepast en nu krijg ik de melding dat ik achter een firewall zit terwijl de poort van mijn router helemaal open staat. foutmeldingnummer: 0x81000365.

Ook het winipconfig geprobeerd en hier staat bij:
knooppunt type: onbekend
ip-routering ingeschakeld: nee (moet dit niet ja zijn?? en waar kan ik dit inschakelen??
wins-proxy ingeschakeld: nee (klopt ik werk met handmatige ip-adressen en heb nog nooit gebruik gemaakt van proxy-servers).

ben benieuwd of je hier iets mee kunt. De oude xp-versie had hier nl geen last van dus dit is een van de vele "verbeteringen" van xp....
Mike Jarod schreef op 07 januari 2004 @ 16:02:

Pagina: 1