Toon posts:

Dual geluidskaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
beste mede-tweakers,

eerst wou ik even zeggen dat ik al wel meerdere topics over dit onderwerp gevonden heb maar omdat ik gezeur kan krijgen als ik in oude topics ga posten nogal groot is doe ik het op deze manier ;)

Mijn vraag:

ik had altijd een Creative FPS1600 op een Creative SB Live! 5.1, maar toen bestelde ik een DTT2200 en daar kreeg ik nòg zin geluidskaart bij, en ik wil dus zorgen dat beide setjes herrie gaan maken >:)
maar nou is mijn vraag of ik mijn geluidskaarten kan bundelen... en ik wil niet met splitters gaan werken bij de geluidskaart (al gelezen in een ander topic :+ ) want mijn idee is (herstel me als ik fout zit) dat een geluidskaart ook een versterker is en dat je dan, met mijn idee, elke geluidskaart een setje aanstuurt en het dus ietsje harder gaat >:)
en aangezien een geluidskaart een bepaalde aan Db's aankan wordt dat nou verdubbeld... ok, een goeie geluidskaart kan zoveel Db aan dat je er doof van wordt maar of de kwaliteit dan ook goed blijft is maar weer de vraag...

ik hoop dat jullie een antwoord hebben voor mij :)

Verwijderd

Die beide speaker sets zijn actief. Dat betekend dat er een versterker in de speakers zit. Je kunt dus gewoon een splitter gebruiken om de sets aan te sturen, zonder dat je geluidsniveau omlaag gaat (of niet?). Ik zou dat tweede geluidskaartje lekker voor een koptelefoon gebruiken :)

Verwijderd

Uhm volgens mij irq de ander zetten zou moeten werken zonder enige probleem

• bennierex
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 05-08 09:20

bennierex

Pilot_Z

2 geluidskaarten in een systeem is gewoon mogelijk. Of het nuttig is wat je wil doen, is weer wat anders :/

[edit]
En wat nesQuick hieboven zegt is idd waar. Als je beide sets tegelijk wil gebruiken moet je gewoon een splitter gebruiken (dus gewoon maar 1 kaart gebruiken). Of je softwarematig 2 geluidskaarten simultaan hetzelfde kan laten weergeven betwijfel ik bij nader inzien.

[ Voor 67% gewijzigd door bennierex op 07-01-2004 16:04 ]

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:58

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
je kan van een van de 2 geluidskaarten, het geluid doorlussen naar de andere door de ene line-out (meestal groene poort) naar line-in (meestal blauw poort) te lussen doormiddel van een mini-Jack<--->mini-Jack kabel.
het is alleen niet mogelijk om standaard in windows over 2 geluidskaarten tegelijk hetzelfde geluid te laten gaan...

Home Assistant Configuratie GitHub V&A

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Je moet bij winamp bijvoorbeeld kiezen wat de uitvoerende geluidskaart is, ik heb nml al 's 2 geluidskaarten in m'n systeem gehad, maar geloof me: handig is het absoluut niet. Gebruik gewoon een splitter :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:58

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
het kan wel handig zijn als je 2 verschillende dingen tegelijk wil aansturen, zo gebruik ik mijn Sound Blaster Live Player 1024 voor gewoon windows/games/mp3/dvd etc... en mn onboard AC'97 sound voor de webradio van mn ma, en dat werkt goed :P...

Home Assistant Configuratie GitHub V&A

Verwijderd

Topicstarter
ik heb geprobeert om de andere geluidskaart erin te stoppen maar tijdens de installatie krijg ik al blauw scherm |:( maarjah, is ook wel n beetje te begrijpen met 2 precies dezelfde geluidskaarten :X
maar met de onboard geluid kan ik alleen 'switchen' wan geluidskaart...
bestaat er geen plugin van winamp om dit te regelen dan???
want splitters kon ik btw ook niet zo gauw vinden in de winkel... alles was uitverkocht, bijna altijd daarzo.. .en dan staat er op t raam: 'da's nou service' :X nou wat n service ;(
Pagina: 1