Pc boot niet

Pagina: 1
Acties:

• Tobiaz
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-01-2023

Tobiaz

Ondertitel

Topicstarter
Goedemiddag,

Ik heb een raar probleem.
Voor de kerstvakantie, werd mijn processor (specs beneden) naar mijn inzien veel te warm soms wel 67 graden (AMD). Rond die tijd dat ie zo warm was is ie een paar keer uitgevallen, dit is in een periode van een maand denk ik.

Ik ontdekte dat mijn CPU FAN maar 2200 toeren draaide, terwijl die van een vriend het dubbele deed. (ook AMD proc. zelfde merk cooler, iets ander type) Ik dacht, hey verband? Ik woon op kamers, dus met de vakantie ging ik weer naar mn ouders toe. Ik denk neem de cooler mee, zo zegzegd zo gedaan, cooler thuis getest, zelfde RPM. t lag dus niet aan mn mobo ofzo dat ie 2200 rpm deed. Dus ik kom weer terug op mn kamer, zet mn cooler er weer op etc, samen met mn nieuwe voeding van Aopen met 3 kleurtjes B) pc stroom doorheen, kleurtjes aan , hardeschijven spinnen op, cd-r station draaien wat, maar geen CPU signal, of enig beeld. Mn monitor vertoont steeds dat er geen signaal is.

Heb mn andere monitor gepakt, geen signlaal.
Heb zown USB bracket achterin met 4 initialisatie leds, die branden continu rood, wat dus niet klopt
Bios RESET niks, geheugen dr uit, ander slot. niks...
Alle hdd's los booten, niks, etc etc

Nu lijkt het er op dat mn cpu gewoon niet initialiseerd, en in mijn optiek dus dood is maar dat kan gewoon eigenlijk niet. Hij is helemaal intact, geen scheurtjes krassen rare kringen ofzo.

SPECS

Mobo MSI: Kt4v
CPU: AMD Athlon 2500+ barton
VGA: GF4 T14200
HDD: 2x WD (20, 40)
Voeding: 300w Aopen

Ik weet echt even niet meer wat ik moet proberen...

Onder een steen geleefd dan maar ;-)

Verwijderd

wat heb je met de koelpasta gedaan? als die er namelijk niet tussen zat, dan kun je er idd op rekenen dat ie dood is

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Heb je je cooler er wel op de juiste manier opgezet? Heb je al getest met een andere cpu, als die het namelijk direct wel doet dan kan je er wel vanuit gaan dat hij dood is namelijk

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• MrDirk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-07-2023
Hij geeft ook geen piepjes als je de computer opstart zonder geheugen?

"We do not first see, then define, we define first and then see" (Lippmann)

• Tobiaz

Tobiaz

Ondertitel

Topicstarter
Nee helemaal geen piepjes. Maar ik kan met niet echt herinneren dat ie wel piepte tijdens het booten en ja, mn system speaker is aangesloten...

Maar ook zonder coolpasta moet ie gewoon nog booten dan is ie echt niet in 1x dood. bestaat gewoon niet. had nog een btje artic(of iets wat er op lijkt) liggen dus dat zit er nu tussen...

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-08 22:29
Ermm... msi staat er nog wel eens om bekend spontaan dood te gaan..

Wat ook nog wel eens wil helpen (hier en daar wat over gelezen) is de cpu eruit trekken bios batt en atx voedings connector losmaken en dan 5 minuten laten staan.

Als dat niets doet zou ik effe kijken voor een proc die je van iemand kan lenen zodat je kan uitsluiten dat het het bord op proc is (ik denk bord).

• Tobiaz

Tobiaz

Ondertitel

Topicstarter
@ traxion:
Ik weet niet of MSI daarom bekend staat.
maar die cpu heeft de hele vakantie bijna op mn buro gelegen ( preventie voor idiots die mn pc toch aan willen zetten zonder cooler..)

en die voeding is ook los geweest omdat ik een andere geplaatst heb dus dat zal wel niet werken...

• TRAXION
En staan er ook geen comdensators bol op het bord?

Ben zelf 2 jaar msi dealer geweest en heb heel veel bordjes gehad die alleen nog maar 4 rooie lampjes gaven en de procjes waren dan nog heel..

• TRAXION
Tobiaz schreef op 07 januari 2004 @ 16:14:
@ traxion:
Ik weet niet of MSI daarom bekend staat.
maar die cpu heeft de hele vakantie bijna op mn buro gelegen ( preventie voor idiots die mn pc toch aan willen zetten zonder cooler..)

en die voeding is ook los geweest omdat ik een andere geplaatst heb dus dat zal wel niet werken...
Je zegt dat je een andere geplaatst hebt was dit voor of na het probleem met de dooie proc ??

Mischien is je nieuwe voeding wel niet helemaal lekker.

• Tobiaz

Tobiaz

Ondertitel

Topicstarter
nou ik weet niet of dat door die voeding komt want toen ik die voeding plaatste kon ik em niet testen omdat mn coolblokje nog bij mn ouders lag zeg maar...

Ik heb em wel heel ff aanghad zonder cpu in de socket, maar dat kan toch wel?

Verwijderd

misschien heeft de voeding te veel volt door de cpu heen gejaagd,.. of hij si beschadig by het installeren van de cooler,.. msi is ook :r :r

• TRAXION
Tobiaz schreef op 07 januari 2004 @ 16:22:
nou ik weet niet of dat door die voeding komt want toen ik die voeding plaatste kon ik em niet testen omdat mn coolblokje nog bij mn ouders lag zeg maar...

Ik heb em wel heel ff aanghad zonder cpu in de socket, maar dat kan toch wel?
Dat zou geen probleem op mogen leveren.

Je zou alleen wat piepjes uit je mobo moeten horen en als je nu je proc eruit trekt ieptie dan ook niet ??

• TRAXION
Verwijderd schreef op 07 januari 2004 @ 16:25:
misschien heeft de voeding te veel volt door de cpu heen gejaagd,.. of hij si beschadig by het installeren van de cooler,.. msi is ook :r :r
Wat is er mis met msi. ??

Msi heeft wat rotte series erbij gehad maar momenteel doen ze het echt heel erg goed in het high end gedeelte in de markt!!

Kijk maar naar de neo series heerlijke bordjes.
Pagina: 1