Toon posts:

Mail Server

Pagina: 1
Acties:
  • 163 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Heb hier een Windows 2003 Server staan met daarop ISA Server 2000. Voor alles zijn de laatste updates gedownload. Ik zou nu graag een Exchange 2003 Server willen gaan gebruiken maar als ik dan de Secure Mail Server wizard in ISA Server gebruik geeft die aan dat de wizard niet verder kan omdat er geen External IP Adres is. Dit klopt wel omdat de server is verbonden met een Draytek 2200E router.

Volgens mij moet ik wat in de router aanpassen zodat ik die wizard wel volledig zou kunnen doorlopen. Maar ik zou niet weten wat...... :?

Deze vraag zou misschien al vaker zijn voorgekomen hier in het forum maar ik kan er niks over vinden. Heb ook al gezocht in google en isaserver.org maar ik kan nergens wat vinden.

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-02 20:53

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Met de complimeten voor je uitgebreide zoektocht (je, dit was sarcastisch)
Het Grote Poortmappingsverhaal

Verwijderd

Heeft die server maar één netwerkkaart? Zo ja: wat doet ISA Server 2000 dan in godsnaam op die server :?

Zo nee: de interface naar je Draytek is je externe interface, de andere de interne.

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-02 19:43

Pogostokje

* twiet *

Kippenijzer schreef op 07 januari 2004 @ 15:46:
Met de complimeten voor je uitgebreide zoektocht (je, dit was sarcastisch)
Het Grote Poortmappingsverhaal
Volgens mij begrijp jij zijn vraag niet. :)

De ISA server herkent geen echt 'extern' adres op de interface, wat ook gewoon waar is natuurlijk. Er zal wel een 192.168.* of 172.16.* of 10.* op zitten. Ik ken ISA niet maar als dit een probleem is los je dat niet op met port-forwarden...

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

• Luppie
  • Laatst online: 14-08-2025

Luppie

www.msxinfo.net

Laat ISA je LAT opnieuw construeren. Hiermee weet ISA ook gelijk weer wat intern en extern is. Indien je maar 1 netwerk kaart hebt (Kan voor proxydoeleinden) dan kan je mail wizard niet gebruiken (dit komt doordat een 2e netwerkkaart een afhankelijkheid is van de FireWall service)

Zelf heb ik het draaien (Niet met een draytek, maar met een thomson router) mijn config is :

Intern netwerk : 192.168.0.0 / 255.255.252.0
Extern netwerk : 10.0.0.0 / 255.255.255.0

In mijn (door ISA geconstrueerde) LAT heb ik de 10.*.*.* adressen verwijderd, zodat ISA deze als extern ziet.

[ Voor 35% gewijzigd door Luppie op 07-01-2004 15:53 ]

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

Verwijderd

Topicstarter
In de Server zitten 2 netwerkkaarten 1 voor me LAN met 192.168.xxx.xxx en 1 voor naar de router toe met 10.0.x.x.

Maar ik zal me LAT wel weer ff opnieuw doen.

Verwijderd

Stel je LAT even handmatig in en niet met de wizard. Die wizard voegt namelijk alle gereserveerde ranges toe aan de LAT, jouw "externe" interface zit ook in een private range :) Zorg dus dat alleen 192.168.x.x in de LAT staat.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alleen me 192.168.x.x in me LAT staan en dan nog kan ik die Secure Mail Wizard niet doorlopen. :?

Verwijderd

ISA Server ook herstart? Eventueel rebootje? Krijg je trouwens nog steeds dezelfde error?

Verwijderd

Topicstarter
Heb de server ff een reboot gegeven en ik krijg nog steeds dezelfde foutmelding.

Maar zou ik misschien nog wat in me DNS moeten opgeven ofzo waardoor ik die foutmelding krijg.

• Luppie

Luppie

www.msxinfo.net

Heb je op je externe kaart wel een gateway ingevuld ? (adres van de router)

Verwijderd

Topicstarter
Die "externe" nic heeft een vast IP Adres en heeft ook een gateway: IP Adres van de router en heeft als DNS de IP Adressen van Internet Provider.

• Luppie

Luppie

www.msxinfo.net

Hier een link naar een hele goede verzameling documentatie voor Exchange i.c.m. ISA.

http://www.isaserver.org/news/exchangekit.html

Misschien heb je hier wat meer aan.

Verwijderd

Topicstarter
Tnx man.

Ik ben nu dat hele pakket ff aan het binnen halen ;) Maar ik heb niet echt het idee dat daar het antwoordt in staat voor die foutmelding over het Externe IP Adres.

Maar toch als het "ooit" werkt kan ik mooi meer informatie uit dit document halen.....

Verwijderd

Topicstarter
Het is gelukt !!! ;)

Heb ISA server ff opnieuw geinstalleerd en toen me LAT Tabel weer ff opnieuw aangemaakt en nu kan ik die wizard wel doorlopen.

Bedankt voor jullie adviezen in ieder geval _/-\o_

• Luppie

Luppie

www.msxinfo.net

Leuk om toch eens te zien dat onze hulp je tot de oplossing kan brengen.

This is what GoT is about. B)

Pagina: 1