Ik zit met het volgende probleem. Ik ben bezig met een inschrijfsysteem voor darttoernooien en nu heb ik een inschrijfformulier gemaakt. Als je informatie vergeet in te vullen ga je naar hetzelfde formulier en heb ik gezorgd dat de vergeten informatie rood gekleurd wordt zodat je snel ziet wat nog moet worden ingevuld. Ik heb ook gezorgd dat de oude informatie die wel goed was ingevuld door wordt gezonden en opnieuw ingevuld in het formulier zodat je het niet opnieuw hoeft in te vullen als je iets vergeet. Daarvoor gebruik ik bij een combobox de volgende code:
----------------
In mijn toernooien table heb ik op dit moment 2 toernooien staan:
Nu blijft hij naar Koppeltoernooi 25 Januari schieten ookal vul ik in het formulier Teamtoernooi 24 Januari in. Als ik het test dan onthoud hij wel de juiste ID in de $toernooi variabele maar lijkt het erop dat hij mijn voorwaarde niet goedkeurd en dus selected bij de verkeerde
----------------
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
| echo "<tr> <td width=\"150\" valign=\"top\">"; if (empty($toernooi)) {echo"<font color=#FF0000>";} echo"Toernooi*:"; if (empty($toernooi)) {echo"</font>";} echo"</td> <td width=\"100%\"><select name=\"toernooi\">"; mysql_connect("127.0.0.1", "***********", "******"); mysql_select_db("**********************"); $sql = "SELECT * FROM toernooien"; $query = mysql_query($sql) or die("Er is een fout opgetreden:<p><b>".mysql_error()."</b>"); while($object = mysql_fetch_object($query)) { $sqlnaam = $object->naam; $sqldatum = $object->datum; $sqlid = $object->id; if ($toernooi == $sqlid) { $haha = "selected"; } echo"<option value=\"$sqlid\""; echo" $haha>$sqlnaam $sqldatum</option>"; } echo"</select><BR></td> </tr>"; |
In mijn toernooien table heb ik op dit moment 2 toernooien staan:
code:
1
2
3
| ID Naam Datum 1 Teamtoernooi 24 Januari 2 Koppeltoernooi 25 Januari |
Nu blijft hij naar Koppeltoernooi 25 Januari schieten ookal vul ik in het formulier Teamtoernooi 24 Januari in. Als ik het test dan onthoud hij wel de juiste ID in de $toernooi variabele maar lijkt het erop dat hij mijn voorwaarde niet goedkeurd en dus selected bij de verkeerde