Canon PowerShot A70 valt tegen

Pagina: 1
Acties:

• Reiko
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 28-01 18:14
Mijn moeder heeft onlangs, op advies van mijn broer die een Canon PowerShot A40 heeft, een Canon PowerShot A70 gekocht. Met de digicam van mijn broer heb ik al genoeg mee kunnen spelen en foto's nemen. Nu was ik zeer benieuwd naar de kwaliteit van de A70 aangezien deze een hogere resolutie aankan en meer megapixels heeft. Nu vallen die foto's mij enorm tegen. :/

> Zie hieronder een voorbeeld van een foto van mijn computer:
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/reiko/digicam/100_0065.JPG

Deze foto is genomen op de stand "Auto" op een resolutie van "2048x1536" en op "Fijn".

De foto's die uit de A40 komen zijn echt heel veel beter. Zou dit een productiefout kunnen zijn of zou ik iets verkeerd doen?

Ik ben in ieder geval niet tevreden ermee. :(

5800X3D | 32GB 3466C16 | RTX4080

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-12-2025
Het Canon A60/A70 ervaringen topic - Deel 6 :?

Maar idd, het ziet er niet "echt" mooi uit :|

[ Voor 26% gewijzigd door Roberto op 07-01-2004 15:31 ]

• ThunderStorm
  • Laatst online: 07-02 22:43
als al die foto's van die dikke ruis hebben uit je toestel lijkt me dat zeker niet goed nee. Het is wel zo dat je binnenshuis een stuk eerder ruis hebt als buiten.

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-12-2025

SmartDoDo

Woeptiedoe

De foto's die uit de A40 komen zijn echt heel veel beter. Zou dit een productiefout kunnen zijn of zou ik iets verkeerd doen?
Ik denk dat je iets verkeert doet ;)

Hij staat op auto en stelt nu zelf een hoog ISO in. Aan de ruis kun je dit zien. Ook is de foto onscherp, kan een keer gebeuren trouwens. Probeer eens in dezelfde onstandigheden nog een foto te maken maar dan in P mode en kies dan voor ISO 50 of 100, niet hoger. Zet eventueel AiAF uit zodat je zelf kunt bepalen waar je focust. Probeer het dan nog eens uit :) Ik neem aan dat je het AF hulplkichtje wel aan hebt staan? Anders kan ik me voorstellen dat de camera niet scherp kan stellen in een donkere omgeving, iets waar het met lichtje ook wel eens moeilijk vindt.

• Emcee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-01 22:03
Het a70 toestel dat m'n ouders gekocht hebben geeft binnenshuis en bij geen daglicht ongeveer dezelfde kwaliteit als de foto van de TS. Nogal wat ruis dus. Dat viel me ook nogal tegen na de eerste foto's gemaakt te hebben met deze camera.
Misschien dat met wat andere instellingen de foto's wat beter worden zoals hierboven genoemd. Zal het eens gaan proberen binnenkort.

[ Voor 4% gewijzigd door Emcee op 07-01-2004 15:55 ]

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-12-2025

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Ik heb er tot nu toe meestal hele scherpe foto's mee gemaakt.

Valt me tegen dat je al bij een (door jou) slecht genomen foto je de camera de schuld geeft.

Kijk anders eens inderdaad in het ervaringen topic en kijk of de foto's daar inderdaad slecht zijn.

Gewoon nog een keer een foto maken en als je de knop zachtjes indrukt (om een foto te maken) dan past hij de scherpte aan.

🎮 Steam
💻 i5 6600k
📱 Samsung Galaxy S25+

• Pinyin
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-06-2025
beweeg je met de camera?ik heb die camera nu ook sinds 3 dagen, maar de foto's zijn perfect te noemen.zelfs in donkere kamers worden de fotos gewoon goed.tis dat ik geen webspace heb anders liet ik het zien :P

in the fine manual staan overigens tips om het beeld handmatig scherp testellen.misschien is het slim om die eens door te lezen :+
de firmware op mijn camera is trouwens versie 2, misschien zitten er in jouw versie nog bugs in...

[ Voor 14% gewijzigd door Pinyin op 07-01-2004 16:21 ]

• Reiko
// Hoe kan je zien welke firmware je hebt? //

Edit: Ik heb het al gevonden en de camera had al de laatste firmware

Mijn broer die zijn PowerShot A40 dagdagelijks gebruikt heeft foto's gemaakt en er is op elke foto in elke toestand ruis te zien. Dus we gaan hem terugbrengen naar de winkel voor om te ruilen of ... ik weet het zelf niet. Mijn ouders en mijn broer zijn al onderweg. Ik zal wel zien waarmee ze terugkomen.

Overigens ben ik zeker dat ik echt niets misdoe. Ik probeer mijn hand zo stabiel mogelijk te houden. En ik heb ook foto's genomen met de digicam op de tafel gelegen. En daar was ook heel duidelijk ruis op te zien. De foto's die ik neem met de oudere PowerShot A40 op stand auto vind ik heel goed.

De camera is trouwens bedoeld voor mijn ouders en zij hebben geen zin om de camera zelf helemaal in te stellen voor elke situatie.

[ Voor 119% gewijzigd door Reiko op 07-01-2004 16:41 ]

• Pinyin
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-06-2025
als de ruis blijft is het een duidelijk geval van garantie claimen, je houd wel eerst de knop half in om het toestel gelegenheid te geven zichzelf scherp te stellen?want dat is best wel van belang zeg maar

Verwijderd

Ik heb ook een powershot A70, maar nooit last van ruis.
een keer wel, maar toen was m'n lens smerig...misschien ligt het daaraan?

• Reanimation
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01-10-2025
Ga hier mee maaar naar canon want dit klopt volgens mij niet

offtopic:
mooie casmod en leuk tftje ;)

• Reiko
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/reiko/digicam/100_0091.JPG

Deze foto is genomen met het nieuwe toestel en in stand "nacht". De kwaliteit op deze en ook andere foto's die ik heb genomen is duidelijk beter. Echter is het ook duidelijk dat je niet ZOmaar moet trekken. De foto is zeer wazig. :| Ik zal er eens wat meer proberen aandacht aan te besteden.

offtopic:
Die case is nog niet gemod hoor. Is gewoon een standaard Lian Li PC-65. Maar het modden zal binnenkort gebeuren :)

Verwijderd

Nacht stand is flitsen + lange sluitertijd + hoge iso -> ruis en bewogen dus waarschijnlijk.

• Reiko
Sluit dit topic maar, ik zal verder posten in het topic van A60/A70 ervaringen.

Verwijderd

Toch nog even hier een reply omdat er in het A60/A70 topic nog niets staat hierover. De 2e foto is van een heel ander onderwerp. Zo te horen heb je de camera omgeruild, maak eens een foto van hetzelfde onderwerp, dan kun je het pas goed vergelijken. Inderdaad hebben binnenfoto's zoals dit 1e voorbeeld van jou erg veel ruis, ook mijn S45 heeft hier last van. Ik heb ook binnenfoto's in een restaurant gemaakt en die zagen er wel stukken beter uit. Het ligt gewoon aan de specifieke situatie denk ik.
Pagina: 1