Microfoontje voor multiplayergame tactics

Pagina: 1
Acties:

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-10 15:50
Wie heeft er ervaring in het gebrui van een microfoontje zodat je kan communiceren tijdens multiplayer games? Nee, ik wil niet cheaten maar in bijvoorbeeld America's army is het VEEL makkelijker te communiceren via gesprekje (radio denk maar) dan te moeten stoppen en typen. Dan is het namelijk meestal al te laat.

Ik zoek dus een (als het even kan) draadloos (bluetooth, kan dat?) microfoontje dat redelijk gericht werkt (het moet mijn stem doorsturen en zo min mogelijk het gamegeluid), en flexibel is aangezien ik niet kan stilzitten/m'n hoofd op dezelfde plaats houden.
Het handigste is dat het enkel als microfoon werkt dus zonder speakertje die mijn goeie boxenjes overstemd met schril lawaai dicht bij m'n oor.

Wie oh wie heeft hier ervaring mee?

[ Voor 4% gewijzigd door witchdoc op 07-01-2004 15:23 ]

• jagermeister
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:51

jagermeister

Artillerie magneet :-(

Wat heeft dat met cheaten te maken?

Geen ervaring BTW....

- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER

• ETzPliskin
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03-11 16:42

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

Dit zoek ik ook, zo iets voor aan je oor te hangen, met een micro tot aan je mond (liefst draadloos of met heel lange draad)

Wie oh wie? :p

• Jumpiefox
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:26

Jumpiefox

Hoi ?

Ik heb gewoon een headset..die ik om me nek gooi en de mic dicht bij me mond zet :P en als de boxen uit moeten zet ik um normaal op.

The first casualty in war is always the truth...

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 29-10 16:11
je kan proberen of zon telefoon headset met een bluetooth adapter op je pc werkt, als dat zo is heb je namelijk wel héél realistische effecten ;)

en anders gewoon ff op sites zoeken? antec lansing/ logitech/ trust/ sennheiser? :)

Verwijderd

Ik heb er wel ervaring mee. De games zelf ondersteunen het geloof ik nog niet, dus alleen als je mensen kent waar je mee speelt, is het handig. Applicatie's als teamspeak zijn ook erg goed hierbij, alleen als de games het zelf ondersteunen, zou het nog handiger zijn, aangezien je iedere game wel ALLEEN met de spelers in je eigen team wil kletsuh.

Ik weet wel dat UT2k4 het gaat ondersteunen, over andere games in mij verder niet veel bekend hierover. Zou wel handig zijn. Aan de andere kant .... BF:Vietnam .... zit je met 32 speler in een game .... hoe wil je dat gaan doen? Maar in BF is de map perfect en is het met na het indrukken van paar knoppen duidelijk wat wie waar vraagt. Voicechat is handig, maar of het nu handig is in volle servers? Ik ben benieuwd hoe UT2k4 dit oplost.

Verwijderd

ik heb hier ook wel ervaring mee.. Gebruikte het een tijd terug ook veel.

Ik gebruikte hiervoor een simpele goedkope microfoon die ik 10 jaar geleden voor sinterklaas heb gekregen :). Ik was gewoon goed te verstaan

goede programma's zijn teamspeak en ventrilo

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2004 15:53 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-11 22:36

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Idd, men neme gewoon een goede headset. Ik heb zelf een labtec, die was niet zo duur (EUR 0,- om precies te zijn, maar dat was omdat ie op mijn werk stof lag te trekken, maar volgens mij zal is in de winkel ook niet zo duur zijn), en de kwaliteit is ronduit prima. Geluid is iig beter dan mijn PC speakers (standaard US blaster 2.0 setje).
En mic dempt mooi, helemaal geen last van interferentie. Overigens wil het gebruik van een mic en speakers bij elkaar idd nog wel eens tot problemen leiden; een goede richtmic en een goede afstelling van je soundproperties lost dit op; kwestie van ff aanklooien.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Zowieso bij Teamspeak is het handiger als je iets zegt als je wat te zeggen hebt .... en dan dus dat afstelt op een druk op de knop, niet op je stem zelf. Zo heb je niet constant geouwuhhoer, ik denk dat ze het zo ook op gaan lossen in games zelf. Ik weet niet hoe dat met Xbox live werkt, zit je daar constant naar dat gekakel te luisteren?

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14:32

steveman

Comfortabel ten onder

Verwijderd schreef op 07 januari 2004 @ 15:50:
Ik heb er wel ervaring mee. De games zelf ondersteunen het geloof ik nog niet, dus alleen als je mensen kent waar je mee speelt, is het handig. Applicatie's als teamspeak zijn ook erg goed hierbij, alleen als de games het zelf ondersteunen, zou het nog handiger zijn, aangezien je iedere game wel ALLEEN met de spelers in je eigen team wil kletsuh.

Ik weet wel dat UT2k4 het gaat ondersteunen, over andere games in mij verder niet veel bekend hierover. Zou wel handig zijn. Aan de andere kant .... BF:Vietnam .... zit je met 32 speler in een game .... hoe wil je dat gaan doen? Maar in BF is de map perfect en is het met na het indrukken van paar knoppen duidelijk wat wie waar vraagt. Voicechat is handig, maar of het nu handig is in volle servers? Ik ben benieuwd hoe UT2k4 dit oplost.
32 man op een server, 16 man per team. moet te doen zijn hoor, als iedereen niet doorelkaar babbelt. Maar inderdaad die sneltoetjes zijn ook best handig, al mis ik de optie vaak om door te geven watvoor tank of watvoor vliegtuig het is dat ik zie.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• _VooDooMen_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-11 15:56
Ik speel games meestal met voice, ik gebruik een headsetje hiervoor.

Heb eerst ook met alleen mic gewerkt maar mijn ervaring is dat je vaak last hebt van echo's..

Intel Core i7 920 2.67GHz | MSI X58 Pro-E | OCZ Gold 6GB DDR3 | XFX Radeon HD 4890 Black Edition | Samsung Spinpoint F1 | Logitech X-540 5.1 Speakerset | Hitachi DVD 6x/32x | NEC ND-3520A | PSP VITA | PS5 Disc | Sony KD-55XE9305 | PSN Galatios |

Verwijderd

steveman schreef op 07 januari 2004 @ 16:18:
[...]

32 man op een server, 16 man per team. moet te doen zijn hoor, als iedereen niet doorelkaar babbelt. Maar inderdaad die sneltoetjes zijn ook best handig, al mis ik de optie vaak om door te geven watvoor tank of watvoor vliegtuig het is dat ik zie.
Zeker, maar BF:1942 en Teamspeak zijn toch niet aan elkaar gekoppeld? Per game wijzigen de spelers per team, hoe wou je dat met Teamspeak oplossen? Beste oplossing is nog EN map ingame met commands EN voice communication.
_VooDooMen_ schreef op 07 januari 2004 @ 16:18:
Ik speel games meestal met voice, ik gebruik een headsetje hiervoor.

Heb eerst ook met alleen mic gewerkt maar mijn ervaring is dat je vaak last hebt van echo's..
Volgens mij moeten komt dat omdat sommigen het uitkomende geluid gewoon op speakers hebben staan ipv headset.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2004 16:22 ]

• witchdoc
Maar er heeft dus niemand een oplossing waar'k enkel de mic gebruik? Headset wil'k absoluut niet omdat dan die speakertjes dan alles verneuken door hun slechte kwaliteit. Heb niet voor niks fatsoenlijk surround setje hoor :)

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14:32

steveman

Comfortabel ten onder

[quote]Verwijderd schreef op 07 januari 2004 @ 16:20:
[...]

Zeker, maar BF:1942 en Teamspeak zijn toch niet aan elkaar gekoppeld? Per game wijzigen de spelers per team, hoe wou je dat met Teamspeak oplossen? Beste oplossing is nog EN map ingame met commands EN voice communication.

[...]

daar heb je uiteraard gelijk in, maar teamspeak is toch beter dan niets. enne alt-tab doet wonderen ;)

en het teamwisselgebeuren zal bij clans ook wel op 0 handen te tellen zijn denk ik.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Wmm
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:08

Wmm

poohbeer schreef op 07 januari 2004 @ 19:47:
Maar er heeft dus niemand een oplossing waar'k enkel de mic gebruik? Headset wil'k absoluut niet omdat dan die speakertjes dan alles verneuken door hun slechte kwaliteit. Heb niet voor niks fatsoenlijk surround setje hoor :)
Der zijn ook mics zonder headset hoor. Zelf gebruik ik er eentje van Trust, hardstikke goed ding en heel goedkoop, ongeveer 5-6 euro. Deze dus.

En teamspeak is echt aan te raden. Maar alleen als je steeds met dezelfde mensen speelt in een gamesessie, anders werkt het niet natuurlijk.

• Croccifixio
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-04 12:36
poohbeer schreef op 07 januari 2004 @ 19:47:
Dit kan wel, maar dan moet je ervoor zorgen dat je een headset neemt die twee stekkers heeft: 1 voor de mic en 1 voor de speakers op de headset.
Vervolgens sluit je alleen de mic aan en kan je fijn blijven luisteren naar je 'echte' speakers.

Zo doe ik het ook en het werkt prima. Ik gebruik het in Army Ops in combinatie met TeamSpeak en ik heb er goede ervaringen mee.

Ik heb de Plantronics .90 (bij MyCom gehaald voor 50 euro). Op deze headset zit ook een mute voor je mic, dus hoef je niet persé een key in te vullen om je mic aan te zetten (al vind je dat zelf misschien wel handiger). In TeamSpeak een beetje spelen met de instellingen zodat je game geluid niet meegezonden wordt en klaar is poohbeer.

• witchdoc
Mja, speakertjes uitschakelen zeg je.. maar dan zit je nog altijd met die enorme schelpen over je oren.
Denk dat'k dan toch maar gewoon bluetooth telefoondingetje ga kopen en daar de speaker dan van vernaggel/eruit peuter.. lijkt me net wat handiger.
Die krengen zullen ook wat beter gericht zijn om enkel mijn stem door te sturen en omgevingslawaai zo goed mogelijk te cancellen.

[ Voor 4% gewijzigd door witchdoc op 07-01-2004 20:38 ]

Verwijderd

http://silverapp1.mycom.n...oductType=1&sectionID=176

-> dat is alleen een microfoon, gebruik ik ook en werkt goed. je hoeft er niet dicht op te praten dus dat is wel relax vind ik zelf. en geluid kan je gewoon door je boxen of headset laten gaan.

en Half Life is de enige game die ik ken waar je via de game zelf kan praten.

Beste externe programmas zijn teamspeak en ventrillo (ventrillo heb ik alleen geen ervaring mee)

Verwijderd

Download teamspeak client.
En stel hem goed in op voice activation.

En koop een goeie labtec headset.
Of een microsoft, heb zelf de headset die bij de gamevoice apperatuur hoort, topding!

En in combinatie met TS met zeker 20 man op 1 kanaal perfectos!!!
Hoe kan je anders als team lekker H&D2 of RVS spelen?

• Epitome
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-09 18:10
Ik heb een goede koptelefoon van Zalman, maar daar zit geen mic aan! :(

Waar kan ik een mic vinden die je makkelijk achter je oor kan doen maar dus geen headset is... :?

• Zeddicius
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:28

Zeddicius

Conscience do cost

Kent iemand Roger Wilco?

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:34
Ik vraag me echt af waarom ze niet betaalbare losse boommics die om je oor gaan ipv met koptelefoon eraan hebben..

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

• H-Alien
  • Laatst online: 13-06 16:54

H-Alien

aka Schenk

Jups....en Roger Wilco is zo ongeveer het slechtste alternatief dat je kan kiezen.
Klinkt slecht en vreet te veel geheugen.

voice-com programma
Persoonlijk raad ik teamspeak 2.0 aan en de speex 16.3 codec.
Teamspeak heeft een perfect geluid vreet niet teveel geheugen en heeft tonnen aan opties zoals keybinds, player mute, mic mute, sound mute, player kick of kickban, whisper functies....echt aan alles is gedacht. Speel zelf al paar jaar in een clan en we gebruiken altijd voicecom voor de communicatie. Het maakt het spelen ook gewoon veel leuker. Anyways we hebben veel geprobeerd maar TS is verreweg onze favoriet.

mic
Dan een mic, is niet heel erg belangrijk hoeft geen super goede te zijn. Mijn clip-on mic van 5 euro is ook best goed te doen, iets meer statische ruis maar het valt best mee.

Boxen of koptelefoon?
Mjah je zegt dat je absoluut geen koptelefoon wil. Ik vraag me af waarom niet?
Koptelefoons zijn voor gamen super handig om een aantal redenen. Ten eerste het 3d gedeelte. Vanwege de afstand tussen boxen en de speler en de opstelling van de boxen komt 3d geluid vrijwel altijd beter tot zijn recht met koptelefoons. Dit kan van zeer groot belang zijn. Dat is nu ook vaak de reden waarom mensen die nieuw zijn in een spel met opmerkingen komen als "hoe wist je dat ik daar zat?" Dat heet 3d geluid en een goede koptelefoon. Ten tweede heb je het echo probleem met boxen. Als je perse boxen wilt gebruiken is het zeer lastig om je instellingen van de voicecom zodanig te krijgen dat de geluiden die uit je boxen komen niet meegestuurd worden als je praat. Hoe goed een mic ook gericht is, het geluid dat uit je boxen komt is nogal hard en wordt vrijwel altijd meegezonden. Hierdoor is het bijna niet mogelijk om "voice activation" te gebruiken omdat dan de gehele tijd je geluid uit de boxen over ts verzonden wordt. "push to talk" is gewoon irri aangezien je dan tijdens het spelen nog eens een extra knop moet indrukken. Als je een headset gebruikt heb je het echo probleem niet en kan je vrolijk voice activation gebruiken. Uiteraard hangt het af van je geluidsinstellingen, maar het is bij elk voice com programma zeeeer lastig om geen echo te krijgen als je boxen gebruikt.

dat is puur wat tips na zo'n 3 jaar gebruik van voicecom programma's.

www.simsport-racing.com

• Zeddicius

Zeddicius

Conscience do cost

H-Alien schreef op 08 januari 2004 @ 12:19:
Jups....en Roger Wilco is zo ongeveer het slechtste alternatief dat je kan kiezen.
Ok, dan weet ik dat dan ook weer :7
Zelf gebruik ik RW al een tijdje. Eigenlijk geen problemen mee, maar ik heb dan ook geen enkel ander alternatief geprobeerd. Denk dat ik Team Speak maar eens ga gebruiken. :)

• H-Alien
  • Laatst online: 13-06 16:54

H-Alien

aka Schenk

Mjah heb hier nog wel een recording liggen als je de geluidskwaliteit wil horen, maaaar dan moet je even contact opnemen :)

www.simsport-racing.com

Verwijderd

H-Alien schreef op 08 januari 2004 @ 12:19:

voice-com programma
Persoonlijk raad ik teamspeak 2.0 aan en de speex 16.3 codec.
Teamspeak heeft een perfect geluid vreet niet teveel geheugen en heeft tonnen aan opties zoals keybinds, player mute, mic mute, sound mute, player kick of kickban, whisper functies....echt aan alles is gedacht. Speel zelf al paar jaar in een clan en we gebruiken altijd voicecom voor de communicatie. Het maakt het spelen ook gewoon veel leuker. Anyways we hebben veel geprobeerd maar TS is verreweg onze favoriet.

mic
Dan een mic, is niet heel erg belangrijk hoeft geen super goede te zijn. Mijn clip-on mic van 5 euro is ook best goed te doen, iets meer statische ruis maar het valt best mee.

Boxen of koptelefoon?
Mjah je zegt dat je absoluut geen koptelefoon wil. Ik vraag me af waarom niet?
Koptelefoons zijn voor gamen super handig om een aantal redenen. Ten eerste het 3d gedeelte. Vanwege de afstand tussen boxen en de speler en de opstelling van de boxen komt 3d geluid vrijwel altijd beter tot zijn recht met koptelefoons. Dit kan van zeer groot belang zijn. Dat is nu ook vaak de reden waarom mensen die nieuw zijn in een spel met opmerkingen komen als "hoe wist je dat ik daar zat?" Dat heet 3d geluid en een goede koptelefoon. Ten tweede heb je het echo probleem met boxen. Als je perse boxen wilt gebruiken is het zeer lastig om je instellingen van de voicecom zodanig te krijgen dat de geluiden die uit je boxen komen niet meegestuurd worden als je praat. Hoe goed een mic ook gericht is, het geluid dat uit je boxen komt is nogal hard en wordt vrijwel altijd meegezonden. Hierdoor is het bijna niet mogelijk om "voice activation" te gebruiken omdat dan de gehele tijd je geluid uit de boxen over ts verzonden wordt. "push to talk" is gewoon irri aangezien je dan tijdens het spelen nog eens een extra knop moet indrukken. Als je een headset gebruikt heb je het echo probleem niet en kan je vrolijk voice activation gebruiken. Uiteraard hangt het af van je geluidsinstellingen, maar het is bij elk voice com programma zeeeer lastig om geen echo te krijgen als je boxen gebruikt.

dat is puur wat tips na zo'n 3 jaar gebruik van voicecom programma's.
Uhm heb je ook 5.1 koptelefoons dan? Voor zover ik weet/wist alleen stereo...

• Epitome
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-09 18:10
Zeker wel: Zalman ZM-RS6F

Afbeeldingslocatie: http://www.zalman.co.kr/images/0311/ZM-RS6F/b1.gif

• witchdoc
Sony ECM-MS907

zoiets zou'k dus graag hebben jongens.. Klein, GEEN luidspreakers erbij en geen desktop ding.
Als zo'n ding nu nog zonder draad (bluetooth pls) en iets goedkoper zou bestaan, dan zou dat het ultieme toestelletje zijn.

edit: ding is wel pak groter dan'k dacht.. hehe, stereofiche ter verificatie :)

[ Voor 11% gewijzigd door witchdoc op 08-01-2004 20:07 ]

• Zeddicius

Zeddicius

Conscience do cost

@ H-Alien:

keb zojuist de client en server van Teamspeak gedownload, ga hem denk vanavond proberen, thnx

[ Voor 9% gewijzigd door Zeddicius op 08-01-2004 18:01 ]

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
ventrillo is imo echt veel beter dan teamspeak hoor

www.ventrilo.com

• Zeddicius

Zeddicius

Conscience do cost

Keb net even online gespeeld met een maatje van me en ik moet zeggen:
werkt perfect, stemmen klinken veel natuurlijker en helderer.

Ik ga nu niet weer een nieuw progje probreren :7

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:52
@poohbeer
Waarom zou je geen headset willen hebben? Als je een goede headset koopt dan heb je ongetwijfeld ook goede kwaliteit geluid. En als je niet van die enorme schelpen om je oren wilt dan zou ik bij mycom.nl of een andere winkel es gaan kijken naar een plantronics (http://www.plantronics.nl). Deze hebben hoofdtelefoons van klein naar groot.

nb ik heb ook surround boxen, maar voor gaming en dus met microphone gebruik ik headset. Ik heb een plantronics soundswitch ertussen om het geluid makkelijk te switchen van headset naar mn surroundset.

• witchdoc
ravenger schreef op 08 januari 2004 @ 23:53:
@poohbeer
Waarom zou je geen headset willen hebben? Als je een goede headset koopt dan heb je ongetwijfeld ook goede kwaliteit geluid. En als je niet van die enorme schelpen om je oren wilt dan zou ik bij mycom.nl of een andere winkel es gaan kijken naar een plantronics (http://www.plantronics.nl). Deze hebben hoofdtelefoons van klein naar groot.

nb ik heb ook surround boxen, maar voor gaming en dus met microphone gebruik ik headset. Ik heb een plantronics soundswitch ertussen om het geluid makkelijk te switchen van headset naar mn surroundset.
Ik heb een heel erg goeie headset, maar als je dat ding een tijd op hebt gaat het me toch altijd weer irriteren. Of't nu in of over de oren zit maakt niet uit.. ik wil het niet :)

Verwijderd

Zoals al eerder genoemd, teamspeak is de beste.
Heb ze afgelopen 6 jaar allemaal geprobeerd.
En allemaal getest op cpu gebruik/ geluidkwaliteit/ bandbreedte gebruik.

En teamspeak was toch de beste, zeker in 16.3 is een goeie codex om te gebruiken.
Goed geluid, laag bandbreedtegebruik, superstabiel, teveel opties om op te noemen, en easy om te hosten, zelf thuis op je gamepc kan je makkelijk 10+ man hosten.

Wij zitten er meestal met 15+ man op en werkt prima, je maakt gewoon extra kanalen aan voor verschillende games.
Of met ze alleen in hetzelfde kanaal als je hetzelfde spel speelt.
Ook makkelijk te adminnen op afstand, en makkelijk te beschermen met wachtwoorden of andere opties.

Wbt boxen of headset.
Headset, headset, headset.
Boxen doe ik alleen aan voor muziek.

Gamen doe je gewoon veel beter met headset op, je hoort alles beter en dichterbij en het surround van tegenwoordig is gewoon erg goed.
Vind het gewoon beter dan met bijv een 5.1 of 6.1 boxenset.
Tevens is het gebruik van boxen niet aan te raden als je idd voice over net proggies gebruikt.
Tis altijd zwaar irritant als men het over de boxen doet en idd push to talk is ook nix en lost het probleem van achtergrondgeluid over de mic niet op.

Labtec of planttronics zijn goeie headsets.

De gamevoice van microsoft die ik al jaren gebruik bevat een soort kleine geluidsconsole + goede lichte headset + het voice over net proggie.
Dat laatste gebruik ik al lang niet meer maar de hardware is gewoon toppie.
Tevens kan je met die geluidsconsole heel makkelijk tussen headset en boxen switchen.

Het ding heet dus de gamevoice en ligt in de winkel voor rond de 30/40 pleuro, oftewel aanrader!

• Calvin&Hobbes
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-10 20:15
Logitech heeft nu ook een bluetooth lijn, alles draadloos: printer, toetsenbord, muis, headset etc.

Logitech Site

"Voeg geluid aan uw instant messages toe... het is nu gemakkelijk met een Bluetooth-headset. Verbind uw headset gewoon via de draadloze Bluetooth-hub met uw pc en u kunt on line chatten of streaming-nieuws beluisteren."

[ Voor 32% gewijzigd door Calvin&Hobbes op 12-01-2004 22:40 ]

Pagina: 1