Toon posts:

isa server html errors en caching

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 2 problemen

Ik heb een 2003 server waar isa 2000 in integrated mode draait.
Hij werkt perfect. Alleen heb de volgende problemen:

1 Ik wil de boodschappen van mijn isa server veranderen zoals:

403 Forbidden - The server denies the specified Uniform Resource Locator (URL). Contact the server administrator. (12202)
Internet Security and Acceleration Server

Ik dacht dat deze pagina's in de installatie directory van isa staan. Maar als ik die wijzig heeft dat geen nut.

2 Volgens de services werkt mij caching goed. Maar als ik in me cache directory staat en naar dir1 de inhoud wil bekijken zie ik niks. HTTP, FTP en active caching heb ik aan staan. Bij cache content heb ik alles aan staan.

Hoop dat jullie me kunnen helpen

Verwijderd

1 Tijdens de installatie van de "Content Rule" die die 403 veroorzaakt kun je een page aangeven die ISA Server laat zien in plaats van de standaard 403 :)
De 403 is tevens de enige error die je kunt veranderen, alle andere errors gaan buiten ISA Server om voor zover ik weet. Je kunt op je webserver namelijk errors als 404 en 500 veranderen.

2 Je kunt niet door je cache browsen met ISA Server 2000. Dit is een speciaal soort file die makkelijk geindext kan worden, maar niet browsable is. (Ik neem aan dat je het hebt over "staan" in Explorer?)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2004 15:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
1 Wat jij bedoelt is de Deny pagina. Maar ik heb geen IIS draaien.

2 Ik dacht eigenlijk dat in de dir1 directory voor elke site een aparte map aangemaakt word. d:\urlchache\dir1\www.tweakers.net

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2004 12:02 . Reden: iets vergeten ]

Verwijderd

ISA Server heeft ook een deny-pagina, deze kun je zeker weten instellen bij het maken van een Site and Content Rule. Tweede scherm in de New Rule wizard.

Volgens mijn boek over ISA Server wordt er één cache-database aangemaakt die niet browsable is. Ik ben er zelf ook vrij zeker van dat dit zo is. Dit is namelijk de file dir1, niet de map. De file is zo groot als je zelf ingesteld hebt, de map is 0 bytes :)