Mijn school is benaderd door een non profit organisatie die in het leven is geroepen door een groep grote bedrijven (de grotere financiele instellingen en verzekeringsmaatschapijen)
Vanwege het stoffige imago van mainframe's en de toenemende vergrijzing onder de beheerders van deze systemen komt er een tekort aan mainframebeheerders/operators.
Ik kan nu dus een opleiding gaan volgen (Hbo , 2,5 jaar)
Tijdens de studie ga ik 4 dagen in de week werken en 1 dag naar school.
Tijdens mijn (ik noem het maar gewoon stage) krijg ik :
1. een marktconform loon
2. mijn studie word betaald
3. en krijg ik een baangarantie.
4. een leuke titel (Bachelor in de ICT oid.)
5. persoonlijke begeleiding
6. enz enz
als ik een beetje om me heen kijk is dit gewoon de kans die ik moet grijpen.
De kans dat ik een leuke baan vind met alleen een Mbo diploma is nu niet erg groot
Ik heb er zo nog wel mijn twijfels over.
het beheren van zo'n systeem brengt extreem veel verantwoordelijkheden met zich mee ( vijf minuten downtime en het complete pinverkeer ligt op zn gat) maar de kick van het beheren van zo'n apparaat dat trekt mij dan wel weer honderd procent.
Ik zou daarom graag willen weten van de mensen die met dit soort systemen werken (of gewerkt hebben) :
wat hun dagelijkse bezigheden zijn (qua beheerswerkzaamheden)
Hoe fouten 'bestraft'worden
Hoe erg het eigenlijk gesteld is met de vergrijzing in deze sector(en waarom die er uberhaupt is)
Wat voor hardware er tegenwoordig inzit (De search leverde alleen beschrijvingen op van hardware die gemiddeld 20 jaar oud is)
Iemand op zo'n voorlichtingsdag kan mij natuurlijk vanalles vertellen maar ik zou dit toch graag willen horen van iemand die er in de praktijk intensief mee bezig is (geweest)
Vanwege het stoffige imago van mainframe's en de toenemende vergrijzing onder de beheerders van deze systemen komt er een tekort aan mainframebeheerders/operators.
Ik kan nu dus een opleiding gaan volgen (Hbo , 2,5 jaar)
Tijdens de studie ga ik 4 dagen in de week werken en 1 dag naar school.
Tijdens mijn (ik noem het maar gewoon stage) krijg ik :
1. een marktconform loon
2. mijn studie word betaald
3. en krijg ik een baangarantie.
4. een leuke titel (Bachelor in de ICT oid.)
5. persoonlijke begeleiding
6. enz enz
als ik een beetje om me heen kijk is dit gewoon de kans die ik moet grijpen.
De kans dat ik een leuke baan vind met alleen een Mbo diploma is nu niet erg groot
Ik heb er zo nog wel mijn twijfels over.
het beheren van zo'n systeem brengt extreem veel verantwoordelijkheden met zich mee ( vijf minuten downtime en het complete pinverkeer ligt op zn gat) maar de kick van het beheren van zo'n apparaat dat trekt mij dan wel weer honderd procent.
Ik zou daarom graag willen weten van de mensen die met dit soort systemen werken (of gewerkt hebben) :
wat hun dagelijkse bezigheden zijn (qua beheerswerkzaamheden)
Hoe fouten 'bestraft'worden
Hoe erg het eigenlijk gesteld is met de vergrijzing in deze sector(en waarom die er uberhaupt is)
Wat voor hardware er tegenwoordig inzit (De search leverde alleen beschrijvingen op van hardware die gemiddeld 20 jaar oud is)
Iemand op zo'n voorlichtingsdag kan mij natuurlijk vanalles vertellen maar ik zou dit toch graag willen horen van iemand die er in de praktijk intensief mee bezig is (geweest)