Toon posts:

[XP] Wordt niet wakker uit stand-by

Pagina: 1
Acties:
  • 82 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik heb een probleempje met windows XP. Ik kan mijn computer in stand-by (suspend to RAM / S3) zetten, maar ik krijg hem niet meer fatsoenlijk uit de stand-by. Als ik op de aan/uit knop druk gaan de ventilatoren, de harde schijven en de CD-rom drives wel aan, maar de monitor blijft in 'spaar stand'. In Stand-by mode S1 en Hibernate (slaapstand) werkt het wel allemaal prima.
Heeft iemand tips?
Groeten,
Dick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Is er dan echt niemand die me een goede tip kan geven?
Ik kom er alleen niet uit namelijk. Ook niet na uitvoerig zoeken in GoT of met Google.
Kan het zijn dat het aan mijn oude (enigzins gare) CD-ROM speler ligt??
Groeten,
plevuus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• party42
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-09 15:40
hoe actief heb je gezocht dan?
GOT-zoektocht

2e link: PC wordt niet meer wakker uit standby

[ Voor 5% gewijzigd door party42 op 08-01-2004 16:01 ]

Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt,
via jouw zoekopdracht heb ik echter geen oplossing gevonden.
Die 2de link gaat inderdaad over het zelfde probleem. Maar ook geen oplossing, helaas.
Hoe nu verder? Een berichtje plaatsen onderaan dat draadje, of gewoon hier verder gaan? Of beide? (ik ben een GoT newbie)
Groeten,
Plevuus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Over welk systeem praten we :? Die uit PC wordt niet meer wakker uit standby en dan de topic starter bjuster :?
Systeem: Chieftec Dragon miditower, Asus P4PE, WD 1200JB, Logitech Wireless Desktop Optical, Windows XP Pro incl. SP1.
Heb je al op de site van de fabrikant van je moederbord al gekeken naar updates van je bios, wat heb je allemaal in je systeem zitten en eraan hangen :?

[ Voor 28% gewijzigd door aReaRe op 08-01-2004 16:41 ]

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 januari 2004 @ 14:57:
Hallo,
Ik heb een probleempje met windows XP. Ik kan mijn computer in stand-by (suspend to RAM / S3) zetten, maar ik krijg hem niet meer fatsoenlijk uit de stand-by. Als ik op de aan/uit knop druk gaan de ventilatoren, de harde schijven en de CD-rom drives wel aan, maar de monitor blijft in 'spaar stand'. In Stand-by mode S1 en Hibernate (slaapstand) werkt het wel allemaal prima.
Heeft iemand tips?
Groeten,
Dick
probeer de windows update eens daar staat een update in voor een dergerlijk probleem. geef geen garantie natuurlijk aangezien a ik nauwelijks iets(zeg maar niks) over jouw systeem weet en b mij er totaal niet in heb verdiept waar die update nou precies over gaat.

En als het probleem bij het opstarten van je monitor ligt zou ik eerst eens kijken of die wel goed herkend wordt en geen conflicten(VID-kaart!!) heeft en zo voordat je een goedwerkende cdromdrive weggooit

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2004 16:53 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mensen,
Bedankt voor de tips!!

@ hups: Volgens mijn windows apparaatbeheer heb ik geen conflict en verder werkt alles ook prima. Dat zal het niet zijn dus.

Ik ga het volgende proberen: (in de aangegeven volgorde)
1. bios updaten
2. Windows updaten
3. CD-ROM drive er uit gooien.

Volgens de site van de fabrikant van mijn moederbord (QDI) moet ik na het updaten van de bios, Windows XP opnieuw installeren. Ik was toch al van plan om dat te doen omdat het systeem door al mijn geklooi de laatse tijd wat minder lekker draaide. Ik heb de komende drie weken echter mijn computer heel hard nodig en ook nauwelijks tijd. Alles gaat dus pas in de eerste week van februari gebeuren. Tegen die tijd meld ik mij wel weer met de mededeling dat het al dan niet gelukt is om het stand-by probleem op te lossen.

Groeten en bedankt tot nu toe,
Plevuus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
sorry... met '@ hups' bedoel ik '@ vussiewussie'

ik mag schijnbaar mijn eigen bericht niet editen nadat ik het gepost heb.

groeten,
Plevuus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb tijden geleden ook met dezelfde symptomen gezeten toen ik Suspend to ram aan de praat wilde krijgen (in mijn geval onder W2K Pro).

Toen bleek dat de drivers van m'n TV-kaart niet helemaal overweg konden met suspend to ram, wat zich uitte in een scherm in de slaapstand.

Na vervangen van die drivers door aangepaste generieke drivers voor BT8x8 gebaseerde TV-kaarten werkte 't allemaal zonder problemen.

Moraal van 't verhaal: Controleer of alle drivers wel overweg kunnen met S3 STR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 januari 2004 @ 23:02:
Mensen,
Bedankt voor de tips!!

@ hups: Volgens mijn windows apparaatbeheer heb ik geen conflict en verder werkt alles ook prima. Dat zal het niet zijn dus.

Ik ga het volgende proberen: (in de aangegeven volgorde)
1. bios updaten
2. Windows updaten
3. CD-ROM drive er uit gooien.

Volgens de site van de fabrikant van mijn moederbord (QDI) moet ik na het updaten van de bios, Windows XP opnieuw installeren. Ik was toch al van plan om dat te doen omdat het systeem door al mijn geklooi de laatse tijd wat minder lekker draaide. Ik heb de komende drie weken echter mijn computer heel hard nodig en ook nauwelijks tijd. Alles gaat dus pas in de eerste week van februari gebeuren. Tegen die tijd meld ik mij wel weer met de mededeling dat het al dan niet gelukt is om het stand-by probleem op te lossen.

Groeten en bedankt tot nu toe,
Plevuus
En Plevuus Je hebt vast al een nieuwe Bios erop gezet en vast wel een nieuwe installatie van Windows, maar lukt het dan nu wel?? Bor

offtopic: De groeten van Gresbuus den Ier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-09 17:29
RobuZZ > Als het goed is heb je een private message ontvangen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.