Automatisch gegenereerde fotowebsite

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:32

Zerora

Ik Henk 'm!

Topicstarter
Ik ben een website aan het maken en daarop komt een fotoboek.

Om te voorkomen dat telkens nieuwe fotopagina's moet aanmaken, zou ik handig vinden om programmaatje dat werk te laten doen. Sterker nog dat ik alleen maar hoeft op te geven waar de foto's staan en dat automatisch de fotopagina gegenereerd worden.
Ik wil mijn pc als webserver laten draaien, dus ik zou het nog handiger vinden als dat programmaatje ook nog eens elke keer als de fotopagina bezoekt, nieuwe foto's er automatisch bij plaats op de pagina.

Ken iemand hiervoor een programmaatje die dit kan. Het mag ook een applet, plugin of iets dergelijks zijn. Zolang er maar geen die-hard scripting aan te pas komt (simpel webscripting lukt wel, maar verder niet).

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:28

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Photoshop heeft in ieder geval een batch optie om zoiets te maken. :)

En anders kan je dit allicht zelf maken; zoveel moeite is dit niet. Standaard image gallery script; vervolgens knoop je er een cronjob c.q. Task planner aan vast en klaar; klein scriptje hiervoor maken dat alles in de database zet en klaar.

[ Voor 73% gewijzigd door gorgi_19 op 07-01-2004 14:56 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:13

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Gebruik PHP icm ImageMagick :)

btw: hotscripts.com heeft hier miljoenenduizendenhonderden scripts over liggen :)

[ Voor 59% gewijzigd door Thijsmans op 07-01-2004 14:55 ]

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
Ik gebruik phpnuke als cms met daarin gallery. En ik denk dat dit best doet wat je wil. Tenzij je het zelf wil maken.

http://gallery.menalto.co...load&name=News&file=index

Het heeft ook een remote tooltje waarmee je heel makkelijk fotos kunt plaatsen. Eventueel is gallery ook stand alone te draaien zonder phpnuke

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Met bovenstaande reply's zul je het moeten doen. P&W is een forum voor het zelf coderen van software. Als je software zoekt, moet je dan ook niet hier zijn :)

Succes met je zoek/test tocht

Dit topic is gesloten.