Toon posts:

[oc] het vlot niet echt met een AXIA XP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben eens een beetje aan het expirimenteren met een AXIA XP op 1200 Mhz. Zodra ik de clockfrequentie via FSB heb opgevoerd naar 1215 Mhz, dan is het systeem stabiel genoeg voor huis-tuin en keuken gebruik.

Bij zware applicaties, zoals het omrekenen van een DVDtje, knalt 'ie er zonder uitzondering uit. Niet zo stabiel dus.

Heb ik nu gewoon een slecht over te clocken Athlon, of vergeet ik iets?

Daarnaast vraag ik me af of het patchen van L1, en dan de multiplier wat op te voeren tot betere, meer succesvolle, resultaten gaat leiden. Heeft iemand daar ook iedeen over? (als het overclocken niet lukt door zwakke systeemcomponenten, als het geheugen, dan heeft dat immers geen last van de multiplier)

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Je zou je post eerst eens kunnen verbeteren.. :)

Allereerst: Axia XP 1200?? Je bedoelt waarschijnlijk een gewone athlon 1200 (corecode axia).

Ten tweede: Wat voor systeem heb je? (wat voor moederbord, wat voor koeling, wat zijn je temperaturen, wat zijn je voltages?

Ik verwacht dat je FSB nu op 135MHz staat, maar kun je ons daar ook wat duidelijkheid over verschaffen?

Kortom: Geef eens wat meer info, en geef ook eens aan wat je zelf allemaal al geprobeerd hebt!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-12-2025
Verwijderd schreef op 07 januari 2004 @ 14:39:
Ik ben eens een beetje aan het expirimenteren met een AXIA XP op 1200 Mhz. Zodra ik de clockfrequentie via FSB heb opgevoerd naar 1215 Mhz, dan is het systeem stabiel genoeg voor huis-tuin en keuken gebruik.

Bij zware applicaties, zoals het omrekenen van een DVDtje, knalt 'ie er zonder uitzondering uit. Niet zo stabiel dus.

Heb ik nu gewoon een slecht over te clocken Athlon, of vergeet ik iets?

Daarnaast vraag ik me af of het patchen van L1, en dan de multiplier wat op te voeren tot betere, meer succesvolle, resultaten gaat leiden. Heeft iemand daar ook iedeen over? (als het overclocken niet lukt door zwakke systeemcomponenten, als het geheugen, dan heeft dat immers geen last van de multiplier)
Afgezien van je slechte post waar ik bijna niks uit haal.
Denk ik toch dat ik je kan helpen.

Zet er eens wat meer voltage op.
En niet iedere cpu kan goed overclokken helaas, dus misschien heb je pech.

• unfor
  • Laatst online: 21-01 17:46
draai je mischien met een KT133 chipset? die kun je niet via fsb overclocken. de KT133A wel.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
unfor schreef op 07 januari 2004 @ 15:41:
draai je mischien met een KT133 chipset? die kun je niet via fsb overclocken. de KT133A wel.
Niet helemaal waar :)

Zowel met de KT133 als de KT133a kun je via de FSB overclocken.. Echter de KT133 haalde meestal maar zo'n 105 - 107 MHz stabiel.. (er waren wel exemplaren die hoger gingen, maar heel vaak ook niet).
De KT133a kon standaard al een FSB van 133MHz aan en kon inderdaad ook hoger geklokt worden.

• unfor
  • Laatst online: 21-01 17:46
dat versta ik als gewoon "niet" :)

Verwijderd

Topicstarter
Excuses voor de slechte mail.

Je bent er zelf nogal mee bezig en dan denk je (zelfs na nalezen) dat je een duidelijk verhaal hebt neergezet.

Ik bedoel inderdaad een XP 1200 met core code AXIA (waarvan ik begrepen heb dat het een 'goede' code is.

Het ding zit in een Gigabyte 7DXR, welke draait met een chipsetcombinatie van AMD 761 en 686B.

Alle voltages zijn nog standaard, daar me leek dat er al leuke winst te halen moest zijn bij standaard voltages (test van MB zijn wat dat betreft duidelijk, en ook de corecode deed me dat vermoeden)

De koeler die erop zit is een coolermaster HHC-001, luidruchtig maar effectief. Temperaturen weet ik zo niet uit mn hoofd, maar weet wel dat in vergelijking met anderen deze laag te noemen zijn.

Heb verder nog niet zoveel geprobeerd. De frustratie van 2 weken bezig zijn met een DVD terwijl het onovergeclocked in een nacht moet kunnen werd me iets te veel...

• RommelD
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-05-2022

RommelD

Stargate overheerscht!

Nog even voor de duidelijkheid.

Er bestaat geen XP 1200. Het is een Athlon Thunderbird die op 1200 mhz draait en die de corecode AXIA heeft. :Y)

X2 3800+@2700@1.67 volt@WC, 2*512 mb G-Skill PC3500 @ 245 2-2-2-5, Sparkle 7800 GTX@515-1400

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:55

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Moederbord met AMD-chipset, lijkt me ook niet het meest geschikte om mee te OC'en :X

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 januari 2004 @ 16:11:
Ik bedoel inderdaad een XP 1200 met core code AXIA (waarvan ik begrepen heb dat het een 'goede' code is.
Die AXIA is juist de slechtste die je kunt hebben, ik heb dan een 2000+ met die AXIA en kan echt niet meer dan 80 Mhz oc-en.
In jou geval kan je niet OC-en door je chipset, je zult toch je MP omhoog moeten gooien maar daarvoor moet je dus wel je TB unlocken.

• Nomis
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:38
Verwijderd schreef op 07 januari 2004 @ 22:29:
[...]

Die AXIA is juist de slechtste die je kunt hebben, ik heb dan een 2000+ met die AXIA en kan echt niet meer dan 80 Mhz oc-en.
In jou geval kan je niet OC-en door je chipset, je zult toch je MP omhoog moeten gooien maar daarvoor moet je dus wel je TB unlocken.
Heb je niet gelezen wat er in de "weinige" informatie staat in de openings post? Hij heeft het over een 1200 Mhz. Dus zeker weten een AMD Athlon 1200 met thunderbird core en AXIA in de Batch-code. Deze codes waren "vroeger" zeker bij de beste overclockers, dus er moet meer uit te halen vallen dan 1215 Mhz.

Voor de TS: Probeer je voltage op je processor eens te verhogen. Je kunt een beetje overclocken, maar reken er niet op dat je boven de 1400 Mhz gaat komen.

Succes
Pagina: 1