Toon posts:

[2K] Profielen raken corrupt*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op ons netwerk draait Windows 2000 als besturingssysteem op de werkstations. De gebruikers loggen in met een eigen inlognaam en het persoonlijke profiel wordt opgeslagen op de home-direcotie op het netwerk.

Tijdens het inloggen wordt het profiel gekopieerd vanaf het netwerk naar de lokale pc. Bij het afmelden van de pc wordt het profiel weer naar het netwerk toegekopieerd en lokaal verwijderd.

Het probleem: Er zijn een aantal gebruikers die altijd problemen hebben met het profiel. Er gebeuren hele rare dingen (geen adresboek meer, Word doet raar, snelkoppingen doen het niet e.d.). Echter als we het profiel weggooien en daarna inloggen gaat het weer perfect. Alles werkt normaal.

Ik heb het idee dat er gerommeld wordt door de gebruikers, waardoor het profiel steeds wordt verziekt. Hoe kan ik dit aantonen? De gebruikers vragen wat ze doen, levert steeds discussies op dat ze niets doen...! Echt ik geloof er niet meer in, omdat de normale gebruikers nooit problemen hebben.

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Gokje mensen gooien alles in hun profiel wat zo paar 100 Mb groot wordt, dan duurt het lang met afsluiten van pc dus gooien mensen hun pc uit terwijl het profiel nog niet goed gekopieert is. Na een tijdje dit dagelijks te doen krijg je inderdaad rare problemen met je profiel.

Btw. Zijn nog 1002 andere redenen te bedenken maar dit is meest voorkomende in onze eigen organisatie

Verwijderd

Idd.

Bestandje van 100 Mb op desktop kwakken, PC uitzetten.. duurtlang dus PC maar uitknallen

et voila, een corrupt profiel op je server.

Quota's instellen op hun homedirs?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de betreffende gebruikers gecontroleerd, maar hier staan geen grote bestanden in.

Ik heb meer het idee dat men programma's probeert te installeren, hetgeen niet altijd lukt ivm. beveiligingen. Echter hoe kan ik dit bewijzen?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Verwijderd schreef op 07 januari 2004 @ 14:32:
Ik heb de betreffende gebruikers gecontroleerd, maar hier staan geen grote bestanden in.

Ik heb meer het idee dat men programma's probeert te installeren, hetgeen niet altijd lukt ivm. beveiligingen. Echter hoe kan ik dit bewijzen?
Je zou audits aan kunnen zetten ;)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Waarom dit willen bewijzen??? Als jij het vermoeden hebt dat mensen dingen installen die ze niet mogen installen dan eens gaan kijken naar policy's en dan alles maar dan ook echt alles dichtspijkeren.

Nadeeltje hiervan kan er wel zijn als jij zelf geen goed updatebeleid / softwareuitrolplatform hebt, want hoe krijg je dan bij alle gebruikers de nieuwe acrobat reader 6.0??? etc.

Verwijderd

Topicstarter
Wat kan ik allemaal uit het profiel halen wat fout zit?

Bijv: - hoe haal ik uit de ntuser.dat bepaalde rotzooi?
- afgebroken installaties...?
- harde reset e.d.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kleine titel edit zodat deze wat duidelijker is - is dit altijd bij dezelfde users, en altijd? :)
Pagina: 1