Toon posts:

[Win2k] Spoolsv.exe loopt elke keer vast...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik had hier 4 pc's die problemen hebben met de spooler service onder Windows 2000.
Het programma 'spoolsv.exe' liep elke keer vast met de melding:
Spoolsv.exe - Application Error

The instruction at "0x7800167f" referenced memory at "0x00500000". The memory could not be "read".
Nu heb ik uiteraard al gezocht en een oplossing gevonden, namelijk bij de support van microsoft.

http://support.microsoft.com/?kbid=260142

Hier staat dat ik de print monitorren moet controlleren en de overtollige verwijderen.
Bij 2 systemen heeft dit geholpen, want daar stonden ook overtollige.

Bij 2 andere systemen heeft het niet geholpen, aangezien deze geen overtollige monitirren hadden, en deze hebben wel dezelfde foutmelding als de andere.
Spoolsv.exe loopt dus nog steeds vast bij benadering van de print-item in het configuratie scherm.

Het probleem is gekomen na een herinstallatie van de print server. En op de 300 systemen waren er maar 4 problemen, en nu nog 2.

Heeft iemand hier een oplossing voor??

Verwijderd

Topicstarter
net geen 24 uur, maar toch een kickje

wie kan mij helpen????

Verwijderd

Gebeurt vaak zodra de driver voor de printer niet helemaal lekker is. Zoek en installeer een WHQL driver voor je printer (zowel server als clients) en probeer het weer.

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Zijn die probleem gevende bakken verder wel voorzien van alle laatste updates e.d. ?

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 08 januari 2004 @ 11:21:
Gebeurt vaak zodra de driver voor de printer niet helemaal lekker is. Zoek en installeer een WHQL driver voor je printer (zowel server als clients) en probeer het weer.
dus ongeveer 100 printers opnieuw installeren?? :|
DeMoN schreef op 08 januari 2004 @ 11:24:
Zijn die probleem gevende bakken verder wel voorzien van alle laatste updates e.d. ?
Ehm, volgens mij hebben ze geen SP4 nee..
ik zal even kijken of het met alle nieuwe updates gaat werken

bedankt voor de tips

Verwijderd

Topicstarter
op 1 systeem schijnt het geholpen te hebben met SP4 te installeren..

hopelijk blijven van het probleem verlost..

het andere systeem komt morgen aan de beurt..
Pagina: 1