email via andere provider

Pagina: 1
Acties:

• Klapperboom
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-05 19:37
Hallo,

ik heb sinds kort een adsli lite abo bij xs4all, wanneer ik nu mijn mail wil ophalen in OE6 kan hij wel mijn mail van xs4all ophalen maar niet meer van tiscali?
tiscali account heb ik wel de smtp van xs4all gebruikt en de pop gewoon van tiscali. pop3.tiscali.nl maar zodar ik wil ophalen komt hij steeds dat hij hem niet kan vinden.
zodra ik pop3.tiscali ping krijg ik wel gewoon asntwoord

iemand enig idee

ps, modem is Thomson Multi pc modem

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16:42

Wokschotel

Op 6 wielen

Wat is de *exacte* foutmelding? Meestal is het zo dat bepaalde providers het niet toestaan dat je via een andere provider gebruikt maakt van hun mail/homepage/weetikwat-servers. Je zult dus vanaf een Tiscali-(inbel)verbinding de mail opo moeten halen. Het SMTP-gebeuren snap je in ieder geval wel goed ;)

[ Voor 27% gewijzigd door Wokschotel op 07-01-2004 13:50 ]

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05 16:24
Wellicht eventjes aan tiscali vragen, sommige providers laten de mail enkel ophalen vanaf de mailserver indien je ook via hun verbonden bent. Vaak bij bijv. gratis internet abbos, om te voorkomen dat mensen enkel een gratis acount nemen voor de email, en dus niet inbellen (Waar ze op verdienen).

[ Voor 3% gewijzigd door Icey op 07-01-2004 13:51 ]

• Klapperboom
het is idd een gratis mail adres,
voorheen beldi ik ook in via tiscali, toem moest ik nog verbinding maken met een ppp account waarin ik handmatig de dns adressen moest invoeren, ik heb deze adressen nu ook ingevoerd in mijn LAN verbinding maar helaas.
ik zal Tiscali eens bellen of zij hier meer info over hebben.

• Klapperboom
ps, exact foutmelding is:

hij komt steeds met het schern van : naam en wachtwoord of hij kan de server niet vinden.

het zijn 2 verschillende meldingen waarmee hij komt.

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

doe eens een telnet naar poort 110 van pop3.tiscali.nl

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• Klapperboom
nog iest geks,

ik probeer het nu bij iemand anders met een basic xs4all adsl abo en hier lukt het wel......

rarararara

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:06

rally

Deyterra Consultancy

Klapperboom schreef op 07 januari 2004 @ 14:05:
nog iest geks,

ik probeer het nu bij iemand anders met een basic xs4all adsl abo en hier lukt het wel......

rarararara
Dat is inderdaad heeeeel raar, want ik heb bij een aantal van mijn vrienden/kennisen hetzelfde probleem gehad. Weet je zeker dat het bij die ander ook om een TisGratis account gaat?
Het bleek dat Tiscali het beleid dusdanig had gewijzigd dat je de POP3 mail van een gratis account alleen maar via een Tiscali verbinding kunt ophalen.
Wil je dat toch dan zul je een betaal account moeten nemen.

Edit: Check hier maar:
http://web.tiscali.nl/ser.../article/hhelp/571000.htm

Quote:
- Tiscali Gratis abonnees dienen een verbinding te hebben met het Tiscali inbelnetwerk om mail op te halen via pop3 en voor ftp.

[ Voor 16% gewijzigd door rally op 07-01-2004 14:12 . Reden: Extra gegevens toegevoegd ]

http://www.deyterra.com

• Rob
  • Niet online

Rob

-Rob- schreef op 07 januari 2004 @ 13:59:
doe eens een telnet naar poort 110 van pop3.tiscali.nl
die al geprobeerd?
telnet pop3.tiscali.nl 110

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-05 01:30

BrZ

Zoals al gezegd is het gewoon niet mogeilijk om mail van een Tiscali gratis op te halen via een niet-tiscali verbinding.

• Rob
  • Niet online

Rob

BrZ schreef op 07 januari 2004 @ 14:59:
Zoals al gezegd is het gewoon niet mogeilijk om mail van een Tiscali gratis op te halen via een niet-tiscali verbinding.
Waarom reageert de pop server dan wel op mijn telnet poging? (via een niet-tiscali netwerk)

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:06

rally

Deyterra Consultancy

-Rob- schreef op 07 januari 2004 @ 15:15:
[...]
Waarom reageert de pop server dan wel op mijn telnet poging? (via een niet-wanadoo netwerk)
Oke, nu begrijp ik er geen hout meer van... Ik neem aan dat je bedoelt via een "Niet Tiscali" netwerk.
Heb je een telnet sessie geopend, ingelogd en je e-mail gelezen?
Als je nl. alleen maar "telnet pop3.tiscali.nl 110" hebt gedaan... Ja, dat werkt natuurlijk wel, maar daarna kun met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid niet inloggen om je mailtjes te lezen.

http://www.deyterra.com

• Klapperboom
Idd zoals BRZ zei, is het niet mogelijk via een Tiscali gratis abo,

in ieder geval bedankt voor alle moeite

• Rob
  • Niet online

Rob

rally schreef op 07 januari 2004 @ 15:23:
[...]

Oke, nu begrijp ik er geen hout meer van... Ik neem aan dat je bedoelt via een "Niet Tiscali" netwerk.
Heb je een telnet sessie geopend, ingelogd en je e-mail gelezen?
Als je nl. alleen maar "telnet pop3.tiscali.nl 110" hebt gedaan... Ja, dat werkt natuurlijk wel, maar daarna kun met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid niet inloggen om je mailtjes te lezen.
Ik krijg de welkomsmessage.

Ik heb zelf geen account bij tiscali.
Het lijkt mij vreemd dat de server na de username check pas gaat checken of het IP adres klopt. Maar wie weet zie ik dat verkeerd.

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:38

Reptile209

- gers -

-Rob- schreef op 07 januari 2004 @ 15:52:
[...]

Ik krijg de welkomsmessage.

Ik heb zelf geen account bij tiscali.
Het lijkt mij vreemd dat de server na de username check pas gaat checken of het IP adres klopt. Maar wie weet zie ik dat verkeerd.
Duh, als je dit leest:
Quote:
- Tiscali Gratis abonnees dienen een verbinding te hebben met het Tiscali inbelnetwerk om mail op te halen via pop3 en voor ftp.
wordt er dus op basis van username en password gekeken of je er vanaf die verbinding op mag. En dat weet de mailserver pas na het inloggen :).
Om 'm af te maken: betalende tiscali-abo's mogen het blijkbaar wel vanaf andere netwerken.

[ Voor 7% gewijzigd door Reptile209 op 07-01-2004 16:19 ]

Zo scherp als een voetbal!

Pagina: 1