Opvolger Asus A7N8X Deluxe?

Pagina: 1
Acties:

• riddles
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-08 12:06
Van Salland begreep ik dat de A7N8X Deluxe 2.0 niet meer leverbaar is, en dat deze binnenkort wordt vervangen door een ander moederbord.

Weet iemand hier al iets van af? Zo veel was er niet meer te verbeteren aan het moederbord. Kan ik beter proberen deze nog ergens te krijgen of wachten op de nieuwe?

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

riddles schreef op 07 januari 2004 @ 13:40:
Van Salland begreep ik dat de A7N8X Deluxe 2.0 niet meer leverbaar is, en dat deze binnenkort wordt vervangen door een ander moederbord.

Weet iemand hier al iets van af? Zo veel was er niet meer te verbeteren aan het moederbord. Kan ik beter proberen deze nog ergens te krijgen of wachten op de nieuwe?
hmm ik heb pas nog zo'n bord gekocht....
zal toch wel niet dattie uit de handel gaat? zo oud issie niet dacht ik...

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Je kan hoogstens de A7N8X E Deluxe bedoelen denk ik.

Verder gaan de ontwikkelingen vooral steeds meer door bij de nieuwe AMD platforms.
http://www.asus.com/produ...ta/a7n8x-e-d/overview.htm :
The A7N8X-E Deluxe motherboard improves on the popular A7N8X Deluxe by adding Gigabit LAN and the exclusive ASUS Wi-Fi slot for easy wireless LAN setup.
Zo groot zijn de verschillen dus ook weer niet. :)

[ Voor 51% gewijzigd door Voutloos op 07-01-2004 13:45 ]

{signature}

• riddles
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-08 12:06
Inderdaad, ik had eerst even de Asus site moeten lezen. Ik zie dat de A7N8X-E Deluxe eraan komt. Specs:

- AMD Athlon XP, Athlon and Duron support
- nForce2 Ultra 400 + nForce2 MCP-T
- 400MHz FSB
- PC3200/2700/2100/1600 non-ECC DDR SDRAM
- Dual-channel DDR 400
- 1 x AGP Pro/8x
- Dolby audio
- 1 x Wi-Fi slot
- 2 x Serial ATA
- Marvell Gbit LAN + Nvidia 10/100Mb LAN
- IEEE 1934
- 6 x USB 2.0

Nieuw zijn dus het Wi-Fi slot en de Marvell Gbit LAN i.p.v. de 3Com 100Mbit LAN.

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-08 09:43

Remy

I usually get 100% accuracy

riddles schreef op 07 januari 2004 @ 13:46:
...
- Dual-channel DDR 400
...

Nieuw zijn dus het Wi-Fi slot en de Marvell Gbit LAN i.p.v. de 3Com 100Mbit LAN.
De ultra 400 chipset was er eerst alleen in single channel uitvoering, dus dat nu dual-channel ondersteund wordt is ook nieuw :)

LinkedIn
Instagram

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ReemF schreef op 07 januari 2004 @ 13:47:
[...]

De ultra 400 chipset was er eerst alleen in single channel uitvoering, dus dat nu dual-channel ondersteund wordt is ook nieuw :)
A7N8X Deluxe ondersteund ook dualchannel hoor ;)

"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"

Verwijderd

ReemF schreef op 07 januari 2004 @ 13:47:
[...]

waarom kan dual channel niet? Ik heb een gewone Deluxe, en heb 2x 256mb DDR draaien in dual channel op 212mhz fsb

• Fulcrum2000
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-01 02:54

Fulcrum2000

Ik wil een threadripper...

Uhm, mij Deluxe non-E doet dat ook hoor... ;)

AMD Ryzen 9 5950X | Asus ROG Strix X570-E Gaming | G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC (64 GB total) + Samsung 980 Pro 1TB (M.2) | Corsair Hydro H100x

Verwijderd

ik heb dat bordje ook... maar gebruik geen dual channel... vink niet nodig :)

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-08 09:43

Remy

I usually get 100% accuracy

its_me schreef op 07 januari 2004 @ 13:49:
[...]

A7N8X Deluxe ondersteund ook dualchannel hoor ;)
Yep, dat wist ik ook allang, ik heb zelf een A7N8X Deluxe. Dat soort zaken hoef je mij idd niet te melden - ik bedoel gewoon de originele Ultra 400 chipset die geen dual channel ondersteunt, en nu dus met die 'E' versie van dit mobo wel :)

LinkedIn
Instagram

• igg
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-10-2025

igg

waar een wil is ben ik weg

Voor zover ik weet komt de -E gewoon naast de gewone deluxe in het assortiment.

Ik heb 5 minuten geleden nog gewoon een deluxe bij mijn vaste leverancier kunnen bestellen en verder nog nergens gezien/gehoord dat de a7n8x deluxe vervangen zou worden...

NUON: sponsored by igg (xp2600+, xp1600+, dual duron1000, dual pI, pII, 3x celeron)

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
igg schreef op 07 januari 2004 @ 14:21:
Voor zover ik weet komt de -E gewoon naast de gewone deluxe in het assortiment.

Ik heb 5 minuten geleden nog gewoon een deluxe bij mijn vaste leverancier kunnen bestellen en verder nog nergens gezien/gehoord dat de a7n8x deluxe vervangen zou worden...
Dat was ook mijn mening. Ik heb hier bijvoorbeeld ook de P4C800 Deluxe in zowel normaal als E versie.

{signature}

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
ReemF schreef op 07 januari 2004 @ 14:21:
[...]

Yep, dat wist ik ook allang, ik heb zelf een A7N8X Deluxe. Dat soort zaken hoef je mij idd niet te melden - ik bedoel gewoon de originele Ultra 400 chipset die geen dual channel ondersteunt, en nu dus met die 'E' versie van dit mobo wel :)
Ik dacht juist dat de nForce 400 geen dual channel ondersteunt, en de Ultra juist wel. :o

De rev 2.0 versie van de a7n8x deluxe ondersteunt ook dual channel DDR400, deze heeft ook de Ultra 400 chipset. Dat is dus niet nieuw bij de -E. Bij de nVidia Ultra 400 specs staat ook gewoon dual channel ddr400 vermeld.

Verder is gigabit leuk meegenomen. Het W-lan gebeuren is de laatste tijd aardig populair. Geen slechte keuze van Asus om een extra versie uit te brengen dus.

[ Voor 68% gewijzigd door Laurent op 07-01-2004 15:26 ]

• geemfriek
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-08 11:39
ik ga die E Deluxe versie kopen (SoundStorm ,Gigabit LAN en dual channel , SATA RAID XD )

te vét

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-08 21:43

jotheman

Was like that when I got here!

ReemF schreef op 07 januari 2004 @ 14:21:
[...]

Jawel hoor, altijd gedaan en dat blijft zo. Zelfs de Nforce2's die nog niet ultra400 (certified dan, sommigen kunnen 't wel aan maar daar wordt 't niet bij gegarandeerd) ondersteunen 't. :)

I see dead pixels...

• omitz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-08 20:20
Over dit moederbord:
1) Is het niet zonde van het geld om dit mobo nu te kopen ivm die nieuwere processoren? Een upgrade kun je dan vergeten omdat de huidige processoren voor dit bord al tegen de bovengrens aanlopen?!
2) Het geluid schijnt heel goed te zijn. Nou zoek ik een add-on voor optische aansluiting, zijn die wel te krijgen? (zit er niet standaard bij)

Edit: Nou is hier een veel groter topci voor, maar als de gebruikers hier toch al zijn... even deze vraagjes die in mij opkwamen...

[ Voor 16% gewijzigd door omitz op 07-01-2004 15:40 ]

Wie het laatst lacht, denkt het langzaamst.

• Sperenvanger
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-07 23:11
omitz schreef op 07 januari 2004 @ 15:39:
Over dit moederbord:
1) Is het niet zonde van het geld om dit mobo nu te kopen ivm die nieuwere processoren? Een upgrade kun je dan vergeten omdat de huidige processoren voor dit bord al tegen de bovengrens aanlopen?!
2) Het geluid schijnt heel goed te zijn. Nou zoek ik een add-on voor optische aansluiting, zijn die wel te krijgen? (zit er niet standaard bij)

Edit: Nou is hier een veel groter topci voor, maar als de gebruikers hier toch al zijn... even deze vraagjes die in mij opkwamen...
Zo koop je dus nooit wat. Je kan altijd blijven wachten natuurlijk. Ik heb zelf ook een A7N8X Deluxe met een XP1800, maar ik ben voorlopig nog niet van plan om een 64bit AMD proc+mobo te kopen. Ik wacht nog wel even tot er meer programma's zijn en dat de kinderziektes eruit gehaald zijn.

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22:34

psy

omitz schreef op 07 januari 2004 @ 15:39:
Over dit moederbord:

ach zo'n asus bordje en een barton 2500 op 3200 zetten....voor zeer weinig geld een uitstekend presterende combi :)

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Pagina: 1