Ik heb een Intel HT 2.6 800 FSB met moederbord MSI 875 P Neo FISR
Ide :
1 hdd'ke 120 GB
1 hdd'ke 80 GB
1Cd Writer Liteon
1Dvd lezer
nu heb ik een harde schijf op serial ata gekocht
en heb deze aangesloten op mijn pc
S-ata 120 GB
Mijn S-ata schijf zit in slot S-ata 3 want in S-ata 1 herkende hij hem niet en in boekje van mobo gekeken dan en daar stond iets van ide 3 s-ata 3 ofzo , dus ff geprobeert op s-ata 3 en dat werkte ...
Nu heb ik in mijn bios S-ata + P-ata aangezet
Dan heb ik waar je kan kiezen tussen raid / s-ata of Disabled
S-ata gekozen
ik save en duw op save and exit
en reboot
Ik kijk naar ide controllers alles staat goed
Ik ga verder naar waar je s-ata schijf herkent wordt en hij vind ze
120 GB UDMA en alles goed in orde
ik boot dan windows en krijg nieuwe hardware gevonden ik instal die s-ata controller en hij vind nieuwe schijf.
Nu was ik bezig wat bestanden aan het overzetten van mijn 1ste hdd'ke die 120 GB op IDE aan het verzetten naar die S-ata schijf en hij blijft steken en reboot gewoon die meermaals geprobeert en steeds reboot hij. Ook van andere schijf al geprobeerd , hij reboot gewoon.
Ik heb vanalles nagekeken en al vanalles geprobeerd in bios en niets doet het. Altijd reboot hij. Iemand die hetzelfde probleem heeft en of mij kan helpen ???
Dank bij voorbaat zage !
PS. sorry als dit een 2de maal is dat iemand hier zoiets gelijkaardigs post maar ik heb gezocht en vond niets over mijn mobo met S-ata probleem . Toch niets dat hierop geleek.
Ide :
1 hdd'ke 120 GB
1 hdd'ke 80 GB
1Cd Writer Liteon
1Dvd lezer
nu heb ik een harde schijf op serial ata gekocht
en heb deze aangesloten op mijn pc
S-ata 120 GB
Mijn S-ata schijf zit in slot S-ata 3 want in S-ata 1 herkende hij hem niet en in boekje van mobo gekeken dan en daar stond iets van ide 3 s-ata 3 ofzo , dus ff geprobeert op s-ata 3 en dat werkte ...
Nu heb ik in mijn bios S-ata + P-ata aangezet
Dan heb ik waar je kan kiezen tussen raid / s-ata of Disabled
S-ata gekozen
ik save en duw op save and exit
en reboot
Ik kijk naar ide controllers alles staat goed
Ik ga verder naar waar je s-ata schijf herkent wordt en hij vind ze
120 GB UDMA en alles goed in orde
ik boot dan windows en krijg nieuwe hardware gevonden ik instal die s-ata controller en hij vind nieuwe schijf.
Nu was ik bezig wat bestanden aan het overzetten van mijn 1ste hdd'ke die 120 GB op IDE aan het verzetten naar die S-ata schijf en hij blijft steken en reboot gewoon die meermaals geprobeert en steeds reboot hij. Ook van andere schijf al geprobeerd , hij reboot gewoon.
Ik heb vanalles nagekeken en al vanalles geprobeerd in bios en niets doet het. Altijd reboot hij. Iemand die hetzelfde probleem heeft en of mij kan helpen ???
Dank bij voorbaat zage !
PS. sorry als dit een 2de maal is dat iemand hier zoiets gelijkaardigs post maar ik heb gezocht en vond niets over mijn mobo met S-ata probleem . Toch niets dat hierop geleek.