Je hebt een via moederbord en een radeon 9600 pro, het beeld én het geluid blijft hangen. Dat lijkt me bijna niet op een infinite loop, maar het zou kunnen.
Eerste stap (memtest & voltages & temps checken)
Probeer eerst eens de temperaturen en de voltages af te lezen van het mobo. Dit kan in het bios of via
motherboard monitor en geef de voltages en temperaturen hier eens, zodat ze beoordeeld kunnen worden.
(over het algemeen mogen voltages niet meer dan 5% af liggen van het normale voltage, want dan krijg je instabiliteit en temperaturen mogen als het systeem niets doet eigenlijk niet hoger dan 55 (cpu) en 40 graden (systeem) zijn).
Probeer tevens eens
memtest 86 om te kijken of het geheugen toevallig niet brak is of slecht samenwerkt met het mobo (gewoon 1 of 2 runs; normaalgesproken is het het beste om het 24hr te laten draaien en dan 0 fouten tegen te komen maar met 1 pass kan je zo zien of het aan het geheugen ligt).
Volgende stap als de voltages en temperaturen "normaal" zijn:
Misschien dat je de drivers niet goed installeert? Dus dat je bijvoorbeeld eerst de videokaartdrivers en dan de mobodrivers installeert bijvoorbeeld?
Dit bleek bij mij namelijk een oorzaak te zijn van het infinite loop probleem (systeem hangt, maar muziek blijft doorgaan na 1 á 2 minuten spelen).
Dus je zorgt ervoor dat je hebt: via 4 in 1, nieuwste drivers, ati radeon drivers én directx 9.0.
Verwijder de radeon drivers door te gaan naar start -> instellingen -> configuratiescherm -> software -> ati stuurprogramma's opzoeken (eventueel kan je het systeem wat beter schoonmaken, door de instructies op te volgen van de volgende
url.
Reboot, en dan de via 4 in 1 drivers erop zetten.
Reboot. Nu alle ati drivers erop zetten, inclusief configuratiescherm en dergelijke, daarna rebooten en directx erop. Reboot (alweer).
Als laatste test zou je eventueel kunnen kijken in (start->uitvoeren->dxdiag) of de agp oppervlakte acceleratie
aantaat, want dat zou nu zo moeten zijn!
Games lopen nog steeds vast!
Geluidskaart: download daar eens de nieuwste drivers van, verwijder de oudere (eventueel rebooten) en installeer de nieuwste. Installeer eventueel weer directx 9.0b (is volgens mij niet nodig

).
Nog steeds! 
Zet hardwareacceleratie van het geluid uit in dxdiag en kijk of het probleem zich nog steeds voor doet!
In ieder geval succes gewenst met het oplossen voor het probleem!
Waarom ben ik zo idioot om dit überhaupt uit te tikken
. Ach ja, toch eens kijken of er geen faq over te vinden is, want dit komt veels te vaak terug1!, en dan zou het handiger zijn om de ts daarop te wijzen om eerst de punten na te gaan en dan hier te posten.