Creative I-Trigue 3300 @ Asus P4C800 Sound

Pagina: 1
Acties:

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-05 19:14
Situatieschets:

Ben nieuw systeem aan het samenstellen, wil een goed helder klinkend 2.1 setje erbij hebben; en me oog is gevallen op de Creative Labs I-Trigue 3300. Nou heb ik op mijn Asus P4C800 Deluxe (wat tevens in het waslijstje staat) een onboard soundchip zitten. De 'Adi AD1985 6ch' om precies te zijn.

Vraag:

Is die soundchip geavanceerd/krachtig genoeg om genoeg van het geluidsgenot uit de I-Trigue 3300 te halen; of die chip juist té beperkt voor dat? Want als jullie zeggen dat het 2.1-setje daardoor veel minder helder gaat klinken met de soundchip dan dat ik er een extra geluidskaart bij zet.... moet ik misschien dat overwegen. Of is dat niet nodig?

Natuurlijk is dat juist een geval van zelf luisteren, ik weet het, maar zo'n opstelling kan ik niet echt ergens gaan aanschouwen; dus doe beroep op jullie ervaring. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Silent Thunder op 07-01-2004 12:50 ]

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Gewoon aankijken of hij voldoet want je krijgt hem 'gratis' bij het moederbord. '
Er is weinig informatie over de kwaliteit van onboard geluidschips helaas. Het is maar net wat voor kwaliteit onderdelen de fabrikant gebruikt.

Je kan er altijd nog een goede geluidskaart bij prikken. Dat voordeel heb je zowiezo :)
Is die soundchip geavanceerd/krachtig genoeg om genoeg van het geluidsgenot uit de I-Trigue 3300 te halen; of die chip juist té beperkt voor dat?
De kwaliteit wordt bepaald door de gebruikte onderdelen.
Dat moet je niet door de war halen met wat een geluidskaart (hardwarematig) kan.
Een niet zo'n goede geluidskaart kan minder in games en doet meer in de software wat je een paar % aan performance kost. Maar als er hele goede analoge componenten (versterkertje/condensatoren) gebruikt dan kan het geluid theoretisch beter zijn dan een geluidskaart die veel kan maar slechte analoge onderdelen heeft.

[ Voor 51% gewijzigd door -=bas=- op 07-01-2004 14:38 ]

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

EY.

Ik wil dus ook die Creative I-Trigue® 3300 gaan kopen voor op mn studentenkamer in Maastricht.... weinig ruimte dus ook geen ruimte voor uitgebreide stereo.

http://www.creative.com/products/product.asp?prodid=139

Heb zelfs een nieuwe Acer Aspire 1511LMi.

Ik kan nergens terugvinden of die 2.1 set ook geschikt is voor zo'n laptop. heb namelijk een simpele geluidskaart. met maar een uitgang. Lopen bijv. de boxen naar de subwoofer en dan EEN kabeltje naar mijn uitgang?? of hoe moet ik het zien??