hmm ik heb geprobeerd een nieuwe kernel 2.6.0 te compileren met serverworks CSB6 support, maar daarmee krijg ik nog steeds bij de installatie de melding dat ik geen harddisken heb.
Het is een 40 gb maxtor
en 2x 60 gb maxtor in raid-0
Het zijn trouwens wel een ide raid controller
Het is een 40 gb maxtor
en 2x 60 gb maxtor in raid-0
Het zijn trouwens wel een ide raid controller
[ Voor 10% gewijzigd door Gyron op 07-01-2004 12:36 ]
Kun je ons misschien vertellen wat voor chip er precies op zit, daar komen we denk ik een stuk verder mee!
Do diamonds shine on the dark side of the moon :?
hmm volgends mij als ik het goed heb is het een megaraid chipset
Dat staat er toch - Serverworks CBS6. Is een geintegreerde controller in de Southbridge.deepspace schreef op 07 januari 2004 @ 12:48:
Kun je ons misschien vertellen wat voor chip er precies op zit, daar komen we denk ik een stuk verder mee!
I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie
Ah, idd, ik dacht dat het type moederbord was
en dat er nog een losse chip bij zat. Maar idd, de chip zit in de 2.6 kernel, en zou dan denk ik ook moeten werken... (al dan niet met RAID) Waar heb je de disks gezocht op je syteem (in /dev/ide/... zouden ze te vinden moeten zijn als je devfs hebt).
Kijk hier eens:
ProLiant server certification matrix
www.serverworks.com :If the server or version of Linux is not located on this matrix, please refer to the "archive" tab below.
CSB6
Grand Champion™ Compatible SystemI/O™ South Bridge
The Champion™ South Bridge 6 (CSB6) SystemI/O™ Bridge is a multi-function, Plug and Play compatible PCI South Bridge. The CSB6 manages the flow of data to and from PCI, USB, ATA, SMBus, LPC and SuperI/O. Many common I/O functions are integrated into the CSB5 such as three ATA100 channels, 8259-compatible Interrupt Controllers, General Purpose I/O, external I/O APIC support, and 8237-compatible DMA Controllers. The CSB6 includes advanced power management features such as: ACPI support, Clock Throttling, 8254-compatible Timers/Counters, and Inactivity/Power Down Events. The CSB6 includes additional Server Appliance functions such as a Watchdog timer, NVRAM support, LCD and a Keypad Controller.
het is een nieuwe server en dus de harddisken zijn totaal leeg ik wil Reiserfs gaan gebruiken. Als ik de harddisken wil gaan paritioneren kan ik ze met geen mogelijkheid vinden om ze te partitionerendeepspace schreef op 07 januari 2004 @ 12:59:
Ah, idd, ik dacht dat het type moederbord wasen dat er nog een losse chip bij zat. Maar idd, de chip zit in de 2.6 kernel, en zou dan denk ik ook moeten werken... (al dan niet met RAID) Waar heb je de disks gezocht op je syteem (in /dev/ide/... zouden ze te vinden moeten zijn als je devfs hebt).
Hoe ben je van start gegaan het je install? De slackware install zal standaard geen 2.6 kernel draaien, en ik weet niet op de driver ook in de 2.4 kernel zit? Je zult dus voor het installeren een eigen kernel moeten bakken (met de driver), en die dan gebruiken.
Check ook een dmesg, daar moet wel wat info te vinden zijn denk ik.
idd die drivers had ik ook gevonden, maar die krijg ik natuurlijk niet aan de gang onder slackware. en aangezien CSB6 wordt ondersteunt door 2.6.0 zou ik toch denken dat ik die niet echt nodig heb toch???
nee standaard heeft slackware 9.1 kernel 2.4.22 volgends mij, ik heb een nieuwe kernel gecomplieerd op mijn andere server, zo gemaakt dat die op een floppy pas.. en die gebruikt... misschien heb ik daar wat erkeerd gedaan.. het is toch gewoon een bzimage te maken en die dan met rawrite op floppy te zetten..deepspace schreef op 07 januari 2004 @ 13:13:
Hoe ben je van start gegaan het je install? De slackware install zal standaard geen 2.6 kernel draaien, en ik weet niet op de driver ook in de 2.4 kernel zit? Je zult dus voor het installeren een eigen kernel moeten bakken (met de driver), en die dan gebruiken.
en in dmesg kan ik ook niet echt uitvinden welke /dev/??? die schrijven nu zijn
Heeft er iemand dan misschien ervaring met het installeren van Redhart op een ML330?
http://h18004.www1.hp.com...er/us/download/19110.htmlGyron schreef op 08 januari 2004 @ 17:38:
Heeft er iemand dan misschien ervaring met het installeren van Redhart op een ML330?
had je zelf toch ook wel kunnen vinden?
offtopic:
ik neem tenminste aan dat je Red Hat bedoelt, en niet een of andere wazige linuxkloon
ik neem tenminste aan dat je Red Hat bedoelt, en niet een of andere wazige linuxkloon
Gyron schreef op 08 januari 2004 @ 17:38:
Heeft er iemand dan misschien ervaring met het installeren van Red hat op een ML330?
Pagina: 1