Toon posts:

[DelphiX]Spel sneller met winamp aan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wij zijn afgelopen half jaar bezig geweest met het maken van een spel als project op school. Nu zijn we een beetje aan het afronden (Zoals nog wat levels maken, tilesets afmaken etc.) maar kwamen we op een klein puntje namelijk:

Als we namelijk het spel starten op een wat snelle computer (P4 2.5 Ghz - Geforce ti 4200), dan loopt het spel op een 64 frames per seconde. Dit is opzich nog wel een goede framerate voor het spelletje, maar het kan nog sneller:

Als we namelijk eerst even WinAmp, of mediaspeler oid opstarten, en daarna het spel weer starten, dan loopt het spel namelijk opeens op 85 frames per seconde (wat overigens ook de refresh van mn scherm is)

Enniewee, Dat komt waarschijnlijk dus door zo'n timer van winamp die op een of andere manier enigzins globaal werkt waardoor onze game dus ook gelijk sneller loopt. Maar nu willen wij natuurlijk dat onze game dit al automatisch doet zonder winamp op te starten e.d.

Nu was de vraag dus? Hoe kunnen we ervoor zorgen dat de game evensnel loopt als met winamp erbij?

Ojah, overigens, het spel is nog niet af, dus ik heb nog geen download link beschikbaar oid, wel kan ik ffkes een screenshotje neergooien

Afbeeldingslocatie: http://www.hioxz.com/files/uploads/shot01.gif

Afbeeldingslocatie: http://www.hioxz.com/files/uploads/shot02.gif

Images hierboven zijn wat gecut... (echte res is 640*480)

Verwijderd

Ik denk niet dat het door een timer ofzo van winamp sneller loopt.

Ik zou ook niet precies weten waardoor het komt, maar een wilde gok:

Als je een screenshot wilt nemen van een filmpje lukt dat ook soms niet, dan maakt die player gebruik van overlay of iets dergelijks, voor beter of sneller beeld. Dan wordt die filmpje eigenlijk niet direct in die player afgespeeld, maar darbuiten. Als je dan een screenshot van maakt dan krijg je een totaal zwarte plaatje.

Maar dat kan maar op 1 niveau gebeuren, als je nog een instantie van die player opstart, dan kan er geen gebruik van overlay gebruik worden gemaakt en kun je van die wel screenshots maken.

Misschien dat jouw spel er ook van gebruik maakt, maar dat het niet echt goed uitpakt. Kijk of je dat ergens kunt uitzetten in DelphiX.

Je kunt ook het volgende uitproberen:
Start jouw proggie twee keer op, dan zal je tweede proggie ook sneller lopen denk ik.

Voor zo'n simpel 2D spel merk je de snelheidverschiel boven de 50 fps volgens mij al niet.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2004 12:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan zo niet 2 instanties van mijn programma starten.. teminste niet met de instellingen die ik nu heb, misschien dat ik deze wat aan kan passen.

Waarschijnlijk kan ik geen 2 instanties starten omdat ik aan heb staan dat hij moet flippen, (en dan moet het dx scherm in full screen) .

Ik zal nog eens spelen met de instellingen om zo 2 instanties naast elkaar te creeren.

(het verschil tussen 64 en 85 fps zie je overigens wel degelijk (daarbij zit het natuurlijk ook nog enigzins tussen de oren :P)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2004 13:10 ]