Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

PC kast van MDF

Pagina: 1
Acties:
  • 492 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit er al een tijdje aan te denken om van wat oude onderdelen van een oude atx kast(plaat met achterkan waar moederbord op zit kan als een slee eruit geschoven worden) een MDF pc behuizing te maken met daarin een verbeterde koel systeem(buizen naar cpu oa) en dan proberen de pc dan zo stil mogelijk te krijgen plus een leuk uiterlijk.

Wie heeft dit ook al eens gedaan? Het lijkt mij wel een leuk idee om eens wat anders te doen met het uiterlijk :)
Handvat eraan en je kan em makkelijk mee sjouwen :P

Verwijderd

Er zijn al enkelen projecten hiervan op GoT. http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/802002
[url][TOPIC=854658///[url][rml][ CM] 'The Hourglass' (Zelfbouw)[/rml][/TOPIC][rml][ CM] 'The Hourglass' (Zelfbouw)[/rml][/TOPIC]dusseh ff searchen had al heel wat resultaat gegeven. :)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2004 17:39 ]

Verwijderd

tja........ vindt het leuk dat je een kast gaat maken van mdf.... maar dat idee voor hem zo stil mogelijk te maken is een beetje oud!! de pc wat je voorslaat kan namelijk makkelijk passief draaien :Y) !! als je nou zei dat je een "oude" 2000mhz northwood passief zou willen maken dan had ik zoiets van _/-\o_ !!! maar een oud beestje is een koud kunstje!!

draai zelf ook een pII 450mmx passief nix speciaals voor hoeven doen! (mischien hier en daar een stekkertje of draadje door moeten knippen :z )

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat om een snellere pc.. maar hoe zit het dan met de cd-rom spelers en hardeschijven? Dat zijn ook best wel herrie schoppers.

Hoe kan ik een 7200 toeren hd stil krijgen??

Verwijderd

Kun je speciale ringetjes voor kopen. Of vastzetten in elastiek. Beide methodes zijn ervoor om de schokken op te vangen van de harde schijf

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 januari 2004 @ 12:22:
Ik zit er al een tijdje aan te denken om van wat oude onderdelen van een oude atx kast(plaat met achterkan waar moederbord op zit kan als een slee eruit geschoven worden) een MDF pc behuizing te maken met daarin een verbeterde koel systeem(buizen naar cpu oa) en dan proberen de pc dan zo stil mogelijk te krijgen plus een leuk uiterlijk.

Wie heeft dit ook al eens gedaan? Het lijkt mij wel een leuk idee om eens wat anders te doen met het uiterlijk :)
Handvat eraan en je kan em makkelijk mee sjouwen :P
Ik zelf ben bezig met een divxbox uit 18mm dik mdf, werkt als een trein lekker makkelijk te bewerken... echt hout roeleerd!! En ja door dat het redelijk dik is issoleerd het goed voor geluid maar voor de koeling zal je bij de wat zwaardere processoren voor goede koeling moegten zorgen... suc6

• Mighty_Xa4
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-11 09:35
[quote]Verwijderd schreef op 07 januari 2004 @ 15:04:
[...]

18mm dik mdf, werkt als een trein lekker makkelijk te bewerken... echt hout roeleerd!!

MDF is samengeperst papier (sorry moest dit effe kwijt). Ga nu aub niet zeggen dat papier van hout gemaakt is want papier bewerken is toch net even anders dan hout.

Verwijderd

mjah, ik ben nu ook bezig met een mdf'fen casebuild, begint er al aardig op te lijken.
dat mdf is echt prima spul om mee te werken, sterk genoeg (25mm is genoeg om je knock out mee te slaan denk ik.....), mooi scherp te zagen en loodzwaar, dus het verschuift niet 1, 2, 3 (of inbrekers....2pc's gejat 2 jaar terug :( )
en niet tevergeten spot goedkoop! bij de lokale doe_het_zelfer betaal je per vierkante CM, en ze zagen het in de gekste maten voor niets!
ik ben nu voor de hele case ongeveer 10 euro kwijt, daarvoor ben ik 5 keer op en neer geweest naar de winkel....dus het was wel aardig wat hou......papiertjes.
ik denk dat ik na afloop ongeveer 25 euro kwijt men voor de gehele kast (inc. 1/3e M2 plexiglas en spuitbussen/potjes verf.
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/5645%20(1).JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/bbbvfdsgfdsgbbbbvaaaag.....JPG

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2004 18:45 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 januari 2004 @ 18:37:
mjah, ik ben nu ook bezig met een mdf'fen casebuild, begint er al aardig op te lijken.
dat mdf is echt prima spul om mee te werken, sterk genoeg (25mm is genoeg om je knock out mee te slaan denk ik.....), mooi scherp te zagen en loodzwaar, dus het verschuift niet 1, 2, 3 (of inbrekers....2pc's gejat 2 jaar terug :( )
en niet tevergeten spot goedkoop! bij de lokale doe_het_zelfer betaal je per vierkante CM, en ze zagen het in de gekste maten voor niets!
ik ben nu voor de hele case ongeveer 10 euro kwijt, daarvoor ben ik 5 keer op en neer geweest naar de winkel....dus het was wel aardig wat hou......papiertjes.
ik denk dat ik na afloop ongeveer 25 euro kwijt men voor de gehele kast (inc. 1/3e M2 plexiglas en spuitbussen/potjes verf.
[afbeelding]

[afbeelding]
Wow dat ziet er echt netjes uit! Hoe lang ben je totaal qua BOUWEN hier mee bezig gweest? en hoeveel fans ga je erin hangen voor de cooling? want het blijkt dus dat hout veel warmte vasthoud :(

kzie graag het resultaat })

Verwijderd

------ posted by buurjochie renee--------
:9~ shit man dat ziet er al veelbelovend uit :9~ nice mdf is ook erg gunstig bij stalen pc kasten wordt er heel veel straling opgenomen en dat resulteert in een vastloper dus ik denk dat die deze realext wordt :9~

sorry maar ik zal me buurjochie niet vaker laten posten..

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2004 20:56 ]

• Maf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-11 21:49

Maf

"If someone takes a knife, you take a gun. If someone puts one of yours to the hospital, you send one of them to the morgue. That's the Chicago way."

Verwijderd

[quote]LoverBoy schreef op 07 januari 2004 @ 16:01:
Verwijderd schreef op 07 januari 2004 @ 15:04:
[...]

18mm dik mdf, werkt als een trein lekker makkelijk te bewerken... echt hout roeleerd!!

MDF is samengeperst papier (sorry moest dit effe kwijt). Ga nu aub niet zeggen dat papier van hout gemaakt is want papier bewerken is toch net even anders dan hout.
Blaat, ik weet ook wel dat het eigenlijk van pampier gemaakt is maar als je naar een houtzaak gaat en vraagt om mdf dan noemen ze het ook gewoon hout hoor (tenminste bij mijn local woodshop) verder boeid het toch niet?? Het is gewoon easy te bewwerken... Zo en nu weer ontoppic :P

Verwijderd

Ik heb ook al geruime tijd een houtenkast, niet van MDF, maar van multiplex.

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/tom.zrm/foto/hpc/hpc_01_small.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/tom.zrm/foto/hpc/hpc_02_small.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/tom.zrm/foto/hpc/hpc_12_small.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/tom.zrm/foto/hpc/hpc_20_small.jpg

Voor de liefhebber, er staan nog veel meer foto's van deze kast en mijn bierbak op deze site:

http://home.hccnet.nl/tom.zrm/index.html

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 januari 2004 @ 13:03:
Ik heb ook al geruime tijd een houtenkast, niet van MDF, maar van multiplex.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Voor de liefhebber, er staan nog veel meer foto's van deze kast en mijn bierbak op deze site:

http://home.hccnet.nl/tom.zrm/index.html
erg mooi gedaan, zal ook wel lekker stevig zijn :)
had hem zelf wel iets donkerder gemaakt (lichte beits ofzo) maargoed dat is persoonlijk :)

Verwijderd

Tja, idd dat is persoonlijk. Ik heb juist gekozen voor ongelakt hout omdat ik dat weer mooier vind. Over smaak valt niet te twisten :).

En hij is best stevig ja, ook zwaar, ongeveer 35 kilootjes, maar dat komt ook door de waterkoeling natuurlijk.

• Perconte
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-11 10:55
dat komt niet alleen door de water koeling denk :P als je een beetje normaal mdf gebruikt word het ook al snel zwaar :)

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
MDF geeft bij bewerken wel hoop stof, die niet al te best is voor je longen.
Dus om Danger Ehren maar eens te quoten "safety first" :X (<-stofmasker)

Verwijderd

ik vind die houtencase best mooi :) misschien met een paintjob dat ie nog mooier word !! _/-\o_

• Perconte
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-11 10:55
Of stofferen zoals je ook altijd ziet in auto's :)

[ Voor 8% gewijzigd door Perconte op 09-01-2004 10:27 ]

• RubenJ
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-11 10:13
Perconte schreef op 09 januari 2004 @ 10:27:
Of stofferen zoals je ook altijd ziet in auto's :)
of je doet er een laagje wortelnoten hout overheen en dan mooi afgelakt, dan heb je een heel leuk kitserig kastje staan :P :+

• Rath
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-06 15:38
mooie case ;) mah kzou hem persoonlijk toch een kleurtje meegeven :P

I don't believe we have a society, we have a colony of animals

• Ibex
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:50

Ibex

^^ met stom.

Ik ben ook aan het overwegen om in MDF te gaan werken. Hoe dun kan je het MDF maken eer het echt broos wordt? ik zou namelijk een en ander willen gaan 'verzinken' in de platen, zodat ik wat compacter kan werken :)

Andere tips zijn natuurlijk ook welkom :)

Archlinux - Rode gronddingetjes zijn lekker - Komt uit .be

• JER00N
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 07 januari 2004 @ 20:04:
nice mdf is ook erg gunstig bij stalen pc kasten wordt er heel veel straling opgenomen en dat resulteert in een vastloper dus ik denk dat die deze realext wordt :9~
Uhhh :? 8)7
sorry maar ik zal me buurjochie niet vaker laten posten..
Dat zal ik idd maar niet meer doen :+
Pagina: 1