Verschillen AGP 1.0 en AGP 2.0???

Pagina: 1
Acties:

• Brainstorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:14
Zou iemand mij kunnen uitleggen wat nou precies de verschillen zijn tussen AGP 1.0 en 2.0? En waarom hebben sommige agp videokaarten aan de onderkant een extra inkeping? Kan je een videokaart met zo'n extra inkeping op elk mobo kwijt of niet???

Alvast bedankt :)

Programmer's Drinking Song: 99 little bugs in the code, 99 bugs in the code, Fix one bug, compile it again, 100 little bugs in the code. (go to start if bugs>0)

• Brainstorm
:( Helemaal niemand?

Programmer's Drinking Song: 99 little bugs in the code, 99 bugs in the code, Fix one bug, compile it again, 100 little bugs in the code. (go to start if bugs>0)

Verwijderd

De meest belangrijke verschillen tussen AGP v1.0 en v2.0 zijn dat in 2.0 de AGP 4X modus erbij gekomen is. (1,066MBps)

Door deze verhoogde transfer-rate zijn er bij versie 2.0 andere methodes voor het verplaatsen van data nodig.

Moederborden met een versie2.0 AGP slot(AGP 4X) leveren een veel lager voltage aan de AGP kaart dan moederborden met een versie1.0 AGP slot(AGP1x an 2x)

Volgensmij is de vorm van het slot zelf niet aangepast. Alle AGP kaarten moeten er in passen.

• Brainstorm
Ah, oke, maar levert dit verlaagde voltage dan geen problemen op als ik een GF2 MX (agp 2.0) in mijn Super Socket 7 (agp 1.0) mobo plaats? :?