Toon posts:

W2K3 Drive Install probs!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat is mijn probleem: :?
Ik heb hier een splinternieuwe IBM server staan met een servRAID 5i controller erin, en die geeft voor gedonder tijdens het installeren van Windows2003.

Als ik tijdens het opstarten van de setup kies voor F6 om SCSI controllers te installeren krijg ik ook netjes dat schermpje dat ik op E kan drukken voor xtra controllers.
Diskette erin, en bestanden laden.. de correcte driver selecteren en dan kan je op S drukken voor de drivers van de disk of op enter voor de driver van Windows.

Als ik op S druk gebeurt er niets, en als ik op enter druk komt hij weer in het hoofdmenu en geef hij de melding dat hij <geen> scsi controller gaat installeren?

Ga ik dan toch door met de setup, dan installeerd hij netjes windows, maar tijdens de eerste keer booten geeft hij een blauw scherm en reboot.
Dat is dus nog voordat je in windows bent geweest.

Wat heb ik zelf gedaan? :?
Ik heb contact gehad met i.b.m. de nieuwste cd gedownload die erbij hoort, en de firmware/bios geupgrade van het systeem.
Tevens heb ik voor de test al WindowsXPpro(zelfde stappenplan als hierboven maar deze geeft geen blauw scherm) en Windows2000(bijgeleverde pre install van IBM) geinstalleerd, dit werkte wel correct.

Specs van de server: :?
IBM X25 Series de 8647
Xeon 2.66
1024mb aan geheugen
3x 36GB SCSI aangesloten op een servRAID 5i controller.

In het kort? :?
Ik krijg een blauw scherm met een foutmelding over de harddisk tijdens het booten van w2k3, maar winXP en 2000 werken wel gewoon zonder probs!

Ik denk dat jullie ongeveer mijn laatste hoop zijn :), ibm weet het niet meer... en van microsoft krijg ik nou ook niet echt zinnige antwoorden terug :'(

• Coolhva
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-12-2024

Coolhva

Dr. Zero Trust

Al met IBM gebeld?

De drivers van die RAID controller al geupdate?
Dus de nieuwe drivers op flop gezet?

(btw, wrom moet je S gebruiken?)

Verwijderd

Topicstarter
Coolhva schreef op 07 januari 2004 @ 12:34:
Al met IBM gebeld?

De drivers van die RAID controller al geupdate?
Dus de nieuwe drivers op flop gezet?

(btw, wrom moet je S gebruiken?)
JA ik heb IBM al menig maal aan de telefoon gehad en heb zelfs ondertussen mijn eigen contactpersoon daar :)

De drivers van de raidcontroller heb ik toegemaild gekregen van de IBM medewerker.
Op deze pagina kwam ik dezelfde drivers tegen en hier moest ik de iso downloaden zodat ik de firmware kon updaten van de raidcontroller.

Maar dit mocht niet baten 8)7

De S gebruik je om het stuurprogramma van de diskette te gaan installeren(van IBM gekregen) en hij herkende het stuurprogramma en zei dat ik een nieuwere op disk had.
Mocht ik me daarintegen toch bedenken dan kon ik d.m.v. op enter te drukken de stuurprogramma's van microsoft gebruiken.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2004 13:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
HIJ DOET HET !!!!!!!!!!! :D :D :D :D :D :D :D

oplossing:
In het scherm waar je S moest drukken reageerde hij niet op de S knop... dus ik dacht laat ik gewoon alle knoppen op het keyboard langsgaan(links bovenin begonnen en volgens mij was het de E) en nu doet hij het dus!
BEdankt voor de tips.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2004 14:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
... foutje

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2004 14:17 ]