[asp] dynamische download probleem

Pagina: 1
Acties:

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-05 14:44

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Een klant heeft een Windows 2003 terminal server, waarop ze (met IE6) een download willen doen die door ASP uit een database gehaald wordt. Het is een word bestand, en ze kunnen het bestand gewoon op disk opslaan en vervolgens met Word openen. Echter als ze het bestand direct openen met IE, dan zegt Word dat het bestand niet gevonden kan worden. Ze hebben Office XP.

Bij mij, op Windows XP met IE6SP1 met Word 2000 werkt het vooralsnog prima. En op alle andere computers die we hier hebben (een variëteit aan windows en office versies) werkt het ook prima wat de klant wil doen.

Dus ik zit me af te vragen of dit nou nog een fout in de code, of een beveiligingsinstelling van IE op de 2003 server is... De code is als volgt (is trouwens JScript, voor de duidelijkheid):
ASP:
1
2
3
4
5
6
7
Response.Buffer = false;
Response.ContentType = rs("ContentType").Value;
Response.CacheControl = "private";
Response.AddHeader("Content-Disposition",
   "attachment; filename=" + rs("Filenaam").Value);
Response.AddHeader("Content-Length", rs("Data").ActualSize);
Response.BinaryWrite(rs("Data").Value);

Het content-type word op "application/msword" gezet (is tijdens het invoeren/uploaden van het bestand meegegeven door dezelfde browser).
De bestandsnaam is iets simpels als "blaat.doc" en de quotes komen niet in die header terug (mag ook niet van de betreffende RFC).
En ook de content-length is gewoon bij 33000, wat gewoon klopt.

日本!🎌

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-05 14:44

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Blijkt dat dit een probleem is dat optreedt als de combinatie Word XP en Internet Explorer 6 gebruikt wordt... Ik heb dit probleem kunnen reproduceren op een Windows XP en een Windows Server 2003 bak. Maar in alle gevallen treedt mijn probleem niet op als je Word al open hebt staan (met of zonder document geopend).

Een MS-probleem dus... wel slecht hoor.

日本!🎌