Bij het gerbuiken van PowerQuest Drive Image 7.0 ben ik tegen een problem aangelopen. Het maken van een image gaat allemaal goed. Ik heb namelijk van de c-partitie met een bijna lege windows-xp installatie (veelgebruikte programmas zijn geinstalleerd) Hiervan heb ik een image gemaakt. Deze is op de d-partitie gezet. Nu wilde ik de c-partitie herstellen. Bij het herstellen wordt er gemeld dat er niet kan worden verdergegaan. Dit omdat windows enz nog actief is. Er is nu een recovery cd nodig zegt het programma. Is het ook mogelijk om zonder deze cd te restoren? Ik heb namelijk geen cd, maar een trialversie van powerquest.com gehaald. Graag reactie.
Hoe bedoel je "herstellen"? Wil je c schoonmaken en dan de image van D: op C: zetten? Lijkt me dat je C: dan eerst formatteert.potterske schreef op 07 januari 2004 @ 11:50:
Nu wilde ik de c-partitie herstellen.
Ik gebruik de optie "Restore a drive" Hiermee wort de image op de partitie/drive gezet. Al de data die erop stond gaat dan verloren. Het is dus als het ware dat de c-schijf geformateerd wordt en vervolgens windows met een paar andere programma's opnieuw wordt geinstalleerd. Omdat het opnieuw aanmaken van alle de gebruikers en persoonlijke instellingen nogal veel tijd vergt, wil ik dat de image in één keer wordt teruggezet.
Nog even: De Wizard geeft als melding: "This wizard helps you restore a drive from a previous backup to a new or existing drive."
Hopelijk is het nu duidelijk
Nog even: De Wizard geeft als melding: "This wizard helps you restore a drive from a previous backup to a new or existing drive."
Hopelijk is het nu duidelijk
Lijkt me logisch, je kunt niet een nieuwe Windows installatie terugzetten met DI die vanuit je huidige XP draait, je zult dit dus buiten Windows om moeten doen. Als ik het goed heb is de originele DI cd bootable met een uitgeklede XP versie (WinPE), maar lijkt mij dat je ook wel de dos versie moet kunnen restoren. Kijk dus eens of DI je de mogelijkheid biedt om rescue diskettes o.i.d. aan te maken. Hierbij moet waarschijnlijk wel je image-file op een FAT partitie liggen, aangezien deze anders niet gezien wordt onder dos.
Twee problemen dan.
1: Ik zie nergens de optie om rescue-diskettes te maken. Ook niet om een rescue cd te maken.
2: Mijn c en d partities zijn allebei ntfs-partities.
Is er niet ergens een programma wat een v2i-image terug kan zetten op de c-partitie vanaf de d-partitie?
1: Ik zie nergens de optie om rescue-diskettes te maken. Ook niet om een rescue cd te maken.
2: Mijn c en d partities zijn allebei ntfs-partities.
Is er niet ergens een programma wat een v2i-image terug kan zetten op de c-partitie vanaf de d-partitie?
Inderdaad, net even gekeken en kon 't ook zo niet vinden.potterske schreef op 07 januari 2004 @ 12:32:
Twee problemen dan.
Heb 't even geprobeerd met de dos-versie van deploy-center, en zowaar kan deze gewoon de image van een ntfs-partitie lezen. Echter begint 'ie dan te zeuren dat de image is gemaakt met een versie van DI die nieuwer is dan wat 'ie snapt.2: Mijn c en d partities zijn allebei ntfs-partities.
Pagina: 1