Toon posts:

gebruikers brief

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig om op een basisschool waar ik sinds kort werk het systeembeheer en beleid aan te passen, en te verbeteren.
Nou wil ik een soort standaardbrief maken gericht aan nieuwe gebruikers, waarin hun username en 1e login wachtwoord staat, en eventueel een soort van regels.

Heeft iemand van jullie een voorbeeld voor mij?

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-02 22:20

PcDealer

HP ftw \o/

Zet gewoon een Word-document op die gegevens (wachtwoord, naam, usernaam) uit een Excel-sheet haalt.

Wat de regels zijn dien je samen met het management opstellen, lijkt mij.

LinkedIn WoT Cash Converter

Verwijderd

idd niet zo moeilijk

sjabloontje aanmaken in word.
aanhef
betreft
inhoud
gegevens
regels
eind noot.

klaar.

Verwijderd

Topicstarter
Aan het management heb ik niet veel,
Die vinden alles goed, en zeggen dat ik dat maar moet bepalen :(

Het is een basisschool en men is al lang tevreden als word het doet en ze kunnen internetten

Echter, op mijn vorige werk heb ik gemerkt dat enige standaardisatie wel zo handig is |:(

Ik zoek echter wat voorbeelden, zodat ik een idee heb hoe andere bedrijven/scholen/instellingen dit aan hebben gepakt

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:20

samo

yo/wassup

Meld je eens aan (desnoods opniew) bij tweakers, of een gratis dienst ergens op internet waar je je moet reggen. Of word abbo bij tnet, en voila, een e-mail als voorbeeld

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:29

Reptile209

- gers -

Lutjebroek, <datum>

Geachte <naam>,

Om u toegang te kunnen geven tot de ICT-faciliteiten op <jeschool>, zijn een aantal voorzieningen voor u aangemaakt en paar eenvoudige regels opgesteld. Deze vind u in deze brief. Wij raden u aan om de informatie zorgvuldig door te lezen en te bewaren. Voor vragen kunt u contact opnemen met <jij> op <contactmethode>.

Om in te loggen op de PC's gebruikt u de volgende gegevens:
Gebruikersnaam: pietjebel
Wachtwoord: b3ngeL
Let op: bij wachtwoorden wordt onderscheid gemaakt tussen hoofd- en kleine letters! Neem het wachtwoord dus nauwkeurig over.

Bij het voor de eerste maal inloggen met deze gegevens, zal het systeem u vragen om een nieuw wachtwoord te kiezen. Dit moet voldoen aan de volgende voorwaarden:
<bladiebla voorwaarden (16 tekens, 3 hoofdletters, 6 cijfers, 2 symbolen, etc., elke 2 dagen verloopt 'ie, niet een van je 40 laatste wachtvoorden kiezen)>
Let op: Om tikfouten te voorkomen, moet u het nieuwe wachtwoord tweemaal intoetsen. Let op dat de caps-lock op het toetsenbord uit staat. Schrijf uw wachtwoord niet op. Kies een wachtwoord dat voor u makkelijk te onthouden is, maar voor een ander moeilijk te raden is.

U kunt gebruik maken van de volgende voorzieningen:
<bladiebla mail, internet, pr0n, etc.> Meer informatie hierover is te vinden op <bladiebla folder, boekje, website, telefoon>

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geinformeerd. Voor vragen <bladiebla, jij weer>
Met vriendelijke groet,

ICT.
Zoiets? :)

Zo scherp als een voetbal!

Verwijderd

Topicstarter
Jah zoiets bedoelde ik

toch weer een foutje eruit gehaald :)
Ik was het verlopen van wachtwoorden vergeten te vermelden 8)

Dank voor de hulp

• Asteroid9
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:08

Asteroid9

General Failure

Ben ik nou zo kritisch of valt dit nou niet echt onder PNS? :?

- = Simpele oplossingen zijn vaak vermomd als schier onoplosbare problemen.... = -

Verwijderd

Komop, dit hoort gewoon bij je taken als systeembeheerder :) Het is dus echt niet de bedoeling hier anderen voor te vragen. En al helemaal niet in PNS.

Brief van Reptile209 is leuk, maar geen basisschoolkind die dat ding kan lezen :z Houd dat wel even in gedachten.

Anyway, schrijf hem gewoon zelf :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.