[Spyware] Smartsearch - hoe kom ik er van af?

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-05 07:47

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
De situatie is als volgt:
Ik zit op dit moment op school, alwaar ik een PC heb weten te bemachtigen om op te werken. Hierop heb ik een Ghost gedraaid voor een schone installatie van Windows 98 (we lopen nog een beetje achter) en heb hier WinCVS en UltraEdit op geinstalleerd.

Toen ik een wat minder legale actie uit wilde voeren op UltraEdit om 'm te registreren, ben ik via-via gebombardeerd tot spyware systeem. Ik krijg nu, als ik Internet Explorer opstart, als startpagina hxxp://smartsearch.ws/Order+iets.html (wel http uiteraard, maar anders maakt ie er een link van en gaan mensen er op klikken ;))

Alle adressen die ik invul waar ik niet specifiek 'http://' voor zet, verwijzen wederom naar een search op diezelfde pagina.

Nou zegt iedereen oooh da's gewoon spyware, dan draai je even Ad-Aware, Spybot Search & Destroy etc. en klaar... niet dus. Beide programma's laten 'm lekker zitten. Als ik zelf de registry in duik (wat officieel uitgezet is door de administrator :|) en ik haal een key weg, is deze er 5 seconden later weer. Hij houdt er dus cross-checks op na of iets in die richting.

Hoe kom ik van een dergelijk irritante spyware af? Ik heb al gezocht naar smartsearch, maar helaas zijn er meer pagina's van mensen die een briljante 'slimme' zoekmachine hebben gebouwd, waardoor het effectief zoeken een beetje onmogelijk wordt gemaakt.

[ Voor 7% gewijzigd door Kaastosti op 07-01-2004 11:31 ]

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

Verwijderd

dat is ook toevallig, op bijna dezelfde tijdstip posten we exact hetzelfde probleem :) nu nog hopen dat er een oplossing voor is

• ReallyStupidGuy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-05 14:41
Probeer eens hyjack this. Misschien dat daar wat uit komt.
En kijk eens of je met de taskmanager iets kunt vinden dat niet hoort te draaien. Die reg key moet volgens mij wel door een actief proces worden geplaatst. Met een beetje geluk wordt dat proces dan door die key opgestart oid.

Duizend wijzen kunnen meer vragen stellen dan één idioot kan beantwoorden.

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-04 11:46

PcDealer

HP ftw \o/

Kaastosti schreef op 07 januari 2004 @ 11:30:

Alle adressen die ik invul waar ik niet specifiek 'http://' voor zet, verwijzen wederom naar een search op diezelfde pagina.
Buiten het feit dat ik dit een stomme actie van je vind, blijkbaar ben je "gewoon" een user, denk ik dat er wat in de "hosts"-file staat vermeld. Wellicht kun je nog wat anders uitschakelen bij MSIE -> "Tools" -> "Internet Options..." -> "Advanced" -> "Search from the Adress bar", klik op "Do not search from the Adress bar".

LinkedIn WoT Cash Converter

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-05 07:47

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Buiten het feit dat ik dit een stomme actie van je vind
Wat heb ik gedaan dan?
iets kunt vinden dat niet hoort te draaien
Maar ja.. dan krijg je de vraag 'wat hoort er niet te draaien'. Ik ken een boel processen, maar ik zit op school, waar ze ook nog allerlei enge Novell dingen draaien. Als ik die er uit mik ligt alles op z'n gat :)

Ik kan dat hyjack overigens niet vinden, behalve dan dat die naam ook gebruikt wordt bij aanduiding van een aantal enge trojans :P

Update: Naam van het programma is Hijack dus met ij ipv y... dat scheelde. Deze vindt inderdaad een aantal reg keys met malafide data (ook smartsearch) en nog wat andere dingen die er gewoon _wel_ bij horen.

EN alles werkt weer :P bedankt voor de tip!

[ Voor 72% gewijzigd door Kaastosti op 07-01-2004 11:51 ]

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Dit was eigenlijk ook gewoon in de search te vinden ;) Zie bv. de FAQ in Software Algemeen :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.